چگونه صفحه اول گوگل بیایم؟ تکنیک‌های آمدن وب سایت در صفحه اول گوگل چیست؟ رسیدن به رتبه‌های اول گوگل چقدر هزینه و زمان می‌برد؟ آیا آمدن به رتبه یک گوگل کار آسانی است؟

اگر برای شما عزیزان این سؤال بسیار مهم پیش‌آمده که چطور به صفحه اول گوگل بیایید و چقدر این روند زمان می‌برد و هزینه دارد با ما در این مقاله همراه باشید تا قدم‌ها و تکنیک‌های اساسی برای کسب رتبه عالی در گوگل را باهم بررسی کنیم.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه رسیدن به صفحه اول گوگل

آمدن به صفحه اول گوگل و کسب رتبه عالی در موتورهای جست و جو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارشناسان سئو و وبمستر است. این موضوع به‌قدری اهمیت دارد که تمامی صاحبان کسب و کار که دارای فروش آنلاین هستند همگی به ‌دنبال ‌آمدن به صفحه اول گوگل هستند تا فروش خود را چندبرابر کنند.

چون بسیاری از آنها می‌دانند که امروزه دیگر فعالیت و فروش به روش سنتی پاسخگو نیست و اگر در رتبه‌های اول گوگل باشند روزانه چند هزار کاربر از وب‌ سایتشان بازید می‌کنند و تعداد قابل‌توجهی از آنها تبدیل به مشتری می‌شوند.

همچنین ما در سایر مقالات وب فهم مزایای سئو بر کار شما را بررسی کردیم.

رسیدن به صفحه اول گوگل در صورتی امکان‌پذیر است که یا از تکنیک‌های سئو استفاده کنند و پس از بازه زمانی مشخصی به صفحه اول گوگل برسند یا اینکه با پرداخت هزینه چندبرابر تبلیغات برای وب سایت خود بگیرند. البته که روش دوم هم هزینه بالاتری دارد و هم اینکه شما به‌صورت موقت در صفحه اول گوگل هستید و زمانی که هزینه شما تمام شود گوگل شما را در رتبه‌های اول گوگل نشان نخواهد داد.

نکته: کسب رتبه برتر در موتورهای جست ‌و جو مثل گوگل کار بسیار سختی نیست فقط لازم است که در آن بازه زمانی تمامی تکنیک‌های سئو و بهینه سازی را درست انجام دهید.

رسیدن به صفحه اول گوگل | ضرورت کسب رتبه های اول در گوگل | وب فهم
رسیدن به صفحه اول گوگل | ضرورت کسب رتبه های اول در گوگل

چرا باید وب سایت شما سه رنک اول گوگل باشد؟

حدود 75 درصد از افراد هنگامی که به دنبال محصول یا مطلب خاصی هستند روی سه نتیجه اول گوگل کلیک می‌کنند پس لازم است که وب سایت شما نیز با جست و جو کاربر در حوزه فعالیت شما در سه رتبه اول گوگل قرار گیرد و این اتفاق زمانی می‌افتد که تمامی تکنیک‌ها را رعایت کنید و ما در این مقاله تمامی آنها را باهم بررسی می‌کنیم.

چرا باید سه رنک اول گوگل باشیم؟ | چگونه صفحه اول گوگل بیایم؟ | وب فهم
چرا باید سه رنک اول گوگل باشیم؟ | چگونه صفحه اول گوگل بیایم؟

گوگل بر چه اساسی وب سایت ها را رتبه‌بندی می‌کند؟

  • برای پاسخ به این سؤال که رتبه بندی در گوگل بر چه اساسی است باید به اطلاعات منتشر شده توسط خود گوگل و نحوه کارکرد آن مراجعه کنیم.
  • در واقع رتبه بندی گوگل به معنای نتایج ارائه شده توسط سیستم‌های موتورهای جست و جو درباره میزان ارتباط و تناسب محتوای یک وب سایت خاص با سؤالات مطرح شده و جست و جو شده توسط کاربران است.
  • این سیستم‌های پیچیده موتورهای جست و جو مثل گوگل طراحی شده‌اند تا در بین میلیاردها محتواهای ایندکس شده در سرورهای گوگل جست و جو کنند و بعد از جست و جو و بررسی بهترین و مفیدترین نتایج مرتبط با جست و جو و سوال کاربر را در اختیار کاربران قرار دهد.
  • موتورهای جست و جو برای اینکه مناسب‌ترین و بهترین اطلاعات و صفحات را در اختیار کاربران قرار دهد، عوامل بسیاری را مورد بررسی قرار می‌دهند که این عوامل شامل کلیدواژه‌ها، مفیدبودن صفحه‌ها، تخصصی بودن مطالب، کیفیت و حجم محتوا، سرعت لود وب سایت، موقعیت زمانی و مکانی و غیره است.
گوگل بر چه اساسی وب سایت ها را رتبه‌بندی می‌کند؟ | وب فهم
گوگل بر چه اساسی وب سایت ها را رتبه‌بندی می‌کند؟

عوامل مؤثر در رتبه ‌بندی گوگل

در ادامه عوامل بسیار مهم در رتبه ‌بندی گوگل را تک‌تک نام می‌بریم و راجع به آنها توضیح کامل می‌دهیم:

  • تولید محتوای باکیفیت

قطعاً شما به‌عنوان یک متخصص سئو و وبمستر بااهمیت بسیار زیاد محتوا در کارتان آشنا هستید. محتوای شما باید به‌روز، مفید و از همه مهم‌تر منحصربه‌فرد باشد. به‌هیچ‌عنوان از محتوای کپی استفاده نکنید. اگر در تولید محتوای خود تمامی نکات را رعایت کنید قطعاً رتبه ای که گوگل به صفحه شما می‌دهد بسیار عالی است.

در کنار تولید محتوای سودمند و مفید برای کاربر خود بازنویسی و ویرایش محتواهای قبلی را نیز انجام دهید و فقط محتوا و صفحه جدید ایجاد نکنید ویرایش آنها نیز قطعاً در کسب رتبه خوب تأثیر خواهد داشت.

برای شروع کار همیشه چند محتوا از قبل آماده باشید و بعد در وب سایت خود انتشار دهید. تا در بازه زمانی مشخص این روند انجام شود و از زمان بندی عقب نمایند.

تولید محتوای منحصربه‌فرد | تکنیک های بهبود رتبه سایت
تولید محتوای منحصربه‌فرد | تکنیک های بهبود رتبه سایت در گوگل
  • انتخاب کلمات کلیدی و بهینه سازی آن

یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه بندی گوگل بهینه سازی کلیدواژه ها است. کلمات کلیدی همان واژه ها یا عبارت‌هایی است که کاربر شما جست و جو می‌کند تا به یک محتوای خاص و موردنظر برسد.

انتخاب کلمات کلیدی هدفمند و مناسب و قراردادن آن در صفحات سایت تأثیر مثبتی در سئو وب سایت شما دارد.

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی حتماً نکات زیر را رعایت کنید:

  • کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید.
  • حتماً استراتژی و خوشه بندی کلمات برای خود ایجاد کنید.
  • برای انتخاب کلمات کلیدی از ابزارهای جست و جوی کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • پراکندگی کلمات کلیدی و چگالی کلمات را در صفحات خود رعایت کنید.
  • از کلمات و عبارت‌های کلیدی طولانی هم استفاده کنید. (فقط روی کلمات کوتاه و اصلی کار نکنید روی کلمات کلیدی فرعی نیز کار کنید)
  • و غیره
انتخاب کلمات کلیدی هدفمند | چگونه به رتبه اول گوگل بیایم؟
انتخاب کلمات کلیدی هدفمند یک از معیارهای آمدن به صفحه اول گوگل است.
  • اعتبار دامنه (Domain Authority)

چقدر به اعتبار دامنه وب سایت خود اهمیت می‌دهید؟ آیا با Domain Authority آشنا هستید؟ یکی دیگر از عوامل مؤثر در رتبه بندی میزان اعتبار دامنه شما است. اعتبار دامنه یا همان DA یک عددی میان 1 تا 100 است و هر چه بالاتر باشد اعتبار دامنه شما هم بیشتر است و در نتیجه رتبه وب سایت شما نیز بسیار بهتر خواهد بود.

نکته: اگر می‌خواهید اعتبار دامنه خود را بسنجید از ابزارهای تخصصی سئو مثل Moz و Ahrefs استفاده کنید.

  • ریسپانسیو بودن

یکی از عوامل بسیار مهم در رتبه بندی واکنش‌گرا بودن یا همان ریسپانسیو بودن وب سایت شما است. موبایل فرندلی بودن و طراحی مناسب وب سایت شما در گوشی معیار بسیار مهم گوگل برای رتبه دادن به وب سایت شما است پس حتماً این موضوع را رعایت کنید.

  • سرعت لود وب سایت شما

سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما نیز در تجربه کاربری و سئو و رتبه بندی خیلی اهمیت دارد. اگر سرعت لود وب سایت شما پایین باشد هم کاربر وب سایت شما را می‌بندد و هم اینکه از نظر گوگل شما این موضوع بسیار مهم را رعایت نکردید و مانع بسیار چشمگیری برای رتبه گرفتن شما ایجاد می‌شود.

سرعت لود وب سایت یک فاکتور بسیار مهم گوگل در سال 2023 میلادی برای رتبه بندی وب سایت ها است.

همچنین ما در سایر مقالات وب فهم تکنیک‌های مؤثر در افزایش سرعت سایت را به طور کامل بررسی کردیم.

سرعت سایت را بهینه کنید | نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی
سرعت لود وب سایت | بهینه کردن سرعت سایت
  • تناسب میان هدف جست و جو محتوای صفحه

قطعاً یکی دیگر از معیارهای مهم این است که محتوای صفحه شما متناسب باهدف جست و جوی کاربر باشد. هدف جست و جو یعنی همان موضوعی که کاربر شما به دنبال آن است.

کاربران راجع به یک موضوعی جست و جو می‌کنند و وب سایت شما نیز باید دارای محتوای مرتبط با آن موضوع باشد و پاسخگوی نیاز کاربر شما باشد تا گوگل نیز رتبه بهتری به شما بدهد.

  • دریافت بک لینک

اهمیت بک لینک و کسب ترافیک ارگانیک یک موضوع بسیار مهم است. ریپورتاژ آگهی نیز بهترین نوع بک لینک است.

به زبان ساده بک لینک چیست؟ | انواع بک لینک چیست؟ | وب فهم
به زبان ساده بک لینک چیست؟ | انواع بک لینک چیست؟
  • URLهای کوتاه با کلمات کلیدی مرتبط

انتخاب آدرس صفحه یا همان URL نیز خیلی مهم است. حتماً از URLهای کوتاه استفاده کنید و کلمات کلیدی مرتبط در URL خود استفاده کنید.

در این قسمت عوامل مؤثر در رتبه بندی وب سایت توسط گوگل را بررسی کردیم و در ادامه نیز تکنیک‌های آمدن به صفحه اول گوگل را نام می‌بریم.

تکنیک‌های آمدن سایت به صفحه اول گوگل

  • استفاده از کلمات کلیدی اصلی و فرعی

اگر برای گرفتن رتبه خوب فقط روی کلمات کلیدی اصلی و بنیادی کار کنید قطعاً با این روند نتیجه دلخواه و مطلوبی کسب نمی‌کنید. حتماً باید روی کلمات کلیدی طولانی و فرعی هم کار کنید. برای مثال اگر کسب و کار شما در زمینه فروش گوشی همراه است همان ابتدای کار روی قیمت گوشی نتیجه نمی‌گیرد و باید از عبارت‌های قیمت گوشی اندروید یا قیمت گوشی سامسونگ بهمن 1401 استفاده کنید.

رتبه گرفتن بر روی عبارت‌های کلیدی طولانی ساده‌تر است و دلیلش نیز آن است که رقابت میان آنها کمتر است. تعداد بسیاری از این عبارت‌های طولانی را در محتوای خود به کار ببرید تا نتایج قابل توجهی از آن کسب کنید و اگر شما روی عبارت‌های طولانی رتبه خوب کسب کنید بعدها روی کلمات کلیدی اصلی نیز رتبه می‌گیرید.

البته که در وب سایت های فروشگاهی استفاده از عبارت‌های طولانی بسیار خوب است؛ چون بیشتر کاربران اسم دقیق محصول موردنظر خود را جست و جو می‌کنند.

اگر به‌تازگی کار خود را شروع کردید و می‌خواهید رتبه اول گوگل را کسب کنید بهتر است که اول روی کلمات کلیدی طولانی کار کنید

  • استفاده از گوگل AdWords

استفاده از گوگل ادز برای تبلیغات وب سایت خود ترافیک طبیعی جذب نمی‌کنید. اگر این تبلیغات را برای وب سایت خود دریافت کنید تا زمانی که هزینه تبلیغ را می‌پردازید شما در صفحه اول گوگل حتی در رنک های اول هستید. این تبلیغات یا به‌صورت کلیکی است یا زمانی است. برای مثال هزینه تبلیغات شما برای دریافت 1000 کلیک است و زمانی شما این 1000 کلیک را دریافت کردید هزینه تبلیغات شما تمام می‌شود.

استفاده از گوگل ادز با انجام تکنیک‌های سئو و دریافت ترافیک ارگانیک متفاوت است؛ اما تأثیر خوبی بر فروش و عملکرد کسب و کار شما دارد.

استفاده از گوگل AdWords | تکنیک های رسیدن به صفحه اول گوگل | وب فهم
استفاده از گوگل AdWords | تکنیک های رسیدن به صفحه اول گوگل
  • اهمیت دادن به لینک ها

توجه به لینک ها در سئوی شما بسیار تأثیرگذار است و گوگل تمامی آنها را بررسی می‌کند. برای مثال لینک شما نباید بی ربط و طولانی باشد و حتماً کلمه کلیدی خود را داخل لینک خود قرار دهید.

تاحدامکان لینک‌های بی‌ربط و طولانی را حذف کنید؛ چون مسیر لینک نیز برای گرفتن رتبه بسیار اهمیت دارد.

  • تناسب بین محتوا و هدف مخاطب

حتماً محتوایی در سایت انتشار دهید و صفحاتی بسازید که موردنیاز کاربران شما باشد و کاملاً مرتبط باشد و نیاز او را تأمین کند. در طراحی سایت فقط به سلیقه شخصی خود توجه نکنید؛ بلکه نیازهای مخاطبان را نیز پیدا کنید و با طراحی وب سایت موردنظر آنها را رفع کنید تا توجه آنها را جلب کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید.

قبلاً هم راجع به بک لینک توضیح دادیم و می‌دانیم که بک لینک اعتبار به صفحات شما اعتبار خوبی می‌دهد. هر صفحه ای که اعتبار خوبی داشته باشد یقیناً رتبه بهتری دارد.

امروزه تمامی کارشناسان سئو و وبمستر دارای چالش مهمی راجع به خرید بک لینک باکیفیت هستند. همچنین توجه کنید که کیفیت بک لینک از تعداد بک لینک مهم‌تر است.

همچنین به این نکته نیز توجه کنید که برای ساخت بک لینک از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید.

با ساخت بک لینک با کیفیت رتبه اول گوگل باشید.
ساخت بک لینک با کیفیت | رسیدن به صفحه اول گوگل
  • ایجاد لینک داخلی باکیفیت

ایجاد لین داخلی باکیفیت و مرتبط نیز یکی از تکنیک‌های رتبه گرفتن در گوگل است. حتماً به تعداد لینک‌های داخلی خود توجه کنید که نه خیلی زیاد باشد و نه کم باشد. لینکسازی داخلی نیز باید مرتبط باشد.

از لینک‌هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع صفحه شما باشد.

  • تعداد بک لینک های مورد نیاز را تخمین بزنید

بک لینک از فاکتورهای بسیار مهم برای رتبه بندی و سئو سایت شما است. همچنین بک لینک ها باید تعداد مناسبی داشته باشد و باکیفیت داشته باشند؛ اما سؤالی که برای متخصصان سئو پیش می‌آید این است که چه تعداد بک لینک برای وب سایت خود نیاز دارند؟

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا تعداد بک لینک های رقبای خود را با استفاده از ابزارهای سئو پیدا کنید تا تخمینی از تعداد بک لینک ها برای وب سایت خود داشته باشید.

اگر می‌خواهید لک لینک‌های رقبای خود را بررسی کنید ما ابزارهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

Ahrefs Backlink Checker

Moz

smallseotools backlink checker

  • اعتبار دامنه خود را بالا ببرید

هر چه مدت‌زمان بیشتری از ثبت دامنه شما گذشته باشد، دامنه شما اعتبار بیشتری دارد و هر چه محتوای با ارزشی بر وب سایت خود انتشار دهید قطعاً بر اعتبار آن افزوده می‌شود.

  • سرعت سایت خود را بالا ببرید

سرعت سایت از حیاتی ترین و مهم ترین فاکتورهای سئو و رتبه بندی وب سایت است. حتماً تکنیک‌های زیر را برای افزایش سرعت سایت خود انجام دهید:

  • از افزونه‌های بهینه سازی سرعت سایت مثل wp rocket، wp optimize استفاده کنید.
  • از هاست خوب و پر قدرت استفاده کنید.
  • فایل های js و css را بهینه سازی کنید.
  • افزونه های وردپرس را بروز رسانی کنید.
  • تصاویر وب سایتتان را فشرده و بهینه سازی کنید
  • ویدیوهای وب ساییتان را کم حجم کنید و آنها را در هاست بارگذاری کنید.
  • افزونه های غیر ضروری را غیر غعال و حذف کنید.
  • از قالب های بهینه وردپرس استفاده کنید.
  • عناوین جذاب و ترغیب کننده در تیترها قرار دهید.

عناوین صفحات شما از مهم‌ترین بخش‌های برگه‌های شما است که مخاطب شما آن را می‌بیند و نظرش جذب  می‌شود. پس تا جایی که می‌توانید از عناوین جذاب استفاده کنید تا مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

عناوین جذاب و ترغیب کننده در تیترها قرار دهید. | تکنیک های آمدن به صفحه اول گوگل
عناوین جذاب و ترغیب کننده در تیترها قرار دهید.
  • انتشار محتوای جذاب و ویرایش مقالات قبلی

به نسبت رقبای خود مقالات بیشتری انتشار دهید و محتواهای هدفمند و جذابی ایجاد کنید. در کنار انتشار مطالب و پست‌های جدید صفحات قبلی را نیز ویرایش کنید.

به حجم و طول محتوا و کیفیت آن اهمیت زیادی قائل شوید.

  • از همه مهم‌تر در سئو صبور باشید

چالشی که متخصصان سئو با بسیاری از صاحبان کسب و کار دارند این است که سئو یک موضوع زمان بر است و در مدت زمان کوتاه نتیجه آن را نمی‌بینند و باید صبور باشند. رسیدن به صفحه اول کار خیلی سختی نیست؛ اما لازم است تا صبور باشید و تمامی تکنیک‌های لازم را به‌صورت مستمر انجام دهید. رسیدن به صفحه اول بستگی به کلمه کلیدی دارد و همچنین رقبای شما را باید بررسی کنیم؛ اما به طور میانگین آمدن سایت به صفحه اول گوگل به طور ارگانیک 6 ماه تا یک سال زمان می‌برد.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

اگر به دنبال خدمات سئو سایت هستید و میخواهید لینک اول گوگل باشید، شما نیاز به یک تیم حرفه ای دارید تا افزایش 100 درصدی فروش را داشته باشید و به کسب و کار خود رونق دهید. تیم وب فهم ارائه دهنده خدمات تخصصی سئو سایت است.

برای استعلام قیمت پلن سئو و مشاهده تعرفه های ما بر روی قیمت سئو سایت کلیک کنید.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟ | وبفهم
هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟

سخن پایانی

در این مقاله عوامل مؤثر در رتبه بندی گوگل و تمامی تکنیک‌های آمدن به صفحه اول گوگل را بررسی کردیم از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم که این مطالب برای شما مفید و کاربردی باشد.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدفمند را در زمینه تخصصی شما اعلام می‌نماید.

ویژگی‌های وب فهم

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

اگر هم مایل هستید که برای کار و فعالیت خود یک وب‌سایت و اپلیکیشن طراحی کنید گروه حرفه‌ای وب فهم آماده ارائه خدمات طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت با اصول سئو تکنیکال است. هر کسب‌وکار حرفه‌ای نیاز به طراحی یک وب‌ سایت حرفه‌ای دارد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.