10 ویژگی توليد محتوای خوب و جذاب | اگر می‌خواهید برای وب سايت يا صفحه اينستاگرام خود محتوای خوب ايجاد كنيد، بی شک بايد ویژگی ‌های توليد محتوای خوب را بدانيد تا بتوانيد محتوای خوب برای كسب و كار خود ايجاد كنيد. اما برای توليد محتوای مطلوب وعالی چه نكاتی را بايد در نظر بگيريم؟ در اين مقاله تمامی نكات و تکنیک‌های لازم را همراه شما عزيزان بررسی می‌کنیم

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه ویژگی توليد محتوای خوب

اگر شما به‌عنوان كارشناس توليد محتوا، نويسنده يا مدير وب سايت و حتی فريلنسر در زمينه بازاريابی ديجيتال و محتوا و سئو فعاليت می‌کنید دانستن ویژگی‌ های توليد محتوای خوب برای شما امری کاملاً ضروری است. توليد محتوای خوب تأثیر بسيار پررنگی بر رشد و پيشرفت كسب و كار شما دارد. اگر قصد توسعه و ارتقای كسب و كار خود را داريد يا به‌عنوان نويسنده مقالات و يا كارشناس توليد محتوا و سئو كار می‌کنید، در اين مقاله با وب فهم همراه باشيد تا هرآنچه كه لازم است از توليد محتوای مطلوب بدانيد را باهم بررسی كنيم.

مقدمه ویژگی توليد محتوای خوب و جذاب | وب فهم
مقدمه ویژگی توليد محتوای خوب و جذاب

ضرورت داشتن آگاهی از ویژگی توليد محتوای خوب

هدف هر كسب و كاری از توليد محتوای خوب بازاريابی محتوا (استفاده از محتوا باهدف معرفی برند، خدمات و كالا و جذب مشتری از طريق توليد محتوا) است.

هر كسب و كار اينترنتی با استفاده از انواع محتوای توليد شده قصد دارد تا به هدف بسيار مهمی برسد. به همين دليل ضروری است كه ویژگی‌های انواع محتوای خوب را بداند. همین‌طور لازم است كه بدانيم فرایند توليد محتوا يک پروسه آگاهانه و هدفمند است و بر خلاف تصور برخی افراد كه توليد محتوا يک فرایند بی‌هدف و کسل‌کننده است، با محتوای خوب می‌توانید به رقابت با رقبا در فضای ديجيتال و وب بپردازيد.

با داشتن استراتژی درست و دانش توليد محتوای خوب و هدفمند می‌توانید به رتبه‌های اول گوگل برسيد و با رقبای برتر خود به رقابت بپردازيد.

هدف از تولید محتوای مطلوب

همین‌طور شما با توليد محتوای خوب به دو هدف بسيار مهم می رسيد كه اين دو هدف شامل موارد زير است:

اول اينكه با توليد محتوای خوب می‌توانید رضايت كاربران را به دست بياوريد و اين نكته بسيار مهم است كه تجربه خوب كاربری را برای مخاطب ايجاد می‌کنید.

دوم اينكه با توليد محتوای مطلوب فاكتورها و اولويت گوگل را كسب می‌کنید.

نكته: البته كه يكی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در نتیجه‌گیری خوب در صفحات جست‌وجو ميزان رضايت كاربران از وب سايت شما است.

در ادامه ویژگی‌های توليد و ساخت محتوای خوب را نيز باهم بررسی می‌کنیم.

هدف از تولید محتوای مطلوب و خوب چیست؟
هدف از ایجاد و تولید محتوای مطلوب و خوب | ویژگی توليد محتوای خوب

10ویژگی توليد محتوای خوب

١ – محتوای شما بايد هدفمند باشد.

اولين قدم مهم در توليد محتوا اين است كه هدف خود را از ايجاد و ساخت آن مشخص كنيد. قصد شما از ساخت محتوا چيست؟ ايجاد محتوای شما چه هدفی را دنبال می‌کند؟ برای مشخص‌کردن هدف خود از ايجاد و انتشار محتوا بايد استراتژی محتوا داشته باشيد. با داشتن استراتژی، هدف خود را از توليد محتوا، مخاطبان هدف، كلمات كليدی، موضوع و چگالی كلمات و غيره را مشخص كنيد.

همچنين اگر می‌خواهید محتوای هدفمند داشته باشيد در كنار داشتن استراتژی محتوا، تقويم محتوايی برای خود ايجاد كنيد.

با داشتن تقويم محتوا زمان‌بندی مشخص برای انتشار و به‌روزرسانی محتوا برای خود داشته باشيد.

ویژگی‌ توليد محتوای خوب | ایجاد محتوای هدفمند | وب فهم
ویژگی توليد محتوای خوب | ایجاد محتوای هدفمند

٢ – مشخص‌کردن مخاطب هدف محتوا

دومين گام مهم در توليد محتوا مشخص‌کردن مخاطب هدف است. یقیناً شما نمی‌توانید برای همه افراد يک محتوا ايجاد كنيد و آن محتوا برای همه كاربردی باشد و مشكل همه را رفع كند. برای مثال اگر محصول شما لباس‌های راحتی و خانگی است نمی‌توانید برای يک شلوار راحتی يک محتوا ايجاد كنيد كه اين محصول هم مناسب خانم‌ها و هم مناسب آقايان است و همه‌جا كاربرد دارد هم در مجالس قابل‌استفاده است و هم در خانه می‌توانید آن را بپوشيد شما ابتدا مخاطب هدف خود را تعيين كنيد و بدانيد كه مخاطب شما دقیقاً دنبال چه چيزی است و چه نيازی دارد.

مخاطبان خود را دسته‌بندی كنيد و برای هر كدام محتواهای منحصربه‌فرد و خاص آن‌ها را ايجاد كنيد.

٣ – نياز و دغدغه مخاطب خود را پيدا كنيد.

توجه به نياز مخاطب و كاربران شما نيز از کلیدی‌ترین نكات در ايجاد محتوا است كه لازم است قبل از ساخت محتوای خود آن را بدانيد.

از روش‌های گوناگون و سريع سعی كنيد دغدغه و نيازهای كاربران خود را پيدا كنيد. با كمک ايجاد نظرسنجی در وب سايت يا صفحه اينستاگرام خود می‌توانید به‌صورت مستقيم به اين موضوع برسيد يا حتی از طريق نظرسنجی کسب‌وکارهای مشابه و رقبا به اين موضوع دست يابيد. محتوايی كه برای كاربران شما كاربرد نداشته باشد و نياز آن‌ها را نتواند رفع كند اصلا نمی توان آن را جزو محتوای خوب در نظر گرفت.

٤- محتوا با کیفیت باشد

محتوای خوب و باکیفیت كاربر فضای اينترنت را برای شما به مشتری دائم تبديل می‌کند. محتوای ضعيف و بی‌کیفیت دقیقاً نقطه مقابل محتوای خوب و باکیفیت است. محتوای ضعيف به نياز كاربر توجهی نكرده و نيازها و سؤالات او را پاسخ نمی‌دهد.

ایجاد محتوای با کیفیت | ویژگی های تولید محتوای خوب
محتوای با کیفیت | ویژگی تولید محتوای خوب

٥- محتوا جذاب و كاربرپسند باشد:

محتوای شما بايد دارای جذابيت ظاهری و بصری باشد. اگر محتوای شما مفيد و كاربرپسند و كاربردی باشد؛ اما جذابيت بصری نداشته باشد و خوانايی خوبی نداشته باشد قطعاً مخاطب خود را از دست می‌دهد. تولیدکننده‌های محتوا بايد با استفاده از ابزارهای توليد محتوا، تکنیک‌های كاربردی و ایده‌های خلاقانه محتواهايی ايجاد كنند كه حوصله سر بر و خسته‌کننده نباشد و مخاطب بسياری را جذب كند. در نتيجه محتوا بايد هم كاربردی و مفيد باشد و هم دارای جذابيت بصری باشد.

٦- طول محتوا بايد مناسب باشد.

طول محتوای شما نه خيلی طولانی باشد نه خيلی كوتاه. طول محتوا بر سئو سایت بسيار تأثیرگذار است. طول محتوا بايد به‌اندازه‌ای باشد كه مطلب شما جواب تمامی سؤالات كاربران را در آن موضوع بدهد و تمامی نيازها و دغدغه‌های كاربر را رفع كند و هيچ محتوای ديگری از شما کامل‌تر و غنی‌تر نباشد. در نتيجه محتوای شما بايد كامل و جامع باشد.

ایجاد محتوا با طول مناسب | تولید محتوای خوب
ایجاد محتوا با طول مناسب | ویژگی تولید محتوای خوب

٧- محتوای شما بايد منحصربه‌فرد باشد.

کپی‌کردن از محتوای ديگران از نادرست‌ترین اقداماتی است كه می‌توان برای ايجاد يک محتوای بی‌کیفیت انجام داد.

اگر با الگوریتم‌های گوگل كمی آشنا  باشيد، می‌بینید كه هيچ دو وب سايتی در صفحه اول گوگل دارای محتوای كپی و شبیه به هم نيستند و الگوریتم‌های گوگل كپی بودن محتوا را از هم تشخیص می‌دهد. با استفاده از دانش و تجارب خود و همین‌طور با كمک منابع داخلی و خارجی و با زبان خودتان محتوای يونيک و منحصربه‌فرد ايجاد كنيد. با كمک ابزارهای قدرتمند سئو محتوای كپی وب سايت ها را تشخيص دهيد و آن را تغيير دهيد.

٨- منحصربه‌فرد برای معرفی برند باشد.

محتوای خود به‌گونه‌ای ايجاد كنيد كه يک لحن منحصربه‌فرد برای معرفی برندتان باشد. حال می‌تواند لحن و ادبيات محتوای شما خيلی رسمی باشد يا به‌صورت دوستانه و صميمانه و ساده‌تر محتوای خود را بيان كنيد.

٩- محتوای شما بايد ساده و تعاملی باشد.

يك محتوای خوب علاوه بر اينكه بايد يک مطلب را به‌صورت ساده و كامل و جامع به پايان برساند، بايد دارای درخواست اقدام به عمل باشد. متناسب با محتوايی كه ايجاد کرده‌اید دعوت به انجام كاری كنيد و با مخاطبان خود تعامل برقرار كنيد.

١٠- دارای صحت و اعتبار باشد.

يكی ديگر از ویژگی توليد محتوای خوب اين است كه بايد دارای اعتبار باشد و حتماً هر موضوعی را كه می‌خواهید برای آن محتوا ايجاد كنيد را بررسی كرده و اطلاعات معتبر و درست و مفيد ايجاد كنيد. اگر اطلاعات اشتباه به مخاطب خود بدهيد نه‌تنها مخاطب فعلی خود را از دست می‌دهید بلكه مخاطبان احتمالی خود را از دست خواهيد داد. چون یک تجربه بسیار بد برای آنها ایجاد شده است.

کلام آخر ویژگی توليد محتوای خوب

در کنار ویژگی‌هایی که در موارد بالا خدمت شما عزیزان معرفی کردیم به این نکته هم توجه کنید که محتوای تولید شده باید قابل‌بررسی و ارزیابی باشد. ویژگی‌های تولید محتوای خوب با ارزیابی و بررسی آن به پایان می‌رسد.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی و مفید باشد.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدفمند را در زمینه تخصصی شما اعلام می‌نماید.

ویژگی‌های وب فهم

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

اگر هم مایل هستید که برای کار و فعالیت خود یک وب‌سایت و اپلیکیشن طراحی کنید گروه حرفه‌ای وب فهم آماده ارائه خدمات طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت با اصول سئو تکنیکال است. هر کسب‌وکاررفه‌ای نیاز به طراحی یک وب‌ سایت حرفه‌ای دارد.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.