بازار کار طراحی سایت و درآمد آن در ایران چگونه است؟ آیا می‌دانید که شغل طراحی سایت امروزه یکی از پردرآمدترین شغل‌های امروزی است که می‌توانید با آن درآمد بسیار خوبی داشته باشید؟ پس با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی شغل طراحی سایت و بازار کار و حقوق و مزایای آن بپردازیم.

امروزه با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی و تمایل بیشتر افراد برای خرید اینترنتی، بازار کار طراحی سایت بسیار توسعه‌یافته است. امروزه افراد برای گسترش کسب‌وکار خود به وب‌سایت حرفه‌ای نیاز دارند.

ما در این مقاله به معرفی شغل و وضعیت بازار کار طراحی سایت و میزان حقوق و درآمد آن به طور کامل می‌پردازیم.

همچنین شما عزیزان اگر میخواهید راجب سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

معرفی شغل طراحی سایت

شغل طراحی وب‌سایت شغلی است که در آن شخصی با داشتن دانش برنامه‌نویسی میتواند یک وب‌سایت را به صورت کامل یا بخشی از آن را طراحی کند. این طراحی می‌تواند از صفر تا صد به‌صورت اختصاصی باشد یا اینکه از قالب های آماده استفاده شود.

معرفی شغل طراحی سایت و وضعیت بازار کار آن در ایران | وب فهم
بازار کار طراحی سایت و معرفی شغل طراحی سایت

ویژگی طراحی وب‌سایت عالی و حرفه‌ای

اگر بخواهیم به طور خلاصه ویژگی طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای را بیان کنیم این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • کدنویسی اختصاصی

شما با داشتن یک وب‌سایت اختصاصی می‌توانید هر تغییری را که بخواهید، اعمال کنید. در این نوع طراحی وب‌سایت هیچ محدودیتی وجود ندارد. داشتن یک وب‌سایت اختصاصی شما را از دیگر رقبایتان متمایز می‌سازد و نتایج عالی می‌توانید برای خود رقم بزنید.

ما در سایر مقالات وب فهم راجع به مفهوم وب‌سایت اختصاصی و وردپرس توضیح دادیم و می‌توانید برای مطالعه بیشتر به آن مراجعه کنید.

  • ثبت و تقویت برند

با داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای برند خود را ثبت کنید و آن را معروف کنید.

  • دسترسی آسان به خدمات و محصولات

وب‌سایت خود را طوری طراحی کنید که کاربران شما برای دریافت خدمات و خرید محصولات شما دسترسی آسان داشته باشند.

  • دسترسی سریع به مطالب

همچنین سایت شما باید به‌گونه‌ای باشد که دسترسی به مطالب سایت سریع و بی‌نقص باشد.

  • معماری حرفه‌ای سایت

طراحی و معماری وب‌سایت شما باید به طور کامل و تمیز باشد. کدهای بکار رفته در وب‌سایت شما باید کامل و بهینه باشد تا در نهایت یک سایت با زیرساخت بسیار قوی و سرعت بالا بارگذاری شود.

امروزه فقط داشتن یک وب‌سایت به کسب‌وکار شما کمک نمی‌کند اگر می‌خواهید با رقبایتان در صفحه اول گوگل رقابت کنید و مشتریان خود را چندبرابر کنید با سایت شما مطابق با اصول سئو طراحی شود تا در رتبه‌های اول گوگل قرار گیرید.

اگر سایتتان مطابق با سئو سایت  نباشد، گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی‌توانند آن را به طور دقیق رتبه‌بندی کنند.

اگر می‌خواهید راجع به مفهوم سئو (SEO) بیشتر مطالعه کنید به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

ساخت سایت با رعایت اصول سئو | ساخت سایت حرفه‌ای با وب فهم
طراحی سایت با رعایت اصول سئو | ساخت سایت حرفه‌ای با وب فهم
  • طراحی سایت واکنش‌گرا

بیشتر کاربران برای مشاهده وب‌سایت شما از گوشی همراه خود استفاده می‌کنند. سازگاری با موبایل و طراحی مناسب آن‌یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در طراحی سایت است که باید رعایت شود. اگر نمایش وب‌سایت شما در موبایل مناسب نباشد، کاربر وب‌سایت شما را می‌بندد.

  • پشتیبانی فنی و سریع
  • و غیره

دانش مرتبط به علوم طراحی سایت و برنامه‌نویسی و سئو روزبه‌روز در حال گسترش است. یک طراح سایت موفق باید دانش خود را بروز کند و مدام در حال آموزش و یادگیری باشد. همچنین خلاقیت او در کار بسیار مهم است؛ زیرا بسیاری از مشتریان شما به دنبال یک طراحی زیبا و خاص و منحصربه‌فرد هستند.

تحصیلات لازم برای شغل طراحی سایت

اگر علاقه‌مند به حوزه طراحی سایت هستید و فکر می‌کنید تحصیلات مرتبط با آن را ندارید و به‌صورت آکادمیک در دانشگاه آموزش ندیدید، اصلاً نگران نباشید. شما برای اینکه یک طراح سایت حرفه‌ای شوید نیازی نیست که حتماً تحصیلات آکادمیک داشته باشید. فقط کافی است دوره‌های مرتبط با طراحی سایت با زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی و وردپرس را ببینید و پس از کسب اطلاعات لازم در این زمینه می‌توانید وارد این شغل شوید و به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت کنید.

درآمد طراحی سایت در ایران

طراحی سایت درآمد ثابتی ندارد که همه طراحان سایت دارای درآمد یکسانی باشند. درآمد این شغل هم مثل کارهای فنی و حرفه‌ای دیگر به میزان تجربه و مهارت شما بستگی دارد.

معیارهای تعیین‌کننده میزان درآمد شما در شغل طراحی سایت شامل موارد زیر است:

  • تجربه کاری و رزومه شما
  • مهارت‌ها و توانایی‌های شما
  • زبان‌های برنامه‌نویسی
  • فریلنسر بودن یا استخدام بودن شما
  • و غیره

نکته: به طور میانگین حقوق یک طراح وب‌سایت در سال 1401 در ایران بین 7 – 13 میلیون تومان است. البته که شما هرچقدر میزان مهارت‌ها و توانایی‌هایتان بالاتر باشد، این مبلغ و مزایایتان افزایش میابد.

  • به‌عنوان استخدام در شرکت = ماهانه 5 تا 12
  • به‌عنوان فریلنسر = 5 تا 30
  • به‌عنوان مدرس = 5 تا 50 میلیون

اگر شما طراحی سایت بلد باشید کمترین میزان درآمد شما، حقوق وزارت کار است و هر چه پروژه بیشتری کسب کنید این درآمد افزایش میابد.

اگر هم فریلنسر باشید درآمد شما از این کار متغیر است و حتی می‌توانید دوبرابر این مبلغ را به دست بیاورید.

درآمد طراحی سایت در سال 1401 چقدر است؟ | حقوق طراحی سایت
درآمد طراحی سایت در سال 1401 چقدر است؟

بازار کار طراحی سایت در ایران

  • امروزه مردم قبل از خرید محصول موردنظر خود یا دریافت خدمات موردنیاز ابتدا در اینترنت خدمات و کالای موردنیاز خود را جست‌وجو می‌کنند. بستر اینترنت فرصت بسیار مناسبی برای ارائه خدمات و فروش محصول موردنظر کاربران فراهم کرده است.
  • این روزها صاحبان کسب‌وکار با هزینه بسیار مناسبی می‌توانند کسب‌وکار خود را به‌صورت مجازی راه بیندازند یک فروشگاه اینترنتی داشته باشند و به‌صورت 24 ساعته حتی در ایام تعطیل خدمات و محصولات خود را بفروشند.
  • پس می‌توان گفت بازار کار طراحی سایت به نسبت سایر مشاغل سنتی و فیزیکی خوب است و اگر علاقه به این کار دارید حتماً آموزش‌های لازم را ببینید و وارد بازار کار شوید.
  • علاوه بر گسترش خرید اینترنتی و اعتماد مردم به فروشگاه‌های آنلاین امروزه اغلب شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها برای معرفی شرکت و خدمات خود نیاز به وب‌سایت حرفه‌ای دارند.
  • این روزها نه‌تنها در ایران بلکه در سراسر جهان تمایل افراد به کسب‌وکارهای اینترنتی افزایش‌یافته است.
  • بنابراین، بازار کار طراحان سایت در حال گسترش است. این روند صعودی فقط در ایران دیده نمی‌شود و در سرتاسر جهان روبه افزایش است.

آیا هرکسی می‌تواند طراح سایت شود؟

اگر به هر شغلی علاقه دارید و می‌خواهید وارد آن شوید ابتدا به طور کامل با آن آشنا شوید و تمام جوانب را بسنجید. اگر بعد از شناخت آن فکر می‌کنید توانایی این کار را دارید و هنوز هم به آن علاقه دارید و می‌توانید در آن پیشرفت کنید در این شغل قدم بگذارید. به‌طورکلی موفقیت شما در این شغل و میزان درآمد شما به خود شما و تلاش شما بستگی دارد.

استخدام طراحی سایت

در این بخش چند نمونه از آگهی‌های استخدام در زمینه طراحی سایت را خدمت شما عزیزان نشان می‌دهیم تا به‌طورکلی با میزان مهارت و توانایی‌های موردنیاز و حقوق و مزایای آن آشنا شوید.

آگهی استخدام طراحی سایت | بازار کار طراحی سایت در ایران
آگهی استخدام طراحی سایت | بازار کار طراحی سایت در سال 1401

چگونه درآمد طراحی سایت خود را افزایش دهم؟

برای تبدیل‌شدن به یک طراح وب، شما به طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها، برخی فنی و برخی خلاقانه نیاز خواهید داشت.

  • مهارت‌های طراحی گرافیک
  • مهارت در استفاده از ابزارهای طراحی وب (فتوشاپ، Sketch ، InVision Studio و غیره)
  • برخی از دانش برنامه‌نویسی جلویی: HTML ، CSS ، JavaScript و غیره
  • کار گروهی و مهارت‌های ارتباطی
  • درک استانداردهای وب مانند SEO ، قابلیت دسترسی و سایر پروتکل‌ها.

شاید تمامی این مهارت‌ها الزامی نباشند، اما طبیعتاً برای افزایش درآمد طراحی سایت در ایران واقعاً نیاز است. بله هیچ‌کس در ابتدا از شما توقع ندارد که صفر تا صد طراحی سایت را بدانید؛ اما برای افزایش درآمد و مزایای خود این مهارت‌ها را کسب کنید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و اگر راجع به این موضوع نظر یا سؤالی دارید می‌توانید با ما در قسمت دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

چگونه درآمد خود را در طراحی سایت افزایش دهم؟ | بازار کار طراحی سایت
چگونه درآمد خود را در طراحی سایت افزایش دهم؟ | بازار کار طراحی سایت در ایران

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن‌آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ١٣٩٨ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدفمند را درزمینهٔ تخصصی شما اعلام می‌نماید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

اگر هم مایل هستید که برای کار و فعالیت خود یک وب‌سایت طراحی کنید گروه حرفه‌ای وب فهم آماده ارائه خدمات طراحی سایت با اصول سئو تکنیکال است. هر کسب‌وکار حرفه‌ای نیاز به طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.