بهترين ابزارهاى تست سرعت سايت چيست؟ سرعت لود وب سايت خود را به‌صورت رايگان و حرفه‌ای آناليز كنيد و حتی سرعت آن را سریع‌تر از قبل كنيد. در اين مقاله حرفه‌ای‌ترین ابزارهای بررسی سرعت سايت را خدمت شما عزيزان معرفی می‌کنیم تا مهم‌ترین گام‌ها را برای بهبود سرعت سايت خود برداريد.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه ابزار تست سرعت سايت

سرعت سايت يكی از مهم‌ترین فاكتورهای سئو است كه نقش بسيار مهمی در موفقيت سايت شما دارد. اكثر كاربران فضای مجازی و دنيای وب کم‌حوصله هستند و بالابودن سرعت لود وب سايت شما نقش بسيار مهمی در جذب حفظ كاربران دارد. آنها دوست دارند كه در كمترين زمان ممكن از سايت خود بازديد كرده و به جواب سؤال خود برسند يا كالا و خدمات موردنیاز خود را تأمین كنند.

باتوجه‌به اهميت اين موضوع بسيار مهم ما در اين مقاله ابزارهای تست سرعت سايت و بررسی آن را خدمت شما مديران وب سايت معرفي می‌کنیم تا با كمك اين ابزارها وضعيت سايت خود را بسنجيد.

سرعت سايت چيست؟

قبل از اينكه وارد ابزارها بشويم ابتدا شما را با مفهوم سرعت سايت و عوامل مؤثر بر آن آشنا می‌کنیم تا مفهوم دقيق آن‌ها را بشناسيم.

هر وب سايتی از صفحات مختلفی تشكيل شده است كه هر كدام از اين صفحات از محتواهايی مثل تصوير، متن، ويديو، پادكست، كدها و غيره تشكيل شده است و هر کدام تاثیر بسیار مهمی در سرعت سایت شما دارد.

همچنین به‌طورکلی می‌توان به‌سرعت سرور میزبان و کش (Cache) و بهینه بودن تصاویر و کدها و غیره اشاره کرد.

مجموعه تمامی این عوامل تأثیرگذار که باهم عمل می‌کنند تا کاربر سایت شما به هدفش برسد. در واقع سرعت سایت به معنای سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما است.

سرعت سايت چيست؟ | ابزارهای تست سرعت سایت | وب فهم
سرعت سايت چيست؟ | ابزارهای تست سرعت سایت

تاثیر سرعت سایت بر سئو چگونه است؟

سرعت سایت یکی از معیارهای بسیار مهم در رتبه‌بندی وب سایت ها است. این بدین معنا است که یک سایت با سرعت بالا می‌تواند با وب سایت های برتر در رتبه‌های اول گوگل رقابت کند. همچنین افزایش سرعت سایت شما به بهبود رنک آن و بهبود تجربه کاربری کمک بسیاری می‌کند.

همچنین ما در سایر مقالات تکنیک ها و نکات رسیدن به صفحه اول گوگل را بررسی کردیم. برای مطالعه روی چگونه به صفحه اول بیاییم؟ کلیک کنید.

نکته: در واقع سرعت سايت همان سرعت بارگذاری صفحات سايت در راستای رساندن كاربر به هدفش است.

Crawl Stats همان ميزان زمان صرف شده برای دانلود صفحات سايت است و اين زمان هرچه كمتر باشد در نتايج موتورهاى جست‌وجو زودتر ديده می‌شود.

تاثیر سرعت بر تجربه كاربری

  • بالابودن سرعت سايت نه‌تنها بر سئو تأثیر بسيار مهمي دارد بلكه بر تجربه كاربری نيز بسيار مؤثر است. كاربران فضای وب به دنبال وب سايتی با سرعت بالا هستند تا از طريق آن به اطلاعات خود دسترسی پيدا كنند. پایین‌بودن سرعت سايت شما باعث می‌شود تا كاربر خسته شود و قيد سايت شما را بزند سايت رقيب شما را باز كند و نرخ پرش ایجاد می‌شود.
  • هرچه نرخ پرش Bounce Rate وب سایت پایین‌تر باشد قطعاً وضعیت سرعت سایت نیز خیلی بهتر است. نرخ پرش یا همان Bounce Rate زمانی ایجاد می‌شود که کاربر با اولین ورود با صفحه اول وب سایت شما مواجه می‌شود؛ ولی بدون آنکه بقیه صفحات و قسمت‌های دیگر سایت شما را ببیند وب سایت شما را می‌بندد.

اگر صاحب سایت فروشگاهی هستيد و می‌خواهید از طريق وب سايت خود درآمد قابل‌توجهی كسب كنيد به فكر سرعت سايت خود باشيد چون اين موضوع باعث می‌شود روزانه تعداد بسياری مشتری از دست بدهيد.

تاثیر سرعت سایت بر تجربه کاربری | ابزار تست سرعت سایت | وب فهم
تاثیر سرعت سایت بر تجربه کاربری | ابزار تست سرعت سایت

گام‌های اصلی بالابردن سرعت سایت

  1. انتخاب و خرید هاست پر سرعت و مناسب
  2. طراحی سایت با سرعت بالا
  3. انتخاب قالب وردپرس با سرعت بالا
  4. بارگذاری محتوا با احجام مناسب (تصاویر و ویدئو کم‌حجم)
  5. بهینه‌سازی محتوای وب سایت و کدها
  6. پاک‌کردن افزونه‌های غیرضروری
  7. حذف محتواهای غیرضروری
  8. و غیره

البته که ما در سایر مقالات وب فهم تکنیک‌های افزایش سرعت سایت را خدمت شما عزیزان نام بردیم.

تست سرعت لود سایت | چگونه سرعت سایت را تست کنیم؟
چگونه سرعت سایت را تست کنیم؟

ابزارهای تست سرعت سايت

اما در این قسمت با معرفی ابزارهای کاربردی و حرفه‌ای تست سرعت سایت همراه شما عزیزان هستیم. ما معتبرترین ابزارها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا با این ابزارها به‌صورت کاملاً حرفه‌ای از وضعیت سرعت سایت خود مطلع شوید.

  • ابزار تست سرعت سايت GTmetrix

یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ابزارهای تست سرعت سایت GTmetrix  که تحلیل‌های بسیار کاربردی به شما می‌دهد. این ابزار وضعیت سایت شما را با دو شاخص PageSpeed و YSlow بررسی می‌کند و به سایت شما از A تا F رتبه می‌دهد.

برای دستیابی به‌تمامی امکانات این ابزار وارد آدرس gtmetrix.com شوید و در سایت ثبت‌نام کنید تا از تمامی امکانات آن بتوانید استفاده کنید.

ابزار سئو GTMETRIX | بررسی سرعت لود سایت | وب فهم
ابزار سئو GTMETRIX | بررسی سرعت لود سایت
  • ابزار تست سرعت سايت PageSpeed Insights

این وب سایت نیز یکی از معتبرترین ابزارهای تست سرعت وب سایت شما است که از 0 تا 100 به شما نشان می‌دهد. در واقع هر چه رتبه شما بالاتر باشد وضعیت سرعت سایت شما نیز بهتر است. PageSpeed Insights هم نسخه موبایل دارد هم دسکتاپ که می‌تواند سایت شما را بررسی کند.

  • ابزار تست سرعت سايت WebPage Test

این ابزار نیز مشابه ابزار قبلی است؛ ولی فرقی که دارد این است که WebPage Test وضعیت سایت را در موقعیت‌های جغرافیایی و مرورگرهای مختلف بررسی می‌کند.

این ابزار نیز به سایت شما رتبه A تا F را می‌دهد.

  • ابزار تست سرعت سايت Dotcom-Monitor

این ابزار نیز کاملاً رایگان است و برای استفاده از این ابزار وارد وب سایت شوید و ثبت‌نام کنید. در این ابزار حتی به شما نشان می‌دهد که اولین بازدید (First Visit) یا بازدیدهای دیگر (Repeat Visit)  است.

سایر ابزارهای تست سرعت سايت

  • ابزار تست سرعت سایت Pingdom
  • ابزار تست سرعت سایت Perftool
  • ابزار Sucuri Load Time Tester
  • و غیره

کلام آخر

در این مقاله لیست بهترین و حرفه‌ای‌ترین ابزارهای تست سرعت سايت را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. اگر تجربه کار با این ابزارها را دارید و یا ابزار دیگری نیز می‌شناسید که می‌تواند وضعیت سرعت سایت را بررسی و تحلیل کند در قسمت دیدگاه‌ها و نظرات با ما در میان بگذارید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی باشد.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ١٣٩٨ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وبفهم آمادگی همکاری مداوم و هدفمند را درزمینهٔ تخصصی شما اعلام می‌نماید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت و سئو کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.