در این مقاله با آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور به‌صورت گام به گام و تصویری همراه باشید تا فرصت بسیار خوبی برای جذب کاربرانتان ایجاد کنید.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور

پس از طراحی اپلیکیشن با انتشار آن در استورها و مارکت‌ها، فرصت بسیار مهمی برای جذب کاربران کسب می‌کنید. در این مقاله تصمیم داریم نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور را به‌صورت گام به گام آموزش بدهیم تا در چند مرحله این کار را خودتان به‌آسانی انجام بدهید.

اگر شما هم توسعه‌دهنده اپلیکیشن و بازی‌های اندروید هستید این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور و اپ استور

اپ استور به نسبت گوگل پلی قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای تأیید اپلیکیشن‌ها دارد. اپ استور تنها اپلیکیشن‌هایی را مورد تأیید قرار می‌دهد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. این سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده برای کاربران اپل یک مزیت است و به این معنا است که اپ استور تنها دارای محصولات باکیفیت است.

البته این سخت‌گیری‌ها باعث شده است تا برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که زمان و هزینه بسیاری برای ایجاد محصولشان می‌پردازند، چالش مهمی ایجاد شود.

اما گوگل پلی به نسبت اپ استور متفاوت‌تر است. کمتر اپلیکیشنی است که توسط گوگل پلی تأیید نشود. البته بدین معنا نیست که گوگل پلی دارای محصولات بی کیفیتی است؛ اما در کل توسعه‌دهندگان اپلیکیشن شانس بیشتری دارند تا محصول خود را در گوگل پلی انتشار دهند.

همچنین فرصت بیشتری برای دیده‌شدن دارند و اپلیکیشن‌ها در گوگل ‌پلی راحت‌تر می‌تواند کاربران و مخاطبین هدف خود را پیدا کند. اما اپ استور به نسبت گوگل پلی محدودتر بوده و اپلیکیشن‌ها در اپ استور به‌اندازه گوگل پلی دیده نمی‌شود.

مقایسه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور و اپ استور | وب فهم
مقایسه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور و اپ استور

پیش‌نیاز انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور

  • ایجاد یک حساب کاربری در گوگل پلی استور که تنها با پرداخت 25 دلار می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • فایل APK (نسخه اپلیکیشن در قالب فرمت APK)
  • Bundle ID منحصربه‌فرد

تست اپلیکیشن و کسب اطمینان از عملکرد صحیح آن

کاربران از اپلیکیشنی از استورها و مارکت‌ها دریافت کردند انتظارات بسیار مهمی دارند و اکثر از آنها بسیار سخت‌گیر هستند. تست اپلیکیشن طراحی شده یکی از عوامل بسیار مهم در کسب موفقیت طراحان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن است. برای این کار نیاز دارید که یک چک لیست کامل جهت تست اپلیکیشن تهیه کنید و تمامی قسمت‌های آن را مطابق چک‌لیستتان بررسی کنید.

همچنین اگر اپلیکیشنتان دارای حجم بالایی است، آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. فایل‌های Expansion نسخه اندروید این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا دو فایل اضافه با حجم حداکثر 2 گیگ داشته باشید و گوگل پلی استور به‌صورت رایگان این دو فایل را روی سرور خود پشتیبانی می‌کند.

مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور

  • با ورود به سایت گوگل پلی استور ثبت‌نام کنید. (از طریق آدرس زیر می‌توانید ثبت‌نام را انجام دهید)

https://play.google.com/apps/publish/signup

ثبت نام در گوگل پلی استور | مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور | وب فهم
ثبت نام در گوگل پلی استور | مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور

پس از ثبت‌نام با حساب کاربری ایجاد شده در گوگل پلی وارد شوید و پس از روشن‌شدن Developer Agreement Accept و پذیرفته‌شدن آن به مرحله پرداخت (registration free pay) بروید.

ورود با حساب کاربری ایجاد شده به سایت گوگل پلی استور | وب فهم
ورود با حساب کاربری ایجاد شده به سایت گوگل پلی استور

در اين مرحله وقتی روش پرداخت خود را برای اپليكيشن خود انتخاب كرديد در فرمی كه مشاهده می كنيد نام توسعه دهنده، ایمیل، وبسایت و شماره تلفن را وارد كنيد و روی دكمه COMPLETE REGISTERATION كليک كنيد.

انجام ثبت نام کامل | نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور | وب فهم
انجام ثبت نام کامل | نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور

سپس صفحه ای برای شما با خواهد شد كه بايد روی CREATE APPLICATION كليک كنيد.

ساخت اپلیکیشن | مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور | وب فهم
ساخت اپلیکیشن | مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور

سپس فرمی برای شما نمايش داده می‌شود كه بايد از فيلد Default language زبان موردنظر خود را انتخاب كنيد و در فيلد title اسم اپليكيشن خود را انتخاب كرده و در نهايت روی create كليک كنيد.

نكته: در قسمت title كه بايد نام اپليكيشن خود را وارد كنيد، شما مجاز هستيد كه حداكثر از ٥٠ کاراکتر استفاده كنيد.

در این مرحله عنوان و زبان را مشخص کنید. | وب فهم
در این مرحله عنوان و زبان را مشخص کنید.

در اين مرحله وقتی روی create كليک كنيد، بايد ساير مشخصات مثل عنوان، توضيحات كوتاه و تكميلی را وارد كنيد.

توضيح كوتاه اپليكيشن شما در فهرست اپلیکیشن‌ها برای كاربر شما قابل‌مشاهده است؛ اما توضيح تكميلی آن كه شامل امكانات، موارد استفاده، عمليات آن و غيره است با كليک بر روی اپليكيشن در صفحه باز شده برای كاربر قابل نمايش است. توضيحات تكميلی می‌تواند حداكثر ٤٠٠٠ كاراكتر باشد.

وقتی كه توضيحات را وارد كرديد در نهايت SAVE DRAFT را بزنيد.

از صفحات اپليكيشن خود مثل صفحه ورود و ثبت‌نام، صفحه اول لوگو، لودينگ، منوی اصلی، صفحات امكانات، بازی، مراحل و غيره اسکرین‌شات بگيريد و همین‌طور لوگوی اپليكيشن را در سايز ٥١٢ * ٥١٢ ايجاد كنيد و روی Add high-res icon كليک كرده و لوگوی خود را آپلود كنيد.

همچنين اگر يک ويديو يا تيزر برای تبليغ گرافيكی اپليكيشن خود آماده كرديد، روی Add feature graphic كليک كرده و آن را بارگزاری كنيد سپس روی SAVE DRAFT كليک كنيد.

در اين مرحله نياز است مشخصات تكميلی را كامل وارد كنيد و همينطور اسكرين شات هايی كه مرحله قبل از صفحات اپليكيشن خود تهيه كرديد را در اين قسمت بارگذاری كنيد.

نكته: ابعاد بارگذاری اين اسکرین‌شات‌ها در اين صفحه برای شما مشخص شده است.

در این مرحله در فیلد application type نوع اپلیکیشن خود را انتخاب کنید و همچنین در قسمت پایین‌تر در قسمت category دسته‌بندی آن را نیز تعیین کنید.

در قسمت پایین‌تر صفحه در فرم contact details آدرس وب سایت، ایمیل و شماره تماس خود را وارد کنید.

پس از واردکردن اطلاعات تماس در قسمت پایین فرم تماس، فرم privacy policy را مشاهده می‌کنید و این قسمت مربوط به قوانین و مقررات استفاده از اپلیکیشن است و اگر قوانینی مد نظرتان است باید آن را وارد کنید یا لینک آن را قرار دهید و اگر قوانینی در نظر ندارید تیک Not submitting a privacy policy URL at this time را بزنید.

اپلیکیشن شما در این مرحله به‌صورت پیش‌نویس ذخیره شده است.

روی اپلیکیشن که کلیک کنید صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود و دکمه MANAGE PRODUCTION را بزنید.

اپلیکیشن در فاز آلفا یا بتا است، در این مرحله بازخورد کاربران را که دریافت کردید، می‌توانید نسخه نهایی و کامل داشته باشید. فاز بتا فاز چک‌کردن نهایی اپلیکیشن قبل از انتشار برای کاربران است و پس از نهایی‌شدن این فاز می‌توانید اپلیکیشن را منتشر کنید و بعد روی CREATE RELESE کلیک کنید.

اگر تمایل دارید، می‌توانید Google Play App Signing را بزنید و از امضای گوگل پلی استفاده کنید.

سپس Browse Files را بزنید فایل APK موردنظر را کلیک کنید.

بارگذاری فایل APK | مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور | وب فهم
بارگذاری فایل APK | مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور

نام یا عدد نسخه موردنظر را وارد کنید.

همچنین اگر نسخه بارگذاری شده اطلاعاتی دارد، آن را وارد کنید و REVIEW را بزنید.

REVIEW
REVIEW

به بخش Content Rating در سایدبار بروید و پرسش‌نامه را پر کنید و ایمیلتان را تأیید کنید.

در نهایت در آخرین مرحله به قسمت Pricing & distribution در سایدبار بروید و قیمت و کشور را تعیین کنید. در قسمت سایدبار App releases با کلیک بر روی START ROLLOUT TO PRODUCTION اپلیکیشن خود را در گوگل پلی استور منتشر کنید.

آخرین مرحله انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور | وب فهم
آخرین مرحله انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور

شما موفقیت تمامی مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور را انجام دادید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سودمند باشد.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدف‌مند را در زمینه تخصصی شما اعلام می‌نماید.

ویژگی‌های وب فهم

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.