وب اپلیکیشن چیست و با اپلیکیشن موبایل و وب‌ سایت چه تفاوتی دارد؟ مزایا و معایب وب اپلیکیشن چیست؟ وب اپلیکیشن نرم‌افزاری است که با استفاده از مرورگرها از طریق شبکه‌ها و اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه مفهوم وب اپلیکیشن

  • اگر نمی‌دانید که وب اپلیکیشن و نرم‌افزارهای تحت وب چیست و چه تفاوتی با اپلیکیشن‌های موبایل و برنامه‌های آفلاین دارد، با ما در این مقاله همراه باشید تا به طور کامل این موضوع را باهم بررسی کنیم.
  • آیا تابه‌حال به تفاوت میان وب اپ (Web Application) و اپلیکیشن موبایل فکر کرده‌اید؟ شاید از نظر بسیاری از شما این دو یکسان باشند؛ اما در واقعیت دارای تفاوت‌های بسیاری هستند. این دو در خصوص فناوری‌های مورداستفاده و خدماتی که به کاربر ارائه می‌دهند، متفاوت‌اند.
  • در این مقاله به بررسی معنا و مفهوم وب اپلیکیشن و تفاوت آن با وب سایت و اپلیکیشن موبایل و مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

وب اپلیکیشن چیست؟

  • وب اپ (Web Application) یا همان برنامه تحت وب، نرم‌افزاری است که با استفاده از مرورگرها از طریق شبکه‌ها و اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزارها تنها از طریق وب قابل‌استفاده هستند.
  • همچنین وب اپ ها (Web Application) امکان دسترسی برای کاربران اینترنتی به کسب‌وکارها و دریافت خدمات در هر مکان و هر ساعت شبانه‌روز را فراهم می‌کند.
وب اپلیکیشن چیست و چگونه اجرا میشود؟ | وبفهم
وب اپلیکیشن چیست و چگونه اجرا میشود؟

سفارش وب اپلیکیشن برای شما

اگر شما هم به‌دنبال‌داشتن یک وب اپ یا (Web Application) هستید در صورت تمایل می‌توانید با پشتیبانان ما در تماس باشید. کارشناسان وب فهم پس از تجزیه‌وتحلیل و بررسی مجموعه شما و نیازسنجی و شناسایی اهداف و عملکرد شما مطابق برنامه زمانی نرم‌افزار موردنظر شما را طراحی می‌کنند و این نرم‌افزار قابل‌ارائه در شبکه‌های داخلی و اینترنت است.

ویژگی‌های وب اپ خوب چیست؟

  • حفظ یکپارچگی بر روی تمامی دستگاه ها
  • دارای قابلیت خوب اجرایی
  • دارای سرعت و امنیت و عملکرد بالا
  • دارای قابلیت چندزبانه بودن
  • و غیره

وب اپلیکیشن‌ها چگونه کار می‌کنند؟

  • نکته بسیار مهم این است که وب اپ ها برای دسترسی نیازی به دانلود و بارگذاری ندارند و از طریق مرورگرهای وب مثل Google Chrome، Mozilla Firefox یا Safari قابل‌دسترسی هستند. البته که نیاز است که نسخه اولیه وب اپلیکیشن‌ها یکبار بر روی تلفن همراه هوشمند شما نصب شود.
  • همچنین وب اپلیکیشن‌ها برای اجرا نیاز به یک  وب سرور دارند تا تمامی خدمات مشتریان را بتواند مدیریت کند و اطلاعات موردنیاز را بتواند ذخیره کند.

تفاوت وب اپلیکیشن با اپلیکیشن موبایل

  • خوب حالا به بررسی تفاوت بین وب اپلیکیشن و اپلیکیشن موبایل می‌پردازیم. امروزه مردم بیشتر از قبل از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند و تبدیل به یک شیوه جدید زندگی برای آنها شده است و بسیاری از خدمات خود را از طریق تلفن‌های هوشمند دریافت می‌کنند. این بدان معنی است که اگر کسب‌ و کار شما از طریق موبایل‌ها قابل‌دسترسی نباشد شما از رقبایتان عقب می‌مانید؛ چون امروزه رقابت بسیاری بین آنها در کسب‌ و کارهای اینترنتی به وجود آمده است.
  • یکی از بهترین تکنیک‌ها برای ایجاد رقابت با رقبایتان برای ارائه خدمات بروز و حرفه‌ای به کاربران اینترنت ایجاد و طراحی اپلیکیشن است.

وقتی صحبت از اپلیکیشن پیش می‌آید دو رویکرد به ذهن همه شما می‌رسد:

  1. ایجاد اپلیکیشن موبایل

  2. طراحی وب اپلیکیشن

قبل از شروع کار و سرمایه‌گذاری برای این کار تصمیم بگیرید که کدام نوع رویکرد برای کسب‌وکار شما بهتر است و با اهداف فعالیت شما مطابقت بیشتری دارد.

وب اپلیکیشن با اپلیکیشن چه فرقی دارد؟

  • وب اپلیکیشن به شیوه‌ای طراحی شده است که به‌راحتی در مرورگرهای وب دیده می‌شود. همچنین روند طراحی و ساخت وب اپلیکیشن با اپلیکیشن موبایل بسیار متفاوت است.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های وب اپ با اپلیکیشن نیز این است که برای دریافت وب اپ دیگر نیازی به دانلود آن نیست و از طریق مرورگر قابل‌دسترسی است که این دقیقاً بر خلاف اپلیکیشن موبایل است.
  • اپلیکیشن‌های موبایل برای دستگاه‌های خاصی طراحی می‌شود. همچنین اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی گوشی‌های هوشمند و تبلت است؛ اما وب اپلیکشن ها از طریق تمامی مرورگرها در هر دستگاهی قابل‌اجرا و سازگار است و اینکه نیازی به دانلود ندارد یکی از مهم‌ترین مزایای وب اپلیکیشن است. یکی دیگر از مزایا وب اپلیکیشن این است که به‌روزرسانی آن به‌صورت خودکار انجام می‌شود؛ اما کاربران باید خودشان به‌روزترین نسخه اپلیکیشن‌های موبایل را دریافت کنند.
  • یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معایب طراحی وب اپ ها این است که برای دسترسی به آن حتماً نیاز به اینترنت است درصورتی‌که اپلیکیشن‌های موبایل نیز به‌صورت آفلاین هم کار می‌کنند. اپلیکیشن‌ها از نظر سرعت بسیار بالاتر از عملکرد وب اپلیکیشن هستند.
  • برای سفارش اپلیکیشن آموزشی، اپلیکیشن نوبت دهی، ورزشی و غیره میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
تفاوت وب اپلیکیشن با اپلیکیشن موبایل چیست؟ | وب فهم
تفاوت وب اپلیکیشن با اپلیکیشن موبایل چیست؟

مزایای وب اپلیکیشن

در قسمت بالای این مقاله تفاوت‌های میان اپلیکیشن و وب اپ را بررسی کردیم در ادامه تمامی مزایا و معایب وب اپ را باتوجه‌به مطالب بالا بررسی می‌کنیم.

  • نیازی به دانلود نیست و از طریق تمامی مرورگرها قابل‌دسترسی است.
  • راه‌اندازی آسان و سریع آن به نسبت اپلیکیشن‌های موبایل
  • دارای قابلیت به‌روزرسانی خودکار
  • قابل نمایش در تمامی دستگاه‌ها و مرورگرها
  • در تمامی پلتفرم های دسکتاپ، لپ تاپ و تلفن همراه قابل‌دسترسی و اجرا است.
  • برای سفارش اپلیکیشن فروشگاهی میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

معایب Web Application

  • حتماً اینترنت می‌خواهد و بدون اینترنت قابلیت دسترسی ندارد
  • سرعت آن به نسبت اپلیکیشن‌های موبایل پایین‌تر است.
  • آفلاین کار نمی‌کنند.

چند نمونه وب اپلیکیشن

در ادامه چند نمونه وب اپ های که طراحی شده است را نام می‌بریم که احتمالاً بسیاری از شما امروزه از آنها استفاده می‌کنید:

وب اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی مثل اسنپ و تپسی

یکی از نمونه‌های وب اپ های که امروزه بسیار رایج و کاربردی است و بسیاری از شما از آن استفاده می‌کنید، اسنپ و تپسی است که تقریباً بر روی 90 درصد گوشی‌های هوشمند امروزی نصب است.

وب اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی مثل اسنپ و تپسی | وب فهم
وب اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی مثل اسنپ و تپسی

وب اپلیکیشن پرداخت آنلاین

یکی دیگر از نرم افزارهای تحت وب که برای پرداخت آنلاین از آن استفاده میشود، وب اپ های پرداخت آنلاین مثل تومن، آپ، جرینگ و غیره است.

دیگر با نصب این برنامه‌ها نیازی نیست برای بسیاری از خدمات بانکی خود به بانک مراجعه کنید فقط با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود تمامی این کارها را انجام دهید.

وب اپلیکیشن سفارش غذا

امروزه بسیاری از رستوران‌ها و فست فودی‌ها برای افزایش سفارش‌ها و فروش خود از روش‌های کسب ‌و کار دیجیتالی استفاده می‌کنند و با داشتن یک وب اپلیکیشن مشابه اسنپ فود می‌توانند خدمات خود را به مشتریان خود و سایر کاربران اینترنتی ارائه دهند.

تفاوت وب اپلیکیشن ها با وب سایت ها

یکی دیگر از سؤالات بسیار مهم که برایتان پیش می‌آید نیز این است که تفاوت وب سایت با وب اپ ها چیست؟

وب سایت یک فضایی از اینترنت که از چند صفحه ایجاد شده است. در واقع مجموعه از صفحات متصل‌به‌هم که بر روی یک سرور قرار دارند را وب سایت می‌گویند. یقیناً شما هم برای ساخت وب سایت دارای هدف مشخصی هستید. یک نکته بسیار مهم این است که وب سایت بر محتوا و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهد تمرکز دارد.

وب سایت ها بر محتوا تأکید بسیاری دارند؛ اما وب اپ ها بیشتر بر عملکرد تمرکز دارند و تعامل بیشتری با کاربر ایجاد می‌کنند و اطلاعاتی که به کاربر نمایش می‌دهد بر اساس تعامل با کاربر است.

همچنین اطلاعات نمایش‌داده‌شده در Web Application بر اساس نیاز و مشخصات ثبت شده کاربر است؛ اما مطالب وب‌سایت برای تمامی کاربران یکسان نشان داده می‌شود.

تفاوت وب اپلیکیشن ها با وب سایت ها چیست؟ | وب فهم
تفاوت وب اپلیکیشن ها با وب سایت ها چیست؟

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل به بررسی موضوع وب اپ و نحوه اجرای آن و مزایا و معایب آن پرداختیم. همچنین تفاوت‌های آن با اپلیکیشن موبایل و وب سایت را نام بردیم. اگر به درک اساسی به این موضوع رسیدید باتوجه‌به عملکرد و هدفتان می‌توانید تصمیم بگیرید که چه نوع وب اپی برای گسترش کسب و کار خود نیاز دارید. شاید هم برای ارتقای کسب و کارتان به‌تمامی اینها نیاز داشته باشید که باید راجع آن تصمیم‌گیری کنید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و اگر نظر یا دیدگاهی راجع به این موضوع دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدفمند را در زمینه تخصصی شما اعلام می‌نماید.

ویژگی‌های وب فهم

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.