موارد استفاده از وب سایت | 10 دلیل که شما را قانع می‌کند که به وب سایت نیاز دارید. اگر هنوز نمی‌دانید که وب سایت چیست و چگونه کار می‌کند و چه کاربردهای فراوانی در موفقیت و توسعه کسب و کار شما دارد در این مقاله با وب فهم همراه باشید تا به تک تک سؤالات ایجاد شده برای شما پاسخ دهیم.

اگر هنوز برای کسب و کار خودتان وب سایت راه‌اندازی نکرده‌اید و فکر می‌کنید که تأثیرگذار نیست و فایده‌ای ندارد دلایل متعددی وجود دارد که قانع‌کننده است و با شنیدن اینها حتماً در کمترین زمان دست‌به‌کار می‌شوید و یا خودتان وب سایت خودتان را راه‌اندازی می‌کنید یا به افراد دیگری درخواست می‌دهید.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه موارد استفاده از وب سایت در کسب و کارها

امروزه باتوجه‌به اهمیت دنیای اینترنت و کسب‌وکارهای اینترنتی، ابتدا به‌طورکلی و خلاصه مروری داریم که اصلاً وب سایت چیست و چه کاربردی در زندگی و کسب و کار شما دارد؟

این روزها فضای مجازی و دنیای اینترنت در زندگی ما بسیار تأثیرگذار هستند و به همین خاطر داشتن یک وب سایت خوب نیز در توسعه و رشد کسب و کار شما تأثیرگذار است.

وب سایت چیست؟

منظورمان از کلمه وب سایت مکانی از فضای اینترنت است که شامل صفحات و محتواهایی مثل متن، تصویر، ویدئو، پادکست و غیره است.

اگر هنوز کلمه سایت را به‌جای وب سایت به کار می‌برید کلمه سایت از لحاظ معنایی اشتباه است و کلمه صحیح‌تر آن وب‌ سایت است. در ضمن هر وب سایت مانند هر مکانی مثل یک فروشگاه یا مغازه یک آدرس دارد که به آن دامنه می‌گویند.

نکته: اگر به دنبال نام مناسب برای دامنه وب سایت خود هستید و نمی‌دانید چطور آن را انتخاب کنید، ما نکات بسیار مهم را برای انتخاب نام دامنه برای سایت خود را به شما یاد می‌دهیم. همراه ما باشید.

وب سایت ها انواع مختلفی دارد که کاربرد هر کدام برای دسته‌های مختلفی از کاربران متفاوت است. انواع وب سایت ها شامل

و غیره است.

پس قبل از اینکه وب سایت خود را راه‌اندازی کنید لازم است تا نوع کسب و کار خود را تعیین کنید و مطابق آن وب سایت خود را راه‌اندازی کنید.

وب سایت چیست و چه انواعی دارد؟ | موارد استفاده از وب سایت | وب فهم
وب سایت چیست و چه انواعی دارد؟ | موارد استفاده از وب سایت

موارد استفاده از وب سایت

  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش سریع و آسان محصولات
  • ارائه خدمات خاصی به صورت اینترنتی
  • معرفی شرکت و استارتاپ و هلدینگ‌ها
  • ایجاد پرتال‌های سازمانی
  • معرفی خدمات و محصولات کسب و کارها
  • ارائه خدمات شخصی

10 دلیل نیاز شما به وب سایت

اگر هنوز برای کسب و کار خود وب سایت راه‌اندازی نکرده‌اید و همچنان به روش سنتی فعالیت می‌کنید دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند ثابت کند هر کسب و کار موفق و توسعه‌یافته و پردرآمد در دنیای اینترنت و فضای مجازی باید فعال باشد. دلیل نیاز شما به وب سایت شامل موارد زیر است:

1- با داشتن یک وب سایت به‌خوبی در ایران و کل دنیا شناخته شوید.

اگر به دنبال روشی سریع و ارزان هستید تا خیلی راحت بتوانید کسب و کار خود را در کشور و کل دنیا معرفی کنید داشتن یک وب سایت یک راه بسیار مطمئن و سریع است. در ضمن این کار را می‌توانید با هزینه بسیار کمتری به نسبت سایر روش‌های تبلیغاتی انجام دهید. با طراحی یک سایت این فرصت را برای خود ایجاد می‌کنید که خودتان را به طور کامل معرفی کنید و خدمات و محصولات خود را نیز ارائه می‌دهید و با داشتن یک سایت خوب مشتری راحت‌تر می‌تواند به شما اعتماد کند.

در نتیجه داشتن یک وب سایت یک راه بسیار عالی و مطمئن برای معرفی و شناخته‌شدن کسب و کار شما است. همین‌طور با داشتن یک وب سایت اعتبار کسب و کارتان را بالا ببرید.

با داشتن یک وب سایت به‌خوبی در ایران و کل دنیا شناخته شوید. | موارد استفاده از وب سایت
با داشتن یک وب سایت به‌خوبی شناخته شوید. | موارد استفاده از وب سایت

2- با طراحی یک وب سایت مشتریان جدید داشته باشید

روزانه بیش از 5 میلیارد آدم در کل دنیا از فضای اینترنت استفاده می‌کنند و خرید محصولات و خدمات خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند. در ایران نیز بیش از 80 درصد جمعیت کل ایران کاربر فضاهای مجازی و دنیای اینترنت هستند و برای خرید محصولات محصول موزد نظر خود را جستجو کرده و بهترین وب سایت را انتخاب می‌کنند.

داشتن یک وب سایت خوب و کاربرپسند یک فرصت بسیار مهم برای جذب مشتری است. وب سایت شما می‌تواند روزانه نزدیک به 100000 بازدید داشته باشد و اگر از میان این بازدید تنها 100 نفر مشتری باشند مشتریان سایت شما چندبرابر مشتریان حضوری شما می‌شوند.

حتی اگر کسب و کارتان را به‌صورت فیزیکی ندارید تنها با داشتن یک وب سایت و فعالیت مداوم در آن می‌توانید چندبرابر بازدیدکننده یک پاساژ تجاری مشتری به دست بیاورید بدون آنکه هزینه بسیار بالایی برای مکان و تبلیغات بپردازید.

با طراحی یک وب سایت مشتریان جدید داشته باشید | موارد استفاده از وب سایت | وب فهم
با طراحی یک وب سایت مشتریان جدید داشته باشید | موارد استفاده از وب سایت

3- با ساخت یک وب سایت به صورت 24 ساعته در همه ایام هفته فعالیت کنید

یکی از مهم‌ترین معیارهای مشتری برای دریافت خدمات و خرید محصول پشتیبانی آن کسب و کار است. در دنیای پر از رقابت اگر در پشتیبانی قدرت نداشته باشید قطعاً رقبای شما از شما سبقت خواهند گرفت. اما آیا پشتیبانی خوب به این معنا است که یک تیم پشتیبانی با تعداد نفرات بالا ایجاد کنیم؟

خیر با داشتن یک وب سایت حرفه‌ای به‌صورت 24 ساعته و حتی در ایام تعطیل سایت شما بالا است و کاربران می‌توانند از خدمات شما بهره‌مند شوند. با راه‌اندازی یک سایت می‌توانید در هر ساعت شبانه‌روز از طریق پیام‌رسان‌های موردنظر شما و چت آنلاین پیام‌های مشتریان خود را دریافت کنید و در ضمن پاسخ خود را به‌صورت آنلاین به آنها ارسال کنید. این کار هزینه‌های شما را در پشتیبانی کاهش می‌دهد.

با ساخت یک وب سایت به صورت 24 ساعته در همه ایام هفته فعالیت کنید. | موارد استفاده از وب سایت | وب فهم
با ساخت یک وب سایت به صورت 24 ساعته فعالیت کنید. | موارد استفاده از وب سایت

4- با طراحی یک وب سایت روابط جدید برای خود ایجاد کنید

یکی از روش‌های بسیار آسان و کاربردی برای گسترش ارتباطات شما داشتن وب سایت و فعالیت در دنیای اینترنت و فضای مجازی است. وقتی که شما با وب سایت خود شناخته شده‌اید و خود را معرفی کرده‌اید قطعاً شرکت‌های همکار و سایر همکاران شما به‌مرور شما را می‌شناسند و فرصت‌های عالی جهت ایجاد همکاری در مسیرتان قرار می‌گیرد.

5- تبلیغات خود را حرفه‌ای‌تر انجام دهید و توسعه دهید

قطعاً با داشتن وب سایت به روش‌های تبلیغاتی حرفه‌ای و گسترده‌ای دسترسی خواهید داشت. چند مورد از این روش‌ها را باهم مرور کنیم:

می‌توانید در گوگل تبلیغ کنید. (از گوگل ادز استفاده کنید)

میتوانید برای تبلیغ سایت خود بک لینک و ریپرتاژ تهیه کنید.

همچنین می‌توانید به‌صورت تعاملی با وب سایت های دیگر در زمینه تبلیغات همکاری کنید.

می‌توانید محصولات و خدمات سایت خود را در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام و غیره تبلیغ کنید و کاربر را به وب سایت خود هدایت کنید.

6- مخاطب را بادقت بیشتری ارزیابی کنید.

قطعاً شما اگر به‌عنوان مدیر یک سایت فعالیت کنید یقیناً به آمارها و گزارش‌های متعددی دسترسی دارید که این گزارش‌ها شامل کنترل آمار بازدید و ورودی سایت است. همین‌طور می‌توانید رفتار مخاطب را در وب سایتتان ارزیابی کنید. علاوه بر گرفتن پیشنهادها و نظرات می‌توانید متوجه شوید که مخاطب شما از کجا آمده است چه مدتی روی وب سایت شما بوده است و کدام صفحات شما بازدید بیشتری دارد و با چه دستگاهی بیشتر از وب سایت شما بازدید کرده‌اند؟

همه رفتارهای کاربر و آمار دقیق گزارش‌ها را می‌توانید از ابزارهای مهم وب سایت مثل گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس کسب کنید.

مقاله مرتبط: معرفی 20 ابزار سئو برای بررسی سایت | اگر به دنبال ابزار رایگان برای بررسی و آنالیز سئو سایت خود هستید با ما همراه باشید تا ابزارهای کاربردی تجزیه و تحلیل (SEO) را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

همچنین تنها با داشتن یک سایت خیلی راحت می‌توانید تمامی نظرات و پیشنهادهای کاربران را دریافت کنید و قطعاً این موضوع در کیفیت کار شما بسیار تأثیرگذار است.

7- با داشتن وب سایت خوب هزینه‌های تبلیغات خود را کاهش دهید.

اگر وب سایت خود را راه‌اندازی کرده باشید دیگر نیازی نیست هزینه‌های بسیار بالایی بابت چاپ و طراحی و کاتالوگ و بروشور و تبلیغات کاغذی بپردازید.

چاپ کاغذ و کاتالوگ نه‌تنها هزینه بر و زمان بر است؛ بلکه ماندگاری هم ندارد؛ اما اگر بازاریابی دیجیتالی انجام دهید خیلی سریع‌تر و با هزینه کمتر این کار را انجام داده‌اید.

8- بدون محدودیت جغرافیایی و مکانی فعالیت کنید.

اگر فعالیتتان همچنان به روش فیزیکی و سنتی است فقط افرادی که دسترسی آسان به کسب و کار شما دارند می‌توانند به کسب و کار شما به‌صورت حضوری مراجعه کنند و خدمات دریافت کنند. اما اگر یک وب سایت داشته باشید مشتری خود را از دورترین نقاط کشور نیز دارید و بدون هیچ‌گونه محدودیتی خدمات و محصولات خود را به او ارائه دهید.

بدون محدودیت مکانی با داشتن یک وب سایت فعالیت کنید.
فعالیت بدون محدودیت مکانی و جغرافیایی | موارد استفاده از وب سایت

9- خدمات آموزشی رایگان به‌تمامی کاربران بدهید.

اگر شما بخواهید در قالب مقالات آموزشی و یا ویدئوهای آموزشی به مشتریان و سایر کاربران خود آموزش دهید، نیازی نیست که این خدمات را به‌صورت جداگانه برای هر کدام ارائه دهید. تنها کافی است که به صفحه مقالات آموزشی شما در وب سایت شما مراجعه کنند و هر نکاتی که نیاز است آنها بدانند و به آنها انتقال دهید را توضیح دهید.

10- در مناسبت‌ها و جشنواره‌ها فروش فوق‌العاده داشته باشید.

نه تنها داشتن خود سایت میتواند مشتری و فروش شما را چند برابر کند بلکه اگر میخواهید در مناسبت های گوناگون فروش ویژه داشته باشید میتوانید در وب سایت خود به نحو شگفت انگیزی اطلاع رسانی کنید و فروش خود را در این ایام چند برابر روزهای عادی کنید.

اما اگر فعالیت شما به‌صورت فیزیکی و سنتی باشد ناچارید که کلی هزینه و زمان بابت چاپ بنر و کاتالوگ و بروشور بپردازید و مطمئناً نتیجه کمتری خواهید گرفت.

در مناسبت‌ها و جشنواره‌ها فروش فوق‌العاده داشته باشید | موارد استفاده از وب سایت | وب فهم
در مناسبت‌ها و جشنواره‌ها فروش فوق‌العاده داشته باشید | موارد استفاده از وب سایت

نتیجه‌گیری موارد استفاده از وب سایت

دلایل خیلی زیادی وجود دارد که بخواهیم خدمت شما عزیزان نام ببریم و توضیح دهیم که چرا هر کسب و کاری نیاز به وب سایت دارد و باید فعالیت خود را روزبه‌روز بیشتر کند تا موفقیت بیشتری کسب کند. ما در این مطلب سعی کردیم دلایل قانع‌کننده‌ای را برای شما عزیزان ذکر کنیم تا اگر هنوز به این باور نرسیده‌اید که فقط داشتن یک سایت چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد سریع‌تر و راحت‌تر تصمیم بگیرید. اگر در مورد توسعه و رشد کسب و کارتان نیاز به مشاوره دارید حتماً در قسمت تماس با ما با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم این مطالب کمک فراوانی به شما کند.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدف‌مند را در زمینه تخصصی شما اعلام می‌نماید.

ویژگی‌های وب فهم

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.