انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس (WordPress SEO) و کار با آن می‌تواند یکی از گام‌های اساسی برای رسیدن به رتبه 1 گوگل باشد. این افزونه‌ها یک ابزار کاربردی در سئو سایت شما است.

همچنین شما عزیزان اگر میخواهید راجب سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

ضرورت استفاده از افزونه سئو وردپرس

  • ظاهر زیبا، امکانات جذاب، افزایش سرعت، بهبود سئو سایت، پشتیبان‌گیری از اطلاعات، طراحی صفحات و … اینها فقط جزئی از کارهای ضروری است که باید در یک سایت وردپرسی انجامشان بدهید. اما مگر شما چقدر از کارهای فنی و برنامه‌نویسی سر درمی‌آورید؟ خب در واقع نیاز هم به داشتن دانش فنی نیست، چون در این مسیر افزونه‌های وردپرسی زیادی هستند که کمکتان می‌کنند. امروزه این کار با وجود سیستم مدیریت محتوای محبوب وردپرس و افزونه‌های موجود در آن به‌آسانی امکان‌پذیر شده است. افزونه‌ها از بهترین امکانات دوست‌داشتنی و جذاب وردپرس هستند که وجود آن‌ها برای وب‌سایت‌های وردپرسی لازم و حیاتی است.
  • در این مقاله می‌خواهیم بهترین افزونه سئو وردپرس و ضروری‌ترین پلاگین‌های این سیستم مدیریت محتوا را به شما معرفی کنیم.

افزونه سئو وردپرس

افزونه سئو وردپرس، ابزاری است که بدون نیاز به دانش کدنویسی و صرف هزینه اضافی امکانات جذاب و پیشرفته‌ای را به وب‌سایت وردپرسی شما اضافه می‌کند. این افزونه‌ها به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین امکاناتی است که با استفاده از آن می‌توانید بدون دانش هیچ‌گونه زبان برنامه‌نویسی و یا کدنویسی بخشی از مشکل خود را برطرف کرده و به‌راحتی تغییرات دلخواه را بر روی سایت خود پیاده‌سازی نمایید. اگر فکر می‌کنید برای هر تغییر بر روی وب‌سایت خود با نوشتن کدها باید زمان زیادی را صرف نمایید؛ سخت در اشتباهید زیرا شما با استفاده از افزونه‌های وردپرس به‌راحتی می‌توانید بدون حتی هزینه‌های هنگفت هرآنچه می‌خواهید را پیاده‌سازی نمایید.

اگر بخواهید ویژگی به خصوصی را بر روی سایت پیاده‌سازی کنید، با استفاده از پلاگین وردپرس به‌آسانی می‌توانید این کارها را انجام دهید. به طور مثال افزونه‌هایی وجود دارند که فرم‌ساز هستند و با استفاده از آن میتوان یک فرم رزرو هتل و یا فرم ثبت‌نام را به راحتی ساخت. بعد از نصب و خرید افزونه وردپرس باتوجه‌به اینکه هرکدام، ویژگی‌ها و امکاناتی گسترده دارند از آن می‌شود بهره برد. به طور مثال افزونه فرم ساز وردپرس امکاناتی از جمله: فیلدهای پرداخت، تگ هوشمند برای استفاده در اعلان‌های پیامک و ایمیل، شخصی‌سازی کردن برچسب استایل‌ها و دکمه و بسیاری دیگر از قابلیت‌ها را بر عهده خواهد داشت. در این مرحله شما با نصب هر یک از این افزونه‌های وردپرس از هزینه‌های هنگفت، برای کد نوشتن و برنامه‌نویسی صرف‌نظر می‌کنید و دیگر نیازی به این‌همه درگیری نخواهید داشت. این موارد ساختاری ویژه دارند تا بتوان از آنها استفاده کرد.

بهترین افزونه سئو وردپرس

در ادامه این مطلب می‌خواهیم لیست جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین افزونه سئو وردپرس را به شما معرفی کنیم.

  1. افزونه پشتیبان‌گیری (updraftplus)

آپ درفت پلاس به شما امکان می‌دهد از سایت وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن را در فضای ابری ذخیره کنید یا در رایانه بارگیری کنید. این افزونه از نسخه پشتیبان تهیه شده برنامه‌ریزی‌شده و با پشتیبان‌های درخواستی نیز سازگاری می‌کند. شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که از کدام فایل‌ها می‌خواهید پشتیبان تهیه کنید.

این افزونه می‌تواند پشتیبان‌گیری شما را به‌صورت خودکار انجام دهد و علاوه بر پشتیبان‌گیری از هر وب‌سایت وردپرس، UpdraftPlus   همچنین به شما امکان می‌دهد پشتیبان‌گیری را به راحتی ساز پنل مدیریت وردپرس خود به‌راحتی بازیابی کنید. علاوه بر آپ درفت پلاس، افزونه‌هایی دیگری هستند که برای گرفتن پشتیبان از سایت دسته‌بندی می‌شوند:

  • BackWPUP
  • Jetpack Backups
  • Duplicator Pro
افزونه updraftplus | انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس
افزونه updraftplus |بهترین افزونه سئو وردپرس
  1. افزونه امنیتی (Word fence)

در واقع به‌خاطر متن‌باز بودن وردپرس، پیداکردن راهکارهای هک‌کردن آن برای هکرها آسان است! مخصوصاً اگر تازه‌کار باشید و اقدامات اولیه برای امنیت وردپرس را بلد نباشید، احتمال دارد خیلی زود به مشکل بخورید. افزونه امنیتی Wordfence که با نام “امنیت کامل وردپرس” هم شناخته می‌شود، حتی در نسخه رایگان هم امکانات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. مثلاً به شما اجازه می‌دهد ورود دومرحله‌ای را برای سایتتان فعال کنید، فایل‌هایتان را برای بررسی وجود بدافزار و ویروس اسکن می‌کند، کاربرانی که فعالیت‌های مشکوک مثل سعی در ورود به پنل ادمین سایت می‌کنند را مسدود کرده و جلوی آنها را می‌گیرد و… اگر با این پلاگین وردپرس مشکل داشتید، نام‌های دیگر بهترین افزونه‌های امنیتی را برای شما نوشتیم :

  • MalCare Security
  • Sucuri Security
  • All In One WP Security & Firewall
  • iThemes Security
  1. افزونه Rank math , yoast seo

یکی از قدیمی‌ترین پلاگین‌های وردپرسی که برای سئو سایت از آن کمک می‌گرفتیم، یوآست سئو است. این افزونه چندین سال است که به‌عنوان رتبه اول این حوزه فعالیت می‌کند. اما به‌تازگی افزونه دیگری  وارد رقابت با او شده و در حال رسیدن به آمار یوآست است. این افزونه رنک مث نام دارد و آن‌قدر جزئیات مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد که احتمالاً بقیه افزونه‌ها را فراموش کنید. من حدود یک سال است که در همه سایت‌هایم از یوآست به رنک مث کوچ کرده‌ام. مخصوصاً که قابلیت‌های رایگان این افزونه خیلی بیشتر است. ازجمله قابلیت‌های دیگر این افزونه:

  • مدیریت ریدایرکت‌های سایت،
  • مدیریت تکنیکال های سایت،
  • کمک و ارائه پیشنهادها در سئو کردن محتواها
  • ساخت اسکیما برای صفحات سایت،
  • مدیریت عنوان و توضیحات متای صفحات سایت
افزونه Yoast SEO | بهترین افزونه سئو وردپرس | وب فهم
افزونه Yoast SEO | بهترین افزونه سئو وردپرس
  1. افزونه WP Rocket برای افزایش سرعت سایت

راکت یکی از پرکاربردترین افزونه‌های وردپرسی در زمینه سرعت است. این افزونه قابلیت‌های خیلی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید به کمکش سرعت سایت را بهینه کنید. باتوجه‌به اینکه طراحی کاربری این پلاگین بسیار جذاب است، عملاً برای کار با آن نیاز به تخصص بالایی ندارید.

از جمله قابلیت‌های راکت عبارت‌اند از:

  • فشرده کدهای css، js و html
  • کاهش درخواست‌های سایت به سرور

نکته: افزونه سئو وردپرس راکت (WP Rocket) فقط یک گام موثر در افزایش سرعت سایت شما است اما فقط به این مورد بسنده نکنید ما در سایر مقالات وب فهم 15 تکنیک موثر در افزایش سرعت سایت را برای شما عزیزان آورده ایم.

استفاده از افزونه‌های بهینه‌سازی سرعت سایت | افزونه wp rocket
افزونه wp rocket | تکنیک های افزایش سرعت سایت

در این مقاله لیستی از مهم‌ترین افزونه سئو وردپرس را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. اگر دراین‌رابطه سوالی یا دیدگاهی دارید، در بخش نظرات می‌توانید آن را ثبت کنید.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن‌آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ١٣٩٨ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدفمند را درزمینهٔ تخصصی شما اعلام می‌نماید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

اگر هم مایل هستید که برای کار و فعالیت خود یک وب‌سایت طراحی کنید گروه حرفه‌ای وب فهم آماده ارائه خدمات طراحی سایت با اصول سئو تکنیکال است. هر کسب‌وکار حرفه‌ای نیاز به طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.