راهنمای انتخاب و خرید قالب وردپرس | 15 نکته مهم

راهنمای انتخاب و خرید قالب وردپرس | 15 نکته مهم | وب فهم

راهنمای انتخاب و خرید قالب وردپرس | در این مقاله به بررسی فاکتورهای مهم انتخاب قالب برای سایت وردپرسی که باید قبل از خرید آن‌ها را بدانید می‌پردازیم.

انتخاب و خرید قالب وردپرس برای بسیاری از کاربران یا افرادی که مایلند برای خود و یا کسب و کارشان وب‌سایت راه‌اندازی کنند بسیار مهم است و در این مطلب همراه وب فهم باشید تا نکات بسیار مهمی را دررابطه‌با انتخاب قالب مناسب برای وردپرس در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

مقدمه

یکی از مهم‌ترین قدم‌های اولیه برای طراحی و توسعه سایت و راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی انتخاب قالب، پوسته یا Theme مناسب است. انتخاب قالب سایت وردپرس علاوه بر اینکه بر ظاهر سایت شما بسیار مؤثر است، امکانات و قابلیت‌های بسیار مهمی دارند که به شما در جهت بهبود سایت خود و عملکرد کسب و کارتان کمک فراوانی می‌کند.

ما در ادامه این مطلب نکات مهمی را در انتخاب و حرید قالب وردپرس یادآور شده‌ایم که باید قبل از خرید آن بدانید.

ضرورت و اهمیت انتخاب و خرید قالب وردپرس

زمانی که کاربر وارد سایت شما می‌شود، اولین چیزی که می‌بیند ظاهر و زیبایی سایت شما است. در نتیجه باید از همان ابتدا به فکر ظاهر و میزان جذابیت سایت خود باشید تا بتوانید کاربران بیشتری برای سایت خود جذب کنید و آن‌ها را نگه دارید.

ازآنجایی‌که تغییر ظاهر در سایت‌های کدنویسی شده و کاملاً اختصاصی بسیار سخت است امروزه اغلب به سایت‌های وردپرسی روی آورده‌اند. انتخاب قالب وردپرس خوب و مناسب ظاهر سایت شما را نیز بهبود می‌دهد پس این کار وظیفه قالب یا پوسته سایت که می‌تواند این قابلیت را برای شما عزیزان فراهم کند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس امروزه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا شناخته شده است که بیش از 50 درصد سایت های کل دنیا را تحت پوشش خود قرار داده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل پر استفاده بودن و محبوب بودن این سیستم مدیریت محتوا تنوع بالای قالب و پوسته‌های آماده است که کاربران در کسری از دقیقه می‌توانند ظاهر سایت خود را با خرید قالب وردپرس خوب تغییر بدهند. درضمن قیمت مناسب و سریع بودن زمان استفاده از این قالب‌ها نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر است.

ضرورت و اهمیت انتخاب و خرید قالب وردپرس | وب فهم

ضرورت و اهمیت انتخاب و خرید قالب وردپرس چیست؟

آیا تغییر قالب سایت وردپرسی کار راحت و سریعی است؟

تغییر قالب سایت وردپرس بسیار آسان و سریع است. در واقع این کار بیشتر از چند دقیقه زمان نمی‌برد؛ اما درست است که تغییر قالب وردپرس کار آسانی است؛ ولی باید به این نکته نیز توجه کنید که اگر مدت زیادی از یک قالب وردپرس استفاده می‌کنید و محتوای زیادی در آن انتشار دادید ممکن است با تغییر قالب وردپرسی با مشکلاتی مواجه شوید.

زیرا هر پوسته قابلیت‌های خاص خود را دارد و نحوه نمایش محتواهایتان با اشکالاتی مواجه شود و حتی به هم بریزد و رفع این اشکالات هم احتمالاً زمان‌بر خواهد بود.

نکات ضروری در خرید قالب وردپرس

در نتیجه باید از همان ابتدا به فکر انتخاب و خرید قالب وردپرس مناسب و کاربرپسند بود که نیاز به خرید مجدد و تغییر پوسته نباشد. در ادامه ما فاکتورها و نکات مهمی را که در هنگام خرید قالب وردپرس باید باهم بررسی کنیم را به طور کامل ذکر کردیم.

نحوه نصب قالب از مخزن وردپرس | آموزش نصب قالب وردپرس | وب فهم

نحوه نصب قالب از مخزن وردپرس | آموزش نصب قالب وردپرس

1- اهداف، نیازها و انتظارات خود را تعیین کنید.

هر پوسته و قالب امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. به همین منظور قبل از اینکه به سراغ انتخاب و خرید قالب بروید باید اهداف و انتظارات خود را از انجام این کار مشخص کنید. برای مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه فیزیکی هستید و به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید باید ابتدا نیازها و انتظارات خود را از طراحی سایت فروشگاه و انتخاب قالب فروشگاهی مشخص کنید و باتوجه‌به اهداف خود قالب را خریداری کنید.

2- پشتیبانی از امکان راست به چپ

حتماً قبل از خرید قالب وردپرس این موضوع را بررسی که قالب انتخاب شده از امکان راست به چپ پشتیبانی می‌کند. به دلیل اینکه این چپ به راست بودن ممکن است نوشته‌ها و چیدمان سایت شما را به هم بریزد؛ بنابراین دقت کنید که به دنبال پوسته‌هایی با قابلیت پشتیبانی از RTL یا همان Right To Left باشید.

3- امکانات قالب موردنظر را بررسی کنید.

قالب وردپرس تنها ظاهر سایت شما را تغییر نمی‌دهد؛ بلکه علاوه بر تغییر ظاهر امکانات و قابلیت‌های جدید را به سایت شما اضافه می‌کند. به‌عنوان‌مثال در قالب‌های فروشگاهی امکان مقایسه محصول، افزودن محصول به علاقه‌مندی‌ها، ساخت مگا منوی پیشرفته، فیلتر پیشرفته محصولات و غیره فراهم است.

هر چقدر امکانات یک قالب بیشتر باشد، دست شما نیز برای پیشرفته‌تر کردن سایت‌تان بازتر خواهد بود. پس حتما در خرید پوسته توجه کنید که قالب مورد نظر چه ویژگی ها و امکاناتی دارد.

4- قالب‌های خاص و کمیاب برای سایت وردپرسی خود انتخاب نکنید.

بسیاری از افراد این اشتباه را می‌کنند که برای خاص‌تر و متفاوت‌بودن سایت خود به دنبال قالب‌های خاص و کمیاب با تعداد فروش کم هستند. در واقع این افراد به دنبال این هستند که سایتشان شبیه سایت‌های دیگر نشود؛ اما این کار اشتباه است که پوسته و قالب‌های کمیاب و کم فروخته شده را انتخاب می‌کند که سایتشان تکراری نباشد.

5- تنها به عکس‌های پیش‌نمایش قالب توجه نکنید

اکثر سایت‌های فروش قالب‌های وردپرس پیش‌نمایش از قالب‌های خود به نمایش می‌گذراند تا کاربران قبل از خرید ظاهر و امکانات قالب را مشاهده کنند. این پیش‌نمایش یا به‌صورت نمایش واقعی خود قالب است که قابل‌مشاهده و کلیک‌کردن بر روی تمامی لینک‌ها است و یا به‌صورت تصاویر جذاب است که ممکن است برخی از آنها کاربران را به‌اشتباه بیندازد.

برخی از طراحان حرفه‌ای قالب‌ها با طراحی جذاب صفحات و ایجاد تصاویر جذاب به میزان افزایش فروش قالب خود کمک می‌کنند. در نتیجه در انتخاب پوسته وردپرس فریب عکس‌های داخل قالب را نخورید. به‌جای تمرکز روی تصاویر، تمرکز خود را به نحوه چیدمان المان‌ها، بگذارید. در نتیجه هر پوسته یا قالبی که عکس‌ها و تصاویر جذاب‌تری داشت، دلیل بر بهتر بودن آن قالب نیست، زیرا شما باید از تصاویر مخصوص به خود استفاده کنید.

6- به امتیازات و نظرات کاربران توجه کنید.

قبل از انتخاب و خرید قالب وردپرس موردنظر خود حتماً به قسمت نظرات و دیدگاه‌ها بروید و نظرات را بادقت بخوانید. همچنین به مشکلات کاربرانی که قالب را خریده‌اند؛ اما راهکاری ندارد نیز توجه کنید.

همچنین به امتیازات و میزان رضایت کاربران نیز اهمیت بدهید؛ چون این آمار و ارقام می‌تواند تأثیر مهمی در تصمیم‌گیری شما داشته باشند.

7- تاریخ آخرین به‌روزرسانی قالب وردپرس را بررسی کنید.

طراحان و شرکت‌های سازنده قالب‌های وردپرس و پوسته‌ها باهدف رفع اشکالات و افزودن امکانات جدید نسخه های تازه را ارائه می دهند. اگر طراحی یا شرکتی در مدت طولانی هیچ نسخه جدید و آپدیتی را ارائه نداده است خرید آن قالب نیز اشتباه است.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن قالب نیز به‌خوبی ارائه نمی‌شود.

در نتیجه همیشه به دنبال پوسته‌هایی باشید که به‌صورت مرتب در حال به‌روزرسانی و آپدیت هستند و دارای پشتیبانی بسیار حرفه‌ای هستند.

8- ریسپانسیو بودن و واکنش‌گرا بودن قالب را قبل از خرید بررسی کنید.

ریسپانسیو بودن و واکنش‌گرایی به معنای نمایش صحیح سایت در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های گوناگون است. امروزه به دلیل اینکه درصد بالایی از کاربران برای جستجو در فضای وب از گوشی‌های همراه خود استفاده می‌کنند ریسپانسیو بودن سایت شما در دستگاه مختلف و تمامی تلفن همراه های هوشمند بسیار مهم است.

علاوه بر این موضوع گوگل حساسیت خاصی روی این موضوع بسیار مهم دارد.

سایت شما سازگار با موبایل نیست | اشتباهات رایج در طراحی وب سایت

ریسپانسیو نبودن سایت | اشتباهات رایج طراحی سایت

9- آیا قالب موردنظر از افزونه‌های مهم و کاربردی پشتیبانی می‌کند؟

افزونه‌ها قابلیت‌های بسیار مهمی به سایت ما اضافه می‌کنند و این موضوع بسیار مهم است که آیا قالبی که انتخاب کرده‌ایم از افزونه‌های مهم مثل رنک مث، یواست سئو، چندزبانه، گرویتی فرم، راکت و غیره پشتیبانی می‌کند یا خیر.

یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس، ووکامرس است. اگر قصد داشته باشید سایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید باید افزونه ووکامرس را روی سایت خود نصب کنید. میزان پشتیبانی و سازگاری قالب شما با افزونه ووکامرس بسیار مهم است.

10- سرعت بارگذاری قالب باید بالا باشد.

اگر سرعت بارگذاری قالب پایین باشد کاربران وقت و حوصله‌ای برای بارگذاری سایت‌ با سرعت پایین را ندارند. اگر سرعت سایت به‌اندازه کافی مناسب نباشد و پایین باشد، به‌احتمال فراوان کاربران صفحه سایت را می‌بندند.

اشتباهات رایج طراحی سایت | بی توجهی به سرعت لود سایت

بالا بودن سرعت بارگذار ی قالب

11- قالب‌های رایگان را انتخاب نکنید.

برای طراحی و ایجاد یک قالب حرفه‌ای تیمی متشکل از ده‌ها نفر مشغول به فعالیت هستند تا ضمن رفع اشکالات، به بهینه‌شدن آن نیز کمک کنند. مسلماً این تیم به‌صورت رایگان اقدام به طراحی قالب نمی‌کنند مگر اینکه به روش‌های دیگری امکان درآمدزایی برای آنها وجود داشته باشد.

12- قالب وردپرس از شرکت‌ها و سایت‌های معتبر تهیه کنید.

اگر قصد خرید قالب وردپرس دارید قالب موردنظر خود را از طراحان و شرکت‌های معتبر تهیه کنید.

13- طراحی قالب ساده و منطبق بر اهداف باشد.

هر قالب وردپرس ممکن است که چندین دموی مختلف با اهداف گوناگون برای نمایش داشته باشد. اگرچه ممکن است که امکانات قالب‌ها امکانات بسیار کاربردی باشند، اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه مقدار از‌ آن‏ها استفاده کنید.

طراحی قالب‌ها را باید در کمال سادگی و منطبق بر اهداف خود در مورد سایت پیش ببرید تا نتیجه بهتری خواهید گرفت. سادگی همواره باعث جذابیت است. سادگی عامل آرامش و اطمینان نیز هست. درعین‌حال که شلوغی و استفاده از ابزار‏ها و رنگ‏‌های بسیار متفاوت و بی‏‌نظم نیز می‌تواند در نهایت، کاربر را در استفاده از سایت منصرف کند.

14- با مرورگرهای مختلف هماهنگ شده باشد.

در هنگام انتخاب و خرید قالب وردپرس حتما به مرورگرها نیز توجه بسیاری کنید. با اینکه اکثر ترافیک جستجو در گوگل است اما نمایش در مرورگرهای دیگر مثل فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، سافاری و اپرا نیز بسیار مهم است. در نتیجه در هنگام انتخاب قالب وردپرس باید به انواع مرورگرها توجه کنید و تست کنید.

15- قالب وردپرس موردنظر بیش از ۱۰۰۰ فروش داشته باشد

از سایت‌هایی قالب وردپرس را بخرید که تعداد فروش، درصد رضایت و امتیاز کسب شده را نمایش بدهد. اگر تعداد فروش قالب پایین باشد و درصد میزان رضایت کاربران نیز کم باشد، توجیهی ندارد که شما بخواهید هزینه و زمان خود را صرف خرید آن قالب کنید.

در نتیجه قالبی را انتخاب کنید که تعداد فروش و درصد رضایت بالایی داشته باشد و توجیه اقتصادی برای صرف زمان و هزینه داشته باشد.

نتیجه‌گیری

هر کاربری پس از کلیک بر روی لینک یک سایت و ورود به آن با اولین چیزی که مواجه می‌شود، ظاهر سایت است. اگر سایت ظاهر زشت و ناپسند داشته باشد حتی اگر بهترین محتوا را در آن انتشار دهید کاربران هیچ رغبتی برای ماندن در سایت ندارند.

بنابراین، مهم است که به‌اندازه کافی زمان بگذارید و قالبی مناسب برای سایت وردپرسی‌تان انتخاب کنید.

انتخاب قالب مناسب می‌تواند جذابیت و زیبایی سایت شما را چندین برابر کند. همچنین قالب‌های پرطرف‌دار جهان امکاناتی را دارند که شما را از نصب افزونه‌های مختلف بی‌نیاز می‌کنند.

انتخاب قالب مناسب برای سایت وردپرسی چیزی نیست که با ارزیابی و آزمون‌وخطا بتوان به آن رسید. بهتر است که قبل از خرید قالب وردپرس به نکات مطرح شده در این مقاله توجه کنید تا بعد از خرید قالب خود با مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *