6 نکته مهم در طراحی سایت پزشکی | بالابردن میزان اعتبار و مراجعین

نکات مهم طراحی سایت پزشکی | بالابردن میزان اعتبار و مراجعین | وب فهم

در این مطلب با بررسی نکات مهم طراحی سایت پزشکی همراه شما عزیزان هستیم. اعتبار و مراجعین خود را افزایش دهید. با طراحی سایت پزشکی، پزشک آنلاین چه خدماتی می‌تواند ارائه دهد و چه نکاتی را رعایت کنیم تا اعتبار و مراجعه‌کنندگان بالاتر بروند.

هر چقدر هم که پزشک ماهر و کاربلد باشد، برای اینکه افراد بیشتری مهارت و تخصص پزشکان را بدانند، باید فضای آنلاینی مانند سایت برای خود داشته باشند.

مقدمه نکات طراحی سایت پزشکی

شما به‌عنوان یک پزشک متخصص چقدر به میزان اعتبار خود اهمیت می‌دهید؟ شما حتی اگر روزانه بیش از 50 بیمار ویزیت میکنید برای ارائه خدمات گسترده تر و حرفه ای خود نیاز به یک رسانه مانند وب سایت دارید.

اگر می‌خواهید به یک پزشک شناخته‌شده‌تر در شهر خود و شهرهای دیگر تبدیل شوید و اعتبار خود را چندین برابر کنید، با طراحی و راه‌اندازی سایت پزشکی می‌توانید به این هدف خود برسید.

حتماً این موضوع را نیز می‌دانید که در حوزه تخصص شما چند صد پزشک دیگر حتی در شهر خودتان مشغول به کار هستند؛ اما سؤال اینجاست که یک بیمار چرا باید به شما مراجعه کند یا اینکه چگونه یک بیمار از میان چندین پزشک متخصص شما را بشناسد و خدمات شما را ببیند و از مهارت‌های شما آگاه شود.

درست است که مهارت و تخصصتان معرف شما پزشکان است و باعث شناخته‌تر شدن شما می‌شود؛ اما علاوه بر این اگر خودتان هم یک رسانه داشته باشید شما به‌صورت گسترده‌تر در تمامی نقاط جغرافیایی کشور و حتی دنیا شناخته‌شده‌تر خواهید بود.

در ادامه باهم بررسی می‌کنیم که طراحی سایت پزشکی، چه اهمیتی و نتایجی برای‌ شما دارد. چه نکات و فاکتورهایی را باید در طراحی آن رعایت کنید تا موفقیت بیشتری کسب کنید.

طراحی سایت پزشکی چه کمکی به شما می‌کند؟

اگر هنوز به روش سنتی فعالیت می‌کنید و وارد دنیای مجازی نشده‌اید بهتر است کم‌کم به فکر ورود به دنیای آنلاین باشید. بیشتر سایت‌های پزشکی که الان می‌بینیم تنها برای معرفی آدرس و شماره‌تلفن مطب و معرفی پزشک متخصص طراحی شده است؛ اما ما در ادامه مزایای طراحی و راه اندازی سایت پزشکی را به صورت کامل برای شما عزیزان معرفی میکنیم.

طراحی و ساخت وب سایت پزشکی به شما کمک می‌کند:

طراحی سایت پزشکی چه کمکی به شما می‌کند؟ | وب فهم

طراحی سایت پزشکی چه کمکی به شما می‌کند؟

  • در حرفه و تخصص خود شناخته‌شده‌تر باشید و صاحب برند شوید.

اگر حتی تعداد مراجعین بالایی دارید و همه شما را به عنوان یک پزشگ ماهر و کاربلد میشناسند، نیاز است که برای توسعه و گسترش کسب و کار خود یک وب سایت اینترنتی داشته باشید.

شما با طراحی و راه‌اندازی سایت پزشکی مهارت و تخصص خود را به سراسر مردم در کل کشور معرفی خواهید کرد. در واقع مراجعه کنندگان هر گونه که شما را میشناسند کل مردم نیز شما را اینگونه خواهند شناخت.

مراجعه‌کنندگان شما و همراهان به‌صورت حضوری به مطب شما مراجعه کردند و شما را با یک ویژگی‌های خاصی می‌شناسند. برای مثال شما پزشک باتجربه و ماهری هستید، برخورد شما و پرسنل شما بسیار خوب است، محیط مطب شما بسیار تمیز، مناسب و زیبا است، فرایند نوبت‌دهی در مطب شما به‌درستی انجام می‌شود. این ویژگی‌ها را فقط کسانی که در مطب شما حضور داشته‌اند می‌دانند. اما با داشتن یک وب سایت هم به کار خود اعتبار بالایی می‌بخشید و هم بقیه نیز از ویژگی‌های شما مطلع خواهند شد.

  • تخصص و مهارتتان را به دیگران معرفی کنید.

بیمارانی که تاکنون به مطب شما مراجعه نکرده‌اند و حتی به هر دلیلی تعریف شما را نیز از بقیه نشنیده باشند، از کجا باید بدانند که شما چه تخصص و مهارتی دارید. خدمات و ویژگی‌های شما چیست؟ نظرات مراجعه‌کنندگان نسبت به شما چگونه است و میزان رضایت آنها چطور است؟

شما باید بستری را برای نشان‌دادن این موارد برای مردم فراهم کنید که به‌خوبی آگاه باشند و اطلاع داشته باشند.

یکی از بهترین ابزارها برای این کار سایت است.

حتماً اکنون سؤالاتی برایتان پیش‌آمده که چه مواردی را باید در سایت خود قرار دهید.

  • در صفحه درباره ما، توضیحات کامل و جذابی از خودتان بنویسید.
  • نمونه کارهایی که برای مراجعین انجام داده‌اید؛ البته این موضوع بیشتر در حوزه‌های زیبایی و دندانپزشکی مفید است.
  • بخشی از سایت را برای نظرات مراجعه‌کنندگان اختصاص دهید. چون تأثیر زیادی در تأیید اجتماعی دارد.
  • محتوای مفید و به‌دردبخوری در قالب مقاله در بلاگ سایت منتشر کنید؛ گذاشتن اطلاعات رایگان در اختیار افراد معجزه می‌کند.
  • خدمات‌ و مهارت خود را به‌خوبی را به افراد معرفی کنید.

شما به‌عنوان پزشک در هر حوزه‌ای که تخصص داشته باشید می‌توانید با ساخت سایت مهارت‌ها و خدمات خود را به‌خوبی معرفی کنید. برای مثال حوزه پوست، زیبایی، دندان‌پزشکی، جراحی بینی، لیزر، لیفت و غیره اگر تخصص دارید با داشتن یک سایت می‌توانید مهارت‌ها و خدمات خود را معرفی کنید و حتی نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید.

کاربران بالقوه‌ای که سایت شما را دیده‌اند، با اطمینان از تخصصتان تصمیم می‌گیرند به شما مراجعه کنند.

  • با بیماران ارتباط برقرار کنید و به سؤالات آنها پاسخ دهید.

گاهی اوقات مشکل بعضی از بیماران با یک سؤال جزئی حل می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری و ویزیت‌شدن ندارد. شما پزشکان با ساخت و راه‌اندازی وب سایت پزشکی می‌توانید به این سؤالات پاسخ دهید.

با این کار در برخی از مواقع مراجعه کنندگان میتوانند از بروز هر گونه مشکل یا وقوع بیماری پیگیری کنند و حتی در برخی از موارد تا حدودی علائم را کاهش دهید. اما در صورت نیاز به مراجعه حضوری حتما به بیماران توصیه میوشد که به صورت حضوری به مطب مراجعه کنند.

  • اطلاعات تماس و آدرس مطب را در اختیار افراد بگذارید.

برخی ار افراد فقط اسم شما را شنیده اند اما هیچ اطلاعات تماس یا آدرسی از شما ندارند. آنها اولین کاری که میکنند این است که در نوارد جستجوی گوگل اسم شما را جستجو میکنند. حال اگر سایتی داشته باشید، راحت شما را پیدا کرده و به شما مراجعه می‌کنند. پس صفحه‌ای برای آدرس و شماره مطب یا خودتان را طراحی کنید. حتی می‌توانید، آدرس خود را در گوگل مپ هم ثبت کنید.

  • فرایند نوبت دهی را برای کاربران خود راحت و سریع کنید.

متأسفانه، این روزها هم نیز شاهد صرف وقت بسیاری برای گرفتن وقت از برخی مطب‌های پزشک هستیم. مراحل پیچیده‌ای برای گرفتن نوبت از یک پزشک وجود دارد که این مراحل شامل پیداکردن پزشک مناسب، تماس‌گرفتن با او، نوبت‌گیری که گاهی اوقات نیز این موضوع به‌صورت حضوری انجام می‌شود. همه این مراحل برای دریافت یک نوبت از پزشک انجام می‌شود که بسیار سخت است.

اما دنیای آنلاین این سختی را کاهش داده و کاربران می‌توانند بدون دردسر و فقط با یک جستجوی ساده به نتیجه دلخواهشان برسند. این روزها بیش از 70 درصد کارها با اینترنت به صورت آنلاین انجام میوشد فرقی هم نمیکند که خرید محصول باشد یا دریافت خدمات پزشکی.

بنابراین با طراحی سایت پزشکی مراجعه کنندگان خیلی راحت تر و سریع تر به نتیجه مطلوب خود مبرسند و در زمانشان صرفه جویی خواهد شد.

یکی از مشکلاتی که سیستم نوبت دهی سنتی با آن مواجه است حجم زیاد مراجعه‌کنندگان، هزینه بالا و اتلاف وقت است. شما با ارائه اپلیکیشن نوبت دهی به مراجعه‌کنندگان خود این قابلیت را می‌دهید که اطلاعات خود را در صفحه شما بارگذاری کنند و همچنین با استفاده از درگاه‌های بانکی هزینه خود را پرداخت کنند.

نکات مهم طراحی سایت پزشکی

در طراحی سایت پزشکی و پزشکان چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

نکات مهم طراحی سایت پزشکی | اعتبار و مراجعین خود را بالا ببرید.

نکات مهم طراحی سایت پزشکی | اعتبار و مراجعین خود را بالا ببرید.

1- انتخاب نام مناسب برای وب سایت

اولین موردی که به‌عنوان نکات مهم طراحی سایت پزشکی می‌توان مطرح کرد، انتخاب نام مناسب برای دامنه سایت است. به طور معمول بسیاری از پزشکان از نام خودشان برای طراحی وب‌سایت پزشکی استفاده می‌کنند.

در طراحی سایت پزشکی و پزشکان، نامی را انتخاب کنید که مخاطب شما به‌راحتی به‌خاطر بسپارد. نامی کوتاه و با تعداد کاراکترهای کم که در آن کلمه مرتبط با تخصص شما وجود داشته باشد.

2- هدفتان از طراحی سایت و حضور آنلاین را مشخص کنید.

یکی دیگر از نکات مهم طراحی سایت پزشکی این است که شما بدانید که با طراحی سایت پزشکی چه هدفی دارید و چه چیزی را می‌خواهید ارائه دهید. اگر قبل از شروع به کار و طراحی و راه‌اندازی سایت پزشکی هدف خود را مشخص نکنید، انجام تمامی مراحل و پروسه طراحی سایت پزشکی برایتان بی‌نتیجه خواهد بود و فقط زمان و هزینه از شما برده است.

  • پزشکان و مطب آنها را تبلیغ کند.
  • واحدهای پزشکی و خدماتی که ارائه می‌دهند را معرفی کند.
  • اطلاعاتی را برای بیماران و سایر پزشکان ارائه دهد.
  • محصولات بهداشتی و مرتبط با پزشکی را معرفی کند.

3- در طراحی و راه‌اندازی سایت پزشکی از تکنولوژی‌های بروز و مدرن استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات مهم طراحی سایت پزشکی استفاده از تکنولوژی‌های بروز و مدرن است. امروزه حتی بیماران نیز تأکید بسیار زیادی به استفاده از تکنولوژی و اینترنت دارند. اگر یک پزشک نتواند از طریق تکنولوژی روز با بیمار خود ارتباط بگیرد، بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

همچنین ما در سایر مقالات دیگر مهم ترین تکنولوژی ها و مهارت های لازم برای طراحی سایت را باهم بررسی کردیم.

4- استفاده از سرور پرسرعت و قابل‌اعتماد

یکی دیگر از نکات مهم طراحی سایت پزشکی استفاده از سرور پرسرعت و قابل‌اعتماد است. سرعت لود شدن وب سایت پزشکی نیز مثل هر وب سایت دیگری از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر سرور مناسبی انتخاب نکنید، مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. همچنین در کنار آن، وقتی موتورهای جستجو سایتتان را بررسی می‌کنند امتیاز موتور جستجو را نیز از دست خواهید داد که نتیجه آن بسیار بدتر است.

افزایش سرعت سایت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که کارشناسان سئو باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. در مطالب دیگر با بیان تکنیک های افزایش سرعت سایت همراه شما عزیزان هستیم.

5- به سئو و بهینه‌سازی سایت توجه بسیاری داشته باشید.

در طراحی سایت پزشکی نیز همچون سایت‌های دیگر نباید بهینه‌سازی برای موتور جستجو (SEO) را فراموش کنید. در هر مرحله از طراحی به نکاتی که در زمینه سئو اهمیت دارد دقت کنید. برخی وب‌سایت‌های پزشکی در آدرس وب خود به‌جای نام، کدها و اطلاعاتی دارند که برای کاربر و موتور جستجو نامشخص هستند.

6- در طراحی سایت پزشکی باید به خواسته بازدیدکنندگان اهمیت بدهید.

یکی دیگر از نکات مهم طراحی سایت پزشکی توجه به خواسته بازدیدکنندگان است. طراحی وب سایت پزشکی باید حرفه‌ای و مدرن باشد. در واقع در طراحی وب سایت پزشکان، تجربه کاربری (UX) بسیار مهم است. همه اطلاعات فقط با چند کلیک ساده قابل دسترسی باشد، تا بازدیدکنندگان سریع‌تر به محتوای موردنیازشان برسند.

نتیجه‌گیری از نکات مهم طراحی سایت پزشکی

وب سایت پزشکی نیز همانند هر نوع وب سایت دیگر با به‌گونه‌ای طراحی شود که به‌راحتی بر روی هر دستگاهی، از جمله دسکتاپ، موبایل و تبلت نمایش داده شود.

در این مقاله مزایای داشتن طراحی سایت پزشکی را باهم بررسی کردیم و همچنین نکات مهم طراحی سایت پزشکی را نام بردیم و کامل توضیح دادیم. اگر هنوز نسبت به طراحی سایت پزشکی برای خودتان یا مجموعه‌تان اقدام نکرده‌اید، با ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم در این زمینه را به شما ارائه دهیم.

طراحی سایت پزشکی

ارائه خدمات درمانی آنلاین به‌صورت چشمگیری روبه‌رشد است؛ زیرا امروزه مردم به دنبال راه‌های آسان هستند. پزشکان و متخصصان با طراحی اپلیکیشن پزشکی می‌توانند تخصص و خدمات خود را معرفی کنند.
یکی از دلایل طراحی وب‌سایت پزشکی این است که در منطقه کاری شما ممکن است صدها پزشک مشابه خدمات شما را ارائه بدهند پس این تصمیم برای بیمار سخت است که به کدام پزشک مراجعه کند. شما با طراحی وب‌سایت می‌توانید بیماران را با نحوه درمان، رزومه کاری خود و… آشنا کنید و از بقیه رقبا جلوتر باشید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *