چگونه میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل را به دست آوریم؟ تعداد جستجوی کلمات کلیدی در گوگل چقدر است؟ یک کلمه کلیدی توسط کاربر چقدر جستجو می‌شود؟

مقدمه

این روزها به بسیاری از مفاهیم در بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ کمتر توجه می‌شود و همان مفاهیم می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در سئو سایت شما داشته باشد. اغلب فقط به برخی مفاهیم همچون نرخ کلیک یا هزینه به‌ازای کلیک و تبلیغات در گوگل توجه می‌کنند؛ اما ایجاد و طراحی یک استراتژی بازاریابی بسیار قوی‌تر عمل می‌کند.

در نتیجه بهتر است که پیگیر مفاهیمی باشید که درعین‌حال بسیار مهم هستند و توجهی به آن نیز نمی‌شود. حجم جستجو کلمات کلیدی یکی از همین مفاهیم مهم است.

بسیاری از سئوکاران کم‌تجربه و مبتدی به این معیار بی‌توجه هستند و به ارزش آن پی نبرده‌اند و همین موضوع منجر به تصمیمات اشتباه و عملکرد ضعیف و هدردادن منابع ارزشمند می‌گردد.

در این مقاله به طور دقیق و جامع به بررسی مفهوم حجم جستجو کلمات کلیدی می‌پردازیم و همچنین به این موضوع می‌پردازیم که چگونه میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل را به دست می‌آوریم؟

ابزارهایی که می‌تواند در کسب میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل به ما کمک کنند چیست؟ چگونه اطلاعات به‌دست‌آمده را در خدمات سئو و بهینه‌سازی به کار ببریم؟

حجم جستجو کلمه کلیدی چیست؟

حجم جستجو کلمه کلیدی یکی از کاربردی‌ترین معیارها در سئو است. دانستن این موضوع به ما کمک می‌کند تا محبوبیت کلمات کلیدی مختلف را بسنجیم و ترافیک جستجویی را که ممکن است از رتبه‌بندی برای آنها به دست آوریم، پیش‌بینی کنیم.

حجم جستجوی کلمات کلیدی یک معیار سئو است که به شما می‌گوید به طور متوسط چند بار در ماه یک کلمه کلیدی خاص در یک مکان خاص جستجو می‌شود. بیشتر اوقات، حجم جستجو به تعداد جستجوهای گوگل اشاره دارد، اما این معیار می‌تواند به موتورهای جستجوی دیگر نیز اشاره داشته باشد.

یکی از تمایز مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که حجم جستجو، تعداد جستجوهای واقعی یک کلمه کلیدی را به‌جای تعداد افراد منحصربه‌فردی که آن را جستجو می‌کنند، منعکس می‌کند.

برای مثال، اگر یک کلمه کلیدی دارای حجم جستجوی ماهانه 100 باشد، آن جستجوها می‌تواند توسط 100 نفر مختلف انجام شود، یا می‌توانست فقط 10 نفر هر کدام 10 جستجو انجام دهند.

همان‌طور که از نام حجم جستجوی کلمه کلیدی برمی‌آید منظور از این مفهوم تعداد سرچ‌های یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی مشخص است. حجم جستجو کلمه کلیدی معمولاً در یک بازه زمانی مشخص به طور میانگین محاسبه می‌شود و بازاریابان از آن برای طراحی ایده کلی و استراتژی خود بهره می‌برند.

بررسی میزان جستجوی کلمات کلیدی در بازه‌های زمانی مختلف به شما کمک می‌کند تا چگونه کلمات کلیدی خاص منجر به بالارفتن میزان ترافیک سایت شما می‌شود؟

هرچند باید به این نکته توجه کنید که الزاماً افزایش حجم جستجوی کلمه کلیدی به معنای افزایش ترافیک سایت نیست. برخی از متخصصان بازه‌های یک‌ساله و دیگران بازه‌های فصلی و ماهانه را برای تخمین خود به کار می‌گیرند. تعیین بازه‌های زمانی به این نکته بستگی دارد که مخاطبان در چه زمان‌هایی آن کلمه را بیشتر جستجو می‌کنند و نیاز خود را رفع می‌کنند.

حجم جستجو کلمه کلیدی چیست؟ | نحوه محاسبه میزان جستجوی کلمات کلیدی
حجم جستجو کلمه کلیدی چیست؟ | نحوه محاسبه میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل

دلیل اهمیت دانستن حجم جستجو کلمات کلیدی

با دانستن میزان جستجو کلمات کلیدی شما به این موضوع می‌رسید که کدام کلمات و عبارت‌ها بیشتر جستجو می‌شوند و یا به‌عبارت‌دیگر، حجم جستجوی کدام کلمات کلیدی بیشتر است؟ دانستن این موضوع می‌تواند بسیار برای ما مفید باشد.

بالابودن حجم جستجوی یک کلمه کلیدی یعنی آن که در دنیای دیجیتال مارکتینگ رقابت سختی میان رقبا در جستجوی آن کلمه کلیدی وجود دارد. پس شما باید استراتژی بهتر ایجاد کنید و عملکرد خود را تغییر دهید تا نتیجه بهتری کسب کنید. در ضمن اگر تنها روی کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا کار کنید رقابت با سایت‌های بزرگ و رقبای آن بسیار کار دشوارتری خواهد بود در نتیجه باید یک استراتژی بسیار خوب برای خود ایجاد کنید.

شما باید رقابت خود را در میان کسب‌وکارهایی در نظر بگیرید که به لحاظ وسعت و اندازه نزدیک به شما باشند و امکان رقابت با آنها وجود داشته باشد.

حجم جستجوی کلمه کلیدی چگونه به دست می‌آید؟

به‌دست‌آوردن حجم جستجوی کلمات کلیدی کار چندان سختی نیست. محاسبه این موضوع از طریق تقسیم حجم بر زمان به دست می‌آید.

این موضوع می‌تواند تصوری بهتر از ترافیک و استراتژی بازاریابی محتوا بدهد. ابزارهای متعددی وجود دارند که شما عزیزان می‌توانید برای محاسبه حجم جستجوی کلمات کلیدی از آن استفاده کنید. برخی از این ابزارها خدمات خود را به‌صورت اختصاصی برای مخاطبان که اشتراک را تهیه کردند ارائه می‌دهند.

بسیاری از آنها دارای امکانات رایگان هستند که می‌توانید از آنها بهره ببرید. ما در بخش انتهای این مقاله این ابزارها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، جزء حیاتی هر حضور آنلاین است. این تمرین بهینه‌سازی یک وب سایت برای افزایش بازدید آن در نتایج موتورهای جستجو است. یکی از معیارهای مهم سئو، درک و استفاده از حجم جستجوی کلمات کلیدی است.

  • محبوبیت یک کلمه کلیدی
  • رقابت برای یک کلمه کلیدی
  • ترافیک بالقوه‌ای که یک کلمه کلیدی می‌تواند به وب سایت شما هدایت کند.

چرا دانستن حجم جستجوی کلمات کلیدی مهم است؟

حجم جستجوی کلمه کلیدی به دلایلی مهم است، از جمله:

تخمین ترافیک:

حجم جستجوی کلمه کلیدی می‌تواند به شما کمک کند تخمین بزنید که یک کلمه کلیدی خاص چقدر ترافیک می‌تواند به وب سایت شما برساند. از این اطلاعات می‌توان برای کمک به تعیین اهداف واقعی برای کمپین سئوی خود استفاده کرد.

استراتژی محتوا:

حجم جستجوی کلمات کلیدی می‌تواند به شما کمک کند استراتژی محتوایی را ایجاد کنید که کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهد. باهدف قراردادن کلمات کلیدی با حجم بالا، می‌توانید شانس یافتن محتوای خود توسط مشتریان بالقوه را افزایش دهید.

تجزیه‌وتحلیل رقبا:

حجم جستجوی کلمات کلیدی را می‌توان برای تجزیه‌وتحلیل استراتژی‌های سئو رقبا استفاده کرد. این اطلاعات می‌تواند به شما در شناسایی فرصت‌هایی برای بهبود عملکرد سئوی خود کمک کند.

پیش‌بینی بازگشت سرمایه:

حجم جستجوی کلمه کلیدی را می‌توان برای پیش‌بینی بازگشت سرمایه کمپین سئوی شما استفاده کرد. با ردیابی ترافیکی که کلمات کلیدی شما ایجاد می‌کنند، می‌توانید میزان درآمدی که از تلاش‌های سئو کسب می‌کنید را مشاهده کنید.

از چه ابزارهایی برای یافتن میزان جستجوی کلمات گوگل استفاده کنیم؟

ابزار یافتن حجم جستجوی کلمات کلیدی

روش‌های مختلفی برای یافتن حجم جستجوی کلمه کلیدی وجود دارد. مهم‌ترین ابزارهای ارزیابی میزان جستجوی کلمات کلیدی شامل ابزارهای SEMRush، MOZ Keyword Explorer، Google Keyword Planner و Google Trends می‌شود. برخی از محبوب‌ترین روش‌ها عبارت‌اند از:

مقاله مرتبط: ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی در سئو 

  • ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream

با کمک این ابزار با واردکردن کلمات کلیدی یا حتی آدرس سایت، لیستی از حجم کلمات کلیدی را کسب می‌کنید. همچنین می‌توانید این جستجو را بر اساس نوع حرفه، حوزه کاری و مکان موردنظر خود فیلتر کنید تا نتایج دقیق‌تر و واضح‌تر را کسب کنید.

ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream | ابزار بررسی میزان جستجوی کلمات کلیدی
ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream | ابزار بررسی میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل
  • SEMRush

: SEMrush یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی پولی است که داده‌های تحقیق کلیدواژه دقیق‌تری را نسبت به Google Ads Keyword Planner ارائه می‌دهد.

این ابزار یکی از ابزارهای قدرتمندی است که داده‌های مفید زیادی از جمله میزان جستجوی کلمات کلیدی را به کاربران ارائه می‌دهد. SemRush فضای گرافیکی مناسبی برای ورود کلمه کلیدی به شما ارائه می‌دهد. از طریق این ابزار می‌توانیم میانگین تقریبی حجم جستجو و همچنین PCP و رقابت‌پذیری را به دست بیاوریم.

همچنین این ابزار یک نمای کلی از نمودار تغییرات کلیدواژه در طول زمان می‌دهد. شما می‌توانید از امکانات رایگان این ابزار استفاده کنید؛ اما توصیه می‌کنیم که اگر به عملکرد قوی‌تر و داده‌های عمیق‌تری نیاز دارید اشتراک این ابزار را تهیه کنید.

ابزار SEMRush | ابزار میزان جستجوی کلمات کلیدی | وب فهم
ابزار SEMRush | ابزار میزان جستجوی کلمات کلیدی
  • Google Ads Keyword Planner:

Google Ads Keyword Planner ابزاری رایگان است که به شما امکان می‌دهد حجم جستجو را برای کلمات کلیدی مختلف تخمین بزنید.

این ابزار نیز می‌تواند به شناخت میزان جستجوی کلمات کلیدی کمک کند. Google Keyword Planner یک ابزار عالی است و طیف وسیعی از داده‌های مفید را ارائه می‌دهد. این ابزار که به همراه رابط Adwords کار می‌کند می‌تواند میانگین حجم جستجوی ماهانه در طول زمان را نمایش دهد.

  • Ahrefs

یکی دیگر از ابزارهای مفید در زمینه تحقیق کلمات کلیدی است که ویژگی‌های مشابه SEMrush را ارائه می‌دهد.

  • Keywordtool.io

Keywordtool.io یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که می‌تواند برای یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده شود.

  • MOZ Keyword Explorer

یکی از بهترین ابزارهای Moz برای سئوکارها، MOZ Keyword Explorer یا کاوشگر کلمات کلیدی آن است. این ابزار نیز به شما برای شناخت حجم جستجو کلمه کلیدی خدماتی ارائه می‌کند. شما به کمک این ابزار نیز می‌توانید به شهودی از کلمات کلیدی مرتبط و میزان «سختی» آن‌ها را به دست بیاورید.

این ابزار نیز به‌صورت اختصاصی برای ارزیابی میزان جستجوی کلمات کلیدی کاربرد ندارد؛ اما برای این منظور نیز استفاده می‌شود. مشخص‌کردن محدوده جغرافیایی باتوجه‌به برنامه‌ای که برای کسب‌و‌کار خود دارید می‌تواند کمک شایانی به بازاریابی کند.

گوگل‌ترند نیز به شما داده‌های بسیار مفیدی می‌دهد که برای سئوکاران بسیار کاربردی است.

جمع بندی میزان جستجوی کلمات کلیدی

در این مقاله به بررسی معنا و مفهوم حجم جستجو کلمه کلیدی و نحوه محاسبه میزان جستجوی کلمات کلیدی پرداختیم و ابزارهایی را معرفی کردیم که میتوانید با کمک آنها در بدست آوردن میزان جستجوی کلمات کلیدی در گوگل به شما کمک بسیاری کند. میزان جستجو کلمات کلیدی تنها یکی از عواملی است که باید در انتخاب کلمات کلیدی به آن توجه کنید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی و مفید باشد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.