آموزش نحوه اتصال دامنه به هاست با تنظیم DNS | بعد از اینکه دامنه و هاست برای وب سایت خود خریدید در این مرحله فقط لازم است که اتصال دامنه به هاست خریداری شده را انجام دهید. این اتصال به تنظیم DNS دامنه وب سایت اجرا می‌شود که در این مقاله این فرایند را به‌صورت گام‌به‌گام خدمت شما عزیزان نام می‌بریم.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه نحوه اتصال دامنه به هاست

اولین قدم پس از خرید دامنه و هاست برای وب سایت خود اتصال دامنه به هاست است. ما در سایر مقالات به طور کامل راجع به اینکه Domain یا دامنه چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ معرفی انواع پسوندهای دامنه و نحوه خرید و ثبت آن برای وب سایت صحبت کردیم. همینطور اگر راجع به هاست و نحوه خرید و ثبت آن میخواهید بیشتر بدانید به مقالات قبلی مراجعه کنید. بعد از اینکه هاست و دامنه را خریداری کردید لازم است که آنها را بهم متصل کنید تا به وب سایت خود دسترسی داشته باشید. قبل از انجام این مراحل لازم که با مفهوم DNS و نحوه تنظیم آن به خوبی آشنا شوید.

DNS چیست و چگونه تنظیم می‌شود؟

برای اتصال ‌هاست و دامین ما از یک سیستمی استفاده می‌کنیم به نام DNS. در واقع آن سروری است که قرار است به دامنه ما متصل شود.

DNS مخفف Domain Name System است و به معنای سیستم نام دامنه است. DNS سرور یک سرور بزرگ است که شامل تعداد زیادی دامنه مرتبط به هم است. برای مثال دامنه سایت webfahm.com در واقع به یک IP وصل است. هر سایت IP منحصربه‌فرد خود را دارد.

سرورهای DNS با هم در ارتباط هستند به همین  خاطر شرکتی که دامنه را از آن تهیه کردید، دامنه شمارو به DNS اضافه می‌کند تا نهایتاً بعد از 24 ساعت با سایر دی ان اس های دیگر در جهان هماهنگ شود.

DNS چیست و چگونه تنظیم می‌شود؟ | آموزش نحوه اتصال دامنه به هاست | وب فهم
DNS چیست و چگونه تنظیم می‌شود؟ | آموزش نحوه اتصال دامنه به هاست

مراحل نحوه اتصال دامنه به هاست

  1. ابتدا به سراغ شرکتی می‌رویم که دامین را در آن جا ثبت کردیم. لازم است که به پنل مدیریتی وب سایتی که دامنه را از آنجا خریداری کردید، مراجعه کنید.
  2. بعد از ورود به وب سایت شرکت سرویس‌دهنده به قسمت دامنه‌ها و مدیریت دامنه مراجعه کنید و دامنه ثبت شده را بیابید و روی تنظیمات دامنه کلیک کنید.
  3. در قسمت تنظیمات دامنه گزینه مدیریت DNS را مشاهده می‌کنید که همان‌طور که در مطالب قبلی خدمتتان گفتیم که در زمان خرید دامنه فعلاً قسمت تنظیمات DNS را به‌صورت پیش‌فرض بگذارید و تغییری در آن ایجاد نکنید. اما اکنون شما باید DNSها را تغییر دهید. DNSها را باید به وب سایتی که از آن هاست خریداری کردید تبدیل کنید.
  4. حالا به وب سایت سرویس‌دهنده هاستینگ مراجعه کنید و وارد پنل کاربری آن شوید.
  5. وقتی که وارد پنل کاربری وب سایت هاستینگ شدید به سرویس‌ها و مدیریت سرویس مراجعه کنید و روی مدیریت سرویس کلیک کنید.
  6. در زمان خرید هاست یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود که name server برای شما ارسال شده است و می‌توانید DNSهای ارسال شده در ایمیل را در قسمت تنظیمات DNS وارد کنید.
  7. در نهایت ذخیره و اعمال تغییرات را کلیک کنید.
  8. زمانی که شما این اتصال را انجام دادید و دامنه خود را در URL مرورگر خود وارد می‌کنید باید صفحه‌ای برای شما باز شود که index of باشد و باید به شما نشان دهد که این آدرس بدون مشکل بالاآمده است.
مراحل نحوه اتصال دامنه به هاست به صورت گام به گام و عملی | وب فهم
مراحل نحوه اتصال دامنه به هاست به صورت گام به گام و عملی

نحوه ثبت و اتصال دامنه به هاست (دامنه ir)

  • برای ثبت‌کردن دامنه‌های ir باید ابتدا به سایت ایرنیک یا nic.ir مراجعه کنید.
  • ثبت‌نام خود را در این وب سایت تکمیل کنید.
  • از منوی دامنه‌ها روی گزینه ثبت دامنه کلیک کنید.
  • کافی است آدرس‌های DNS که از پنل هاست خود کپی کنید و در این سایت اضافه کنید را در این سایت اضافه و تنظیم کنید بعد از چند روز دامنه شما روی هاستتان تنظیم شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

پس از اتصال دامنه به هاست چه کار کنیم؟

چگونه متوجه بشویم که DNSها درست ثبت شده است؟

  • به وب سایت intodns.com مراجعه می‌کنیم.
  • آدرس دامین را در داخل کادر مشخص شده وارد می‌کنیم و روی report کلیک می‌کنیم.
  • وقتی که روی report کلیک کردیم statusهای آن باید همگی آبی و سبز و زردرنگ باشد نباید هیچ‌کدام قرمزرنگ باشد.
  • زرد بودن به معنای هشدار است؛ اما قرمز بودن به معنای وجود مشکل است و باید با پشتیبانی شرکت هاستینگ تماس بگیرید.
چگونه متوجه بشویم که DNSها درست ثبت شده است؟ | نحوه اتصال دامنه به هاست
چگونه متوجه بشویم که DNSها درست ثبت شده است؟ | اتصال دامنه به هاست

نکته: اگر هاست و دامنه را از دو شرکت جداگانه تهیه کردید نیاز است که حتماً دامنه را به هاست متصل کنید؛ اما اگر هاست و دامنه را از یک وب سایت یا شرکت سرویس‌دهنده تهیه کردید نیازی به ست کردن آن نیست.

در این مقاله هر آنچه که لازم بود راجع به نحوه  اتصال دامنه به هاست بدانیم را خدمت شما توضیح دادیم. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سودمند باشد.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدفمند را در زمینه تخصصی شما اعلام می‌نماید.

ویژگی‌های وب فهم

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

 

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.