تکنیک‌های مؤثر بهبود سئو صفحه محصول در سایت فروشگاهی

تکنیک‌های مؤثر بهبود سئو صفحه محصول در سایت فروشگاهی | وب فهم

تکنیک‌های مؤثر بهبود سئو صفحه محصول در سایت فروشگاهی | نکات طلایی سئو در بهبود نتایج سایت در گوگل | چگونه یک صفحه پر فروش در فروشگاه اینترنتی ایجاد کنیم؟ در این مطلب همراه ما باشید تا تمامی این تکنیک‌ها را باهم بررسی کنیم.

طراحی و راه‌اندازی کسب و کار آنلاین یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که صاحبان کسب و کار با آن مواجه هستند. در واقع با راه‌اندازی تجارت آنلاین و اینترنتی کردن کسب و کارها می‌توانید محصولات خود را به‌صورت آنلاین به مخاطب نشان دهید و به فروش برسانید.

اگر در حال حاضر یک فروشگاه فیزیکی دارید؛ اما هنوز فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی نکرده‌اید بهتر است که به فکر راه‌اندازی آن باشید و کسب و کار خود را گسترش دهید. در ادامه با بیان مهم‌ترین تکنیک‌ها و روش‌های بهبود سئو صفحات محصول همراه شما عزیزان هستیم.

زمانی که شما محصولات خود را به‌صورت آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهید تصور کنید که شما بدون اینکه مشتریان را حضوری ملاقات کنید محصولات خود را به آنها عرضه می‌کنید و به فروش می‌رسانید. این قدرت حضور آنلاین شما است و می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد، زیرا اگر حضور شما در فضای آنلاین حرفه‌ای باشد، تجارت شما نیز رشد خواهد داشت.

سئو صفحه محصول به چه معناست؟

سئو صفحه محصول به معنای توسعه یک صفحه محصول با درنظرگرفتن تکنیک‌های بهینه‌سازی و سئو است. سئو کردن محصولات باید بخش بسیار مهمی از استراتژی کلی شما باشد و شما باید با درنظرگرفتن هدف کاربر صفحات محصول خود را تا حد ممکن بهینه کنید.

سئو محصولات یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو و بهینه‌سازی سایت هستند؛ زیرا مستقیماً با کسب درآمد شما مرتبط است. صفحات محصول برای فروشگاه‌های تجارت آنلاین برای فروش بیشتر و در نتیجه درآمدزایی، بسیار حائز اهمیت هستند. ارتقای سئو محصولات به شما کمک می‌کند تا فروش بهتری داشته باشید.

این مقاله مشخصاً راجع به سئو محصولات صحبت می‌کنیم. شما برای تولید محصولاتی که سئو در آن‌ها وجود دارد، باید محتوای مفیدی را به‌صورت تخصصی و تأثیرگذار تولید کنید.

سئو صفحه محصول به چه معناست؟ | وب فهم

سئو صفحه محصول به چه معناست؟

روش‌های بهبود سئو صفحه محصول

در این قسمت به سراغ روش‌ها و تکنیک‌های مهمی در ارتباط با بهبود سئو صفحه محصول می‌رویم که با دانستن آنها و اجرای آن می‌توانید یک سایت فروشگاهی قدرتمند داشته باشید. بازدهی شما با رعایت این نکات افزایش می‌یابد. در ادامه مطلب همراه وب فهم باشید.

برای سفارش راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی کلیک کنید.

اولین و مهم‌ترین قدم برای انجام سئو و بهینه‌سازی صفحه محصولات تحقیق و تعیین کلمات کلیدی محصول است. شما باید عبارت‌های پیرامون کلمه کلیدی اصلی موردنظر خود را پیدا کنید و سعی کنید آنها را هم در صفحه سئو کنید. برای تحقیق کلمات کلیدی ابزارهای متعددی وجود دارد. به‌عنوان نمونه یک از مهم‌ترین ابزارها ابزار keywordtool است.

ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream | ابزار بررسی میزان جستجوی کلمات کلیدی

معرفی ابزار کلمه کلیدی رایگان

  • URLهای محصول خوانا و واضح ایجاد کنید.

یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین راه‌حل‌ها که در نحوه حرکت کاربران و صفحات محصول بسیار تأثیر می‌گذارد، ایجاد URLهای خوانا و واضح است. شما نباید اجازه دهید صفحات محصول شما URLهای طولانی و ناخوانا داشته باشند. باید آن‌ها دارای وضوح مناسب و همچنین به‌صورت مختصر باشند.

ایجاد URLهای کوتاه و خوانا باعث می‌شود که اشتراک‌گذاری لینک‌های محصولات برای کاربران آسان‌تر شود و هم از دیدگاه سئو بهتر است. همچنین سازماندهی سایت شما آسان‌تر می‌گردد؛ زیرا به‌راحتی کاربران می‌توانند با دیدن URL صفحات متوجه بشوند که هر پیوند به کجا و چه موضوعی اشاره دارد.

هرچه URLهای صفحات محصول مرتبط‌تر باشد برای کاربران نیز این موضوع آسان تر است.

همچنین ما در سایر مقالات وب فهم راحع به تکنیک ها و روش های بهینه سازی URL ها به طور کامل صحبت کردیم.

  • نگارش توضیحات دقیق و جذاب برای محصولات

یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که یک فروشگاه تجارت الکترونیک می‌تواند مرتکب شود، استفاده از توضیحات اشتباه و خیلی کوتاه است. نگارش توضیحات درست و با اندازه کافی شاید کمی زمان بر باشد و نیاز به‌دقت و تخصص در آن حوزه دارد، اما در نهایت سئو صفحه محصول شما را حرفه‌ای می‌کند.

ارائه توضیحات منحصربه‌فرد یک راه عالی برای تمایز با دیگر وبسایت های رقیب شما است. این موضوع نشان از تلاش شما برای ارائه مطالب مناسب است.

  • قیمت‌گذاری درست و به‌صرفه نسبت به رقبا

نمایش قیمت‌گذاری محصولات بسیار مهم است. اغلب کاربران قبل از اینکه فرایند خرید خود را نهایی کنند به دنبال بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت هستند. در نتیجه نشان‌دادن قیمت روز محصولات شما بسیار مهم است.

  • نمایش واضح قیمت‌ها و هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل

بیشتر کاربران قبل از نهایی نمودن خرید، چندین بار از سایت شما بازدید می‌کنند و حتماً این سؤال برایشان پیش می‌آید که هزینه مربوط به حمل‌ونقل چگونه محاسبه می‌شود. اگر قیمت‌گذاری شما نادرست است یا گم شده است، آن مشتریان بالقوه نمی‌توانند ارزیابی کنند که قیمت شما در برابر رقبا چگونه است.

طبیعی است که از مشتریان خود انتظار داشته باشید که با تمرکز بر قیمت، خرید مقایسه‌ای آنلاین انجام دهند.

همچنین قیمتی که نمایش می‌دهید باید همان قیمتی باشد که مشتری هنگام ورود به صفحه پرداخت می‌بیند. در غیر این صورت مشتریان اطمینان خود را نسبت به فروشگاه آنلاین شما از دست خواهند داد؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که همه این داده‌ها دقیق هستند و مشتریان شما هنگام تکمیل خرید خود اطلاعات قیمت‌گذاری صحیح را دریافت می‌کنند.

  • اعمال سیاست بازگرداندن کالا در صفحه محصول

مشتریان شما باید بدانند که هنگام بازگرداندن محصول باید چه اقداماتی را انجام دهند. در واقع باید سیاست بازگرداندن محصول در سایت وجود داشته باشد که مشتری بداند در صورت عدم مطابقت با نیازهای او می‌تواند کالا را بازگرداند.

هر فروشگاه سیاست‌های بازگشت خاص خود را دارد، بنابراین اطمینان از اینکه مشتری اطلاعات دقیق را مستقیماً از صفحه محصول دریافت می‌کند، حیاتی است.

هر گونه نارضایتی که ممکن است پس از خرید ایجاد شود را باید کاهش بدهیم. قیمت محصولات خود را برای مشتریان خود قابل‌مشاهده کنید. هزینه‌های مربوط به دسته‌بندی و حمل را به‌صورت کامل به آن‌ها نشان دهید.

شما نباید آن‌چنان قیمت محصولات را بسیار بالا و یا بسیار پایین در نظر بگیرید که منجر به ضرر شما شود. قیمت‌گذاری اشتباه باعث ضررهای بسیاری برای فروشندگان بزرگ می‌شود.

  • از تصاویر مناسب، باکیفیت و تأثیرگذار استفاده کنید.

بسیاری از کسب و کارها به‌منظور تهیه تصاویر مناسب و عکس‌برداری یا پروژه خود به تیم حرفه‌ای عکاسی می‌سپارند یا خودشان اقدام به خرید دوربین باکیفیت می‌کنند. زیر استفاده از تصاویر مناسب و باکیفیت شاخص محصولات سایت بسیار مهم است و باید از تصاویر منحصربه‌فرد استفاده کنید.

معمولاً فرمت‌هایی که هنگام استفاده از یک دوربین دیجیتال حرفه‌ای به کار می‌برید بسیار بزرگ و احجام آن تصاویر سنگین است. اگر از آن فرمت‌ها با حجم بالا استفاده کنید وب سایت و سئوی شما دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه حتماً تصاویر سایت خود را قبل از آپلود در سایت بهینه‌سازی کنید.

  • تسهیل بخشیدن فرایند خرید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید در سئو صفحه محصول سایت فروشگاهی رعایت کنید، راحت و خلاصه‌کردن فرایند خرید محصول از فروشگاه آنلاین است.

تاحدامکان فرایند خرید از سایت را ساده کنید و از به کاربر بردن مراحل پیچیده خودداری کنید. این زمان نیز برای صحبت در مورد سادگی است.

اطلاعات بسیار مهم را در صفحه محصول خود با پیمایش ساده و فراخوان برای اقدام مانند دکمه خرید نگه دارید.  شلوغ‌کردن صفحه محصول با اطلاعات و عناصر غیرضروری باعث سردرگمی کاربران و ترساندن آنها از وب سایت شما می‌شود.

همچنین این موضوع باعث می‌گردد تا مشتری از خرید خود منصرف شود.

  • نمایش نظرات و بازخورد مشتریان

به مشتریان اجازه دهید در مورد محصولات شما نظرات و بازخورد ارسال کنند و به آن‌ها امتیاز دهند. ممکن است همه بررسی‌های 5 ستاره مثبت نباشند و به خاطر داشته باشید که همه ی نظرات به کار شما اعتبار می بخشند. بنابراین اگر گاهی نظرات غیر مطلوب نیز داشتید، نگران نباشید.

  • تصاویر و فیلم‌های باکیفیت بالا اضافه کنید

تصاویر باکیفیت بالا می‌توانند مشتریان را نسبت به کیفیت محصولات شما متقاعد کنند. چندین عکس از محصول را در موقعیت‌ها یا زوایای مختلف قرار دهید. بگذارید تصاویر شما برای مخاطبتان کاملاً گویا باشد.

از ویدئوها نیز استفاده کنید. آن‌ها میانگین ارزش سفارش را تا 50 درصد افزایش می دهند و مشتریان پس از تماشای یک ویدیو، 64 تا 85 درصد بیشتر احتمال دارد از شما خرید کنند.

همچنین ما در مقالات قبلی راجع به اقدامات لازم جهت بهینه سازی تصاویر سایت و بهبود سرعت سایت صحبت کردیم.

تکنیک بهینه سازی تصویر برای سایت و فروشگاه آنلاین | 9 قدم مهم

آموزش تکنیک بهینه سازی تصویر برای سایت

  • سرعت صفحه خود را بهبود بدهید.

بنا بر گفته‌های گوگل، سرعت صفحه یک سیگنال رتبه‌بندی است. روش‌های مؤثری برای بهبود سرعت صفحه وجود دارد که از جمله می‌توان به استفاده از CDN و فشرده‌سازی فایل‌های متورم مانند تصاویر محصول اشاره کرد که در افزایش سرعت وب سایت کمک کند.

سرعت صفحه یکی از موارد مهم در سئوی محصولات است، بنابراین به آن توجه کنید و آن را بهبود بخشید.

  • استفاده از تگ عنوان و توضیحات متا

وقتی در مورد متا در سئو صحبت می‌کنیم، هم به تگ عنوان و هم به توضیحات متا اشاره می‌کنیم. هر دوی اینها نقش اساسی در سئو صفحه محصول و رتبه‌بندی صفحه محصول شما دارد.

  • استفاده از سرفصل‌های توصیفی

سرفصل‌ها به بازدیدکنندگان و موتورهای جست‌وجو کمک می‌کنند تا به‌سرعت متوجه شوند که یک صفحه درباره چیست و ساختار آن چگونه است؛ بنابراین بسیار مهم است که آن‌ها را طبق قاعده تنظیم کنید.

  • ایجاد ویژگی‌های محصول

ایجاد ویژگی‌های محصول به شما کمک می‌کند تا برای پرسش‌های مربوط به محصول در رتبه‌بندی قرار گیرید. نام برند، نام سری، نام مدل، اطلاعات و مشخصات فنی را درج کنید. پیونددادن این ویژگی‌های محصول نیز یک راه عالی برای تقویت ساختار پیوند داخلی شما است.

  • به تجربه کاربری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اگر در مقالات قبلی موضوع نرخ پرش را مطالعه کرده باشید، این را می‌دانید که خروج ناگهانی کاربر از هر صفحه سایت شما باعث ایجاد بانس ریت و کاهش شدید قدرت سئو سایت شما می‌شود.

در ادامه یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند باعث شود کاربران تصمیم به خروج ناگهانی از سایت بگیرند؛ همین تجربه کاربری نامناسب است.

سرعت پایین صفحه، ظاهر نامناسب، متن‌های بی‌کیفیت و… مهم‌ترین دلایلی است که باعث خروج کاربر از سایت شما می‌گردد؛ بنابراین حتماً برای بهینه‌سازی تجربه کاربری صفحات یا همان ux زمان مناسب اختصاص دهید.

  • توجه به لینک‌سازی خارجی یا همان لینک بیلدینگ

در نهایت آخرین تکنیک برای سئو صفحه محصول در سایت فروشگاهی، لینک‌سازی خارجی یا همان لینک بیلدینگ است. مخصوصاً در کلماتی با رقابت شدید یا متوسط، تا زمانی که اقدام به لینک‌سازی خارجی برای صفحات مختلف نکنید؛ نمی‌توان انتظار بهبود سئو آنها را داشت.

نتیجه‌گیری روش های سئو صفحه محصول

ما در این مطلب به بیان مهم‌ترین تکنیک‌های بهبود سئو محصول در فروشگاه آنلاین پرداختیم و اگر روش یا تکنیک دیگری را می‌شناسید که مؤثر و مهم است؛ اما به آن اشاره نشده در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

از توجه شما عزیزان قدردانیم.

 

 

 

 

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *