لیست پردرآمدترین مشاغل فریلنسری در سال 2023 | بهترین و پردرآمدترین مشاغل فریلنسری را بشناسید و شغل اول و پاره‌وقت خود را انتخاب کنید و درآمد دلاری کسب کنید.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

امروزه عوامل بسیار مهمی از جمله داشتن پتانسیل کسب درآمد بیشتر، تعادل میان زندگی و کار، در اختیار داشتن زمان و مکان برای کار و غیره مهم‌ترین دلایل رشد و پیشرفت کارهای فریلنسری است که امروزه افراد بسیاری به این حوزه روی آورده‌اند و علاقه‌مند هستند. امروزه بیش از 40 درصد افراد در دنیا فریلنسر هستند؛ اما کدام مشاغل فریلنسری درآمد بیشتری دارد و بازار کار بهتری دارد؟

فریلنسر کیست؟

فریلنسرها به‌اصطلاح خود اشتغال یا آزادکار هستند. فریلنسرها یا به‌صورت پروژه‌ای یا باتوجه‌به شرایط خاصی با سایر شرکت‌ها کار می‌کنند.

فریلنسر بودن به این معنا است که شما به‌عنوان یک شرکت مستقل کار می‌کنید و شخص دیگری شما را استخدام نکرده است. در واقع  یک فریلنسر کارمند یک شرکت خاصی نیست و او می‌تواند طبق شرایط کاری، زمانی و تخصص خودش، به‌صورت هم‌زمان با چند شرکت دیگر نیز همکاری کند. یا حتی می‌تواند چند پروژه را باتوجه‌به زمان و تخصصش باهم انجام دهد.

فریلنسر کیست؟ | معرفی مشاغل فریلنسری در سال 2023
فریلنسر کیست؟ | معرفی مشاغل فریلنسری در سال 2023

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

در این مطلب با وب فهم همراه باشید تا پردرآمدترین و بهترین مشاغل را باهم بشناسیم و آنها را بررسی کنیم. اگر به هر کدام از این مشاغل علاقه دارید و می‌توانید مهارت کافی در این زمینه را کسب کنید حتماً فعالیت خود را شروع کنید و به‌صورت نامحدود و آزادکار درآمد بالایی کسب کنید.

طراح وب سایت

طراحان وب سایت ها وظیفه برنامه‌ریزی نوشتن کد و راه‌اندازی وب سایت برای مشاغل و گروه‌های مختلف را دارند. به‌عنوان یک طراح وب سایت فریلنسر، شما باید بتوانید به‌درستی نیازهای کارفرمایتان را بررسی کنید و در نهایتی وب سایتی به آنها ارائه دهید که باتوجه‌به درخواست و نیاز مشتری، قابلیت بارگذاری متن، صوت، ویدئو، تصویر و غیره را داشته باشد. شما به‌عنوان طراح وب سایت فریلنسر می‌توانید چند پروژه مختلف را هم زمان پیش ببرید.

شما براي توسعه و پيشرفت کسب‌وکار خودتان یا کسب و کار دیگری نياز به طراحی سايت حرفه‌ای داريد. حتماً برايتان اين سؤال پيش می‌آید كه طراحی يک سایت چقدر برایتان هزینه دارد؟ حتما به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

اگر میخواهید برای خدمات طراحی سایت خود تعرفه قرار دهید میتوانید به صفحه لیست قیمت طراحی سایت در وب فهم مراجعه کنید. تمامی خدمات و پلن ها را ما به صورت دقیق تر و جزئی تر تعریف کردیم.

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری | طراح وب سایت
لیست پردرآمدترین مشاغل فریلنسری | طراح وب سایت

کپی‌رایتر

آیا در نوشتن مطالب و مقالات و محتوای نوشتاری مهارت دارید؟ آیا در کنار هم چیدن کلمات استعداد دارید؟ اگر این طور است پس خیلی راحت می‌توانید از طریق شغل فریلنسری کپی‌رایتر درآمد خوبی کسب کنید. فعالیتتان را در زمینه کپی‌رایتینگ و نوشتن محتوای نوشتاری برای وب سایت ها، وبلاگ‌ها، مقالات، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و سایر روش‌های بازاریابی شروع کنید.

هر وب سایت یا هر شبکه اجتماعی نیاز به یک محتوای خوب دارد. محتوایی که بتواند به‌خوبی محصولات و خدمات هر کسب‌وکاری را معرفی کند. به همین دلیل امروزه تقاضای تولید محتوا برای وب سایت ها و شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ بسیار بالا رفته و می‌توانید به‌راحتی درآمد بالایی از آن کسب کنید.

بازاريابی محتوا (Content marketing) يكی از روش‌های بازاريابی ديجيتالی است. زمانی كه محتوايی مفيد و كاربردی از طريق وب سايت، فروشگاه اينترنتی، مقالات، صفحات مجازی به اشتراک می­گذاريم، كاربران فضای مجازی و اينترنت از وجود كسب و كار ما و فعاليت ما آگاه می­شوند و می­خواهند كه از خدمات ما بهره ببرند و از محصولات ما خريداری كنند.

تعریف بازاریابی محتوا از زبان متخصصین | وب فهم
تعریف بازاریابی محتوا از زبان متخصصین

اگر هم بخواهید که تولید محتوای کسب‌وکار خودتان را خودتان انجام دهید که چه‌بهتر و سود شما چندبرابر می‌شود.

طراح ui و ux

یکی از مهم‌ترین و پردرآمدترین مشاغل فریلنسری طراح ui و ux است. طراح ux تجربیات کاربری بصری را در وب سایت‌ها و نرم‌افزارها ایجاد می‌کنند. طراحی ux به چند شاخه مختلف تقسیم می‌شود که شامل انجام تحقیقات و آزمایش درمورد کاربران، ایجاد وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیه و همکاری با سهام‌داران در سراسر بخش‌های مختلف یک تجارت می‌شود.

طراح ux احساسات و تجارب و راحتی کاربر را در هنگام استفاده از تمامی بخش‌های نرم‌افزار را در نظر می‌گیرد. این موضوع که نرم‌افزار شما طوری طراحی شده باشد که هر بخش آن به‌راحتی در دسترس کاربران باشد و به موضوع راحتی کاربران برای استفاده از آن پرداخته شود، از دغدغه‌های طراحان ux است.

همچنین طراح ui دررابطه‌با شکل ظاهری رابط کاربری و یک طراح تجربهٔ کاربری دررابطه‌با نحوهٔ عملکرد رابط کاربری، تصمیم‌گیری می‌کند.

طراحی ui بخش بسیار مهم است. اگر وب سایت یا اپلیکیشن طراحی شده از نظر گرافیکی ظاهر کاربرپسندانه‌ای نداشته باشد حتی اگر کاربرد بالایی هم نداشته باشد کاربران آن را نمی‌پسندند.

طراحی ui (طراحی رابط کاربری) با کمک گرافیست سایت و برنامه‌نویس front-end صورت می‌گیرد. در ضمن یک طراح ui در تلاش این است که یک ظاهر آسان و ساده و زیبا و لذت‌بخش برای کار با نرم‌افزار ایجاد کند.

همچنین اگر می‌خواهید بیشتر بدانید که ui و ux چیست؟ و چه تفاوتی باهم دارند؟ به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

طراحی UX و UI همیشه در رأس مهارت‌های پرتقاضا در سایت‌های فریلنسری بوده است.

تفاوت ui و ux در چیست؟ | وب فهم
تفاوت ui و ux در چیست؟

بازاریاب شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مانند ایجاد محتوا و کمپین برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، تیک تاک و سایر رسانه‌های اجتماعی که برند موردنظر در آن‌ها فعالیت می‌کند، است که این روزها در توسعه کسب و کارها و افزایش درآمد آنها نقش بسزایی دارند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث بالارفتن تعامل کاربران برندها شود؛ بنابراین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری است که می‌توانید با بالابردن فروش درآمد خود را بالا ببرید.

توسعه دهنده وب فرانت اند و وب بک اند

توسعه فرانت اند و بک اند نیز یکی دیگر از مهارت‌های پردرآمد و پر تقاضا است که می‌توانید فعالیت خود را در آن را به‌عنوان یک گزینه جدی بررسی کنید. توسعه‌دهنده فرانت اند وظیفه ساخت و طراحی اجزای رابط کاربری وب سایت را دارند. این افراد مدل‌های ایجاد شده ui و ux انتخاب کرده و آن را به نرم‌افزاری‌های پویا و کاربردی تبدیل می‌کنند که کاربران با آنها می‌توانند ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند.

همین‌طور توسعه‌دهندگان وب فرانت اند که به‌صورت فریلنسری فعالیت می‌کنند، معمولاً در طیف وسیعی از پلتفرم‌ها مانند WordPress و Webflow تخصص دارند و فعال هستند. آنها می‌توانند دیدگاه‌های مشتری یا کارفرمای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

توسعه‌دهندگان وب بک اند نیز در بخش سرور یک وب سایت کار می‌کنند و آن را ایجاد کرده و حفظ می‌کنند و حفظ می‌کنند. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند وظایف آنها شامل اطمینان از ذخیره، سازمان‌دهی و تحویل کارآمد داده‌ها است.

امروزه تقاضا برای توسعه‌دهندگان وب بک اند و فرانت اند حرفه‌ای که دارای تخصص کافی در این زمینه هستند، بسیار بالاتر از هر زمان دیگری است. پس می‌توان این دو شغل را نیز جزو پرطرف‌دارترین و پردرآمدترین مشاغل فریلنسری دانست.

کارشناس سئو و وب مستر

امروزه مهارت سئو یکی از پرتقاضاترین مهارت در زمینه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ است که موردنیاز هر کسب‌وکاری است. در واقع هر کسب‌وکار موفق نیاز به مهارت سئو سایت دارد. در دنیای امروزی توسعه کسب‌وکار و حفظ آنها در دنیای اینترنت و فضای مجازی امری بسیار ضروری است. با داشتن سئو خوب هر کسب‌وکاری می‌تواند جایگاه بسیار خوبی در صفحات موتورهای جست‌وجو کسب کند.

همچنین بسیاری از کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی سایت خود هزینه بسیار بالایی پرداخت می‌کنند و تا سئو وب سایت خود را بالا ببرند و در نهایت ترافیک ورودی آنها افزایش یابد.

اگر به این شغل علاقه دارید؛ اما فکر می‌کنید هنوز مهارت لازم را کسب نکرده‌اید اصلاً نگران نباشید آموزش سئو اصلاً سخت نیست و می‌توانید بدون نیاز به هیچ پیش‌زمینه‌ای این مهارت را کسب و کنید و از آن کسب درآمد کنید.

بازار کار سئو | راه های کسب درآمد از سئو چیست؟

بازار کار سئو چگونه است؟ | راه های کسب درآمد از سئو
بازار کار سئو چگونه است؟

طراح گرافیک

طراحی گرافیک نیز یکی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین مشاغل فریلنسری است. افرادی که در این زمینه فعالیت دارند و از مهارت بالایی در زمینه ایجاد طرح‌ها و جلوه‌های هنری برخوردارند می‌توانند با انجام فعالیت‌هایی مثل طراحی لوگو، کاتالوگ، بنر، بروشور، ادیت عکس، شیت‌بندی و طرح بند و غیره درآمد بالایی کسب کنند.

امروزه با توسعه و ظهور حوزه دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارها به دنبال تولید محتوای متنی و گرافیکی خاص و منحصربه‌فرد هستند. اگر علاقه‌مند به ایجاد طرح‌های گرافیکی و بصری جذاب هستید و در این زمینه مهارت کافی را دارید و با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ به‌خوبی آشنا هستید می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید و به‌عنوان فریلنسر فعالیت خود را گسترش دهید.

همچنین اگر خودتان صاحب کسب و کار هستید می‌توانید با ایجاد طرح‌های جذاب برند خود را از سایر رقبا متمایز کنید.

زمانی که شما نرم‌افزارهای گرافیکی مثل Procreate و Adobe Photoshop را به‌خوبی یاد گرفتید می‌توانید به‌صورت نامحدود به‌عنوان یک فریلنسر کسب درآمد کنید.

توسعه‌دهنده اپلیکیشن

امروزه باتوجه‌به اینکه تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در حال افزایش است و بسیاری از کسب و کارها محصولات و خدمات خود را به‌صورت آنلاین و آفلاین روی موبایل نمایش می‌دهند تقاضا برای اپلیکیشن نیز بسیار زیاد شده است.

مزایای اپلیکیشن برای کسب و کارها چیست؟ ساخت اپلیکیشن حرفه ‌ای چقدر در موفقیت شما در کارتان موثر است؟ حتما برای بررسی ایتن موضوع به مطلب مرتبط با آن مراجعه کنید. 

لیست پردرآمدترین مشاغل فریلنسری در سال 2023 | توسعه دهنده اپلیکیشن | وب فهم
لیست پردرآمدترین مشاغل فریلنسری در سال 2023 | توسعه دهنده اپلیکیشن

تصویربرداری ویرایشگر فیلم و تدوین گر

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و نماشا باعث شده‌اند تا ویدئو بیشتر از هر زمان دیگری محبوب باشد. بسیاری از کسب‌وکارها برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز به ویدئوهای تبلیغاتی و تیزر دارند

تصویربردار با استفاده از تجهیزات فیلم‌برداری از رویدادهای زنده، پروژه‌های تولید فیلم و غیره تصویربرداری می‌کند.

همچنین ویرایشگر فیلم با استفاده از روش‌های مختلف، ویدئو را ویرایش می‌کند. ساخت تیزرهای تبلیغاتی، ساخت فیلم‌های تولد و عروسی، ساخت فیلم‌های آموزشی، پوشش رویدادهای زنده و غیره از انواع پروژه‌های فریلنسری کوچکی است که فیلم‌برداران می‌توانند باتوجه‌به تجربه و سابقه خود در آن‌ها شرکت کنند.

یکی از قسمت‌های چالش‌برانگیز این حوزه، تهیه تجهیزات فیلم‌برداری است که با تهیه دائمی آن می‌توانید باصرفه جویی در هزینه تجهیزات، درآمد خود را بالاتر ببرید.

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری در سال 2023 | تصویربرداری و ویرایش فیلم | وب فهم
معرفی پردرآمدترین مشاغل فریلنسری در سال 2023 | تصویربرداری و ویرایش فیلم

نحوه کسب درآمد از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

حالا که پردرآمدترین مشاغل فریلنسری را شناسایی کردیم وقت آن رسیده که باهم یاد بگیریم چگونه می‌توانیم از شغل موردنظر خود به درآمد برسیم و اولین مشتری را پیدا کنیم؟ تا کسب‌وکار خود را گسترش دهیم و بتوانیم در حوزه شغلی خود فعالیتمان را ارتقا دهیم.

در ادامه سه روش کسب درآمد از طریق شغل‌های فریلنسری را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

یافتن پروژه از طریق سایت‌های فریلنسری

اولین و مطمئن‌ترین روش که امکان دارد به ذهن هر فریلنسری برای یافتن پروژه برسد، مراجعه به سایت‌های فریلنسری است. این وب سایت ها فریلنسرها را به مشتریانی که به خدمات آنها نیاز دارند متصل می‌کند و فریلنسرها می‌توانند یک پروژه کوتاه بگیرند و انجام یا اینکه یک پروژه طولانی و بزرگ دریافت کنند. حتی می‌تواند همکاری آنها به یک همکاری بلندمدت تبدیل شود.

نحوه استفاده از سایت‌های فریلنسری به این شکل است که فریلنسرها می‌توانند در آن سایت‌ها یک پروفایل برای خود ایجاد کنند و درخواست خود را برای همکاری به آگهی‌هایی که در حال انتشار است ارسال می‌کنند.

اگر شما به‌عنوان یک فرد تازه‌کار وارد بازار کار شده‌اید این پلتفرم به شما کمک بسیاری می‌کند تا پروژه‌های متعدد را بگیرید و تجربه کسب کنید و رزومه خود را بالا ببرید.

محبوب‌ترین سایت‌های فریلنسری در جهان و ایران:

درخواست مستقیم

گاهی اوقات هم بهتر است که به جایی که منتظر باشید تا یک موقعیت شغلی برای شما خالی شود بهتر است که شما به چند موقعیت درخواست همکاری دهید. خودتان را فعال کنید و با صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌ها تماس بگیرید.

البته در این مورد احتمال دارد که درخواست شما رد شود. یعنی آنها در موقعیتی نباشند که درخواست شما را قبول کنند.

شبکه‌سازی

شبکه‌سازی نیز یکی دیگر از روش‌های مؤثر کاریابی است. شما می‌توانید برای خود اسمی منتشر کنید و تا جایی که امکان دارد با دیگران در ارتباط باشید و به یک شبکه متشکل از افراد متخصص ملحق شوید.

همچنین ما در سایر مقالات وب فهم بررسی کردیم که نحوه گرفتن پروژه طراحی سایت چگونه است؟ نکات گرفتن پروژه طراحی سایت چیست؟ نکات کلیدی قیمت مناسب و صحبت با کارفرما چیست؟ چگونه با طراحی سایت درآمد خوبی کسب کنیم و رضایت مشتری را جلب کنیم؟

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سودمند باشد.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدف‌مند را در زمینه تخصصی شما اعلام می‌نماید.

ویژگی‌های وب فهم

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.