حال که مهارت‌های لازم را برای طراحی سایت کسب کردید نوبت به آن رسیده که کلیدی‌ترین نکات موفقیت در طراحی سایت را باهم بشناسیم و در راستای کار خود قرار دهیم.

رقابت حرفه‌ای با رقبا در فروش و محکم کردن جای پا در حوزه کاری‌تان حرف اول را می‌زند؛ اما این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ با طراحی و راه‌اندازی یک سایت موفق و حرفه‌ای

سفارش خدمات طراحی سایت

اگر به دنبال یک تیم یا شرکت مطمئن برای طراحی سایت و توسعه آن برای کسب و کارتان هستید شرکت فن آوران هوش مکانی ارائه دهنده خدمات حرفه ای در زمینه ساخت سایت، سئو و بهینه سازی و طراحی اپلیکیشن قدرتمند برای شما عزیزان است.

در واقع شما باید نسبت به رقبایتان متمایز باشید و اگر هنوز به روش سنتی و قدیمی فعالیت می‌کنید از شیوه‌های نوین و سود چندبرابر بهره‌مند نخواهید شد. اما چه نکات و تکنیک‌هایی وجود دارد که عامل موفقیت در طراحی سایت می‌شود؟

یا به عبارت ساده‌تر نکات موفقیت در طراحی سایت و راه‌اندازی آن چیست؟

تکنیک های موفقیت در طراحی سایت

در این مقاله تکنیک‌ها و نکات مهم را برای کسب موفقیت در طراحی و توسعه سایت را خدمت شما عزیزان نام‌برده و تمامی این تکنیک‌ها را توضیح خواهیم داد.

1- شناسایی و تعیین مشتری ایده‌آل

اولین گام مهم برای کسب موفقیت در طراحی سایت این است که مشتریان خود را در گام اول بشناسید و تمرکز بازاریابی شما باید روی مشتریان شناخته باشد. در واقع شما باید روی تأمین نیازهای مشتری و بالابردن تجربه خوب کاربری تمرکز کنید. با این گام خودتان را از رقبا متمایز می‌سازید. حتماً سؤالات زیر را از خود بپرسید و به یافت پاسخ آن بپردازید:

  • مشتری ایده‌آل کیست؟ چه مشخصاتی دارد؟
  • حوزه کاری و فعالیت آنها چیست؟
  • از کدام منطقه جغرافیایی و زمانی آنلاین می‌شوند؟
  • نیاز مشتری چیست؟
  • چرا وب سایت من را انتخاب می‌کند؟

برای پاسخ به سؤالات بالا حتماً به زندگی روزمره مشتری، نیازهای احتمالی، خواسته‌ها، مشکلات و موانع احتمالی پیش‌آمده فکر کنید. به این فکر کنید که چه خدمات و محصولاتی نیاز آنها را رفع می‌کند؟ چگونه محصول یا خدمات شما به کار او می‌آید و خواسته او را تأمین می‌کند و زندگی را برای او آسان‌تر می‌کند؟

با جواب به این سؤالات مشتری خود را می‌شناسید و حتی مشتریان ایده­آل خود را نیز شناسایی می‌کنید.

با طراحی یک وب سایت مشتریان جدید داشته باشید | موارد استفاده از وب سایت | وب فهم
شناسایی و تعیین مشتری ایده آل | نکات موفقیت در طراحی سایت

2- برند خود را در کشور و دنیا ثبت کنید

یکی دیگر از تکنیک ها و نکات موفقیت در طراحی سایت ثبت و جهانی کردن برند کسب و کار است. خودتان و کسب وکارتان را واضح و شفاف ارائه دهید و از رقبا متمایز سازید. در واقع باید شما برند خود را بسازید و در کل دنیا آن را ثبت کنید.

برند خود را در کشور و دنیا ثبت کنید | نکات مهم در موفقیت در طراحی سایت | وب فهم
برند خود را در کشور و دنیا ثبت کنید | نکات مهم در موفقیت در طراحی سایت

3- از قدرت بازاریابی محتوا استفاده کنید

شرکت‌های طراحی و توسعه سایت برای کسب و کار شما به سفارش شما عزیزان وب سایتی را طراحی می‌کنند تا مشتریان شما از طریق آن قادر به خرید و دریافت خدمات از شما عزیزان شوند.

همچنین با طراحی و راه‌اندازی وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود از قدرت بازاریابی محتوا استفاده کنید. با داشتن وب سایت می‌توانید اخبار، اطلاعیه‌ها و نکات آموزشی را از طریق آن انتشار دهید و کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت خود را تبدیل به مشتری کنید.

انتشار مطالب آموزشی، اخبار و وبلاگ به این معنا است که شما راهی برای پاسخ به سؤالات مشتریان بالقوه و کاربران ایجاد کرده‌اید. محتوایی که شما در سایت ایجاد می‌کنید و انتشار می‌دهید برای شما بستری را فراهم می‌کند که شما را از سایر شرکت‌ها متمایز می‌سازد و در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید.

همچنین اگر محتوای شما مفید و کاربردی باشد و مشتری با مطالعه آن به‌درستی راهنمایی و آگاه شوند می‌تواند تبدیل به مشتری سایت شما شوند.

بازاريابی محتوا (Content marketing) يكی از روش‌های بازاريابی ديجيتالی است.

زمانی كه محتوايی مفيد و كاربردی از طريق وب سايت، فروشگاه اينترنتی، مقالات، صفحات مجازی به اشتراک می­گذاريم، كاربران فضای مجازی و اينترنت از وجود كسب و كار ما و فعاليت ما آگاه می­شوند و می­خواهند كه از خدمات ما بهره ببرند و از محصولات ما خريداری كنند. برای ادامه و مطالعه بیشتر کلیک کنید.

مقاله مرتبط: بازاريابی محتوا (Content marketing) چیست؟ 

تعریف بازاریابی محتوا از زبان متخصصین | وب فهم
تعریف بازاریابی محتوا از زبان متخصصین

4- تمرکز روی سئو و بهینه‌سازی سایت

بعد از طراحی و راه‌اندازی سایت خود باید روی سئو و بهینه‌سازی آن و نمایش سایت در نتایج موتورهای جستجو تمرکز کنید. تنها داشتن وب سایت یا فروشگاه آنلاین و انتشار مطالب موفقیت شما را تضمین نمی‌کند؛ بلکه برای موفقیت در طراحی سایت و کسب و کارتان روی سئو و بهینه‌سازی آن تمرکز کنید و حتماً به دنبال یک تیم یا شرکت حرفه‌ای در زمینه سئو سایت باشید.

در ابتدا کلمات و عبارات کلیدی پیرامون محصول و خدمات خود را جستجو کنید و به شرکت یا تیم خدمات سئو هدف خود را از انجام سئو و کلمات مهم را تعیین کنید.

برای مشاهده خدمات و امکانات سئو سایت به صفحه سئو سایت وب فهم مراجعه کنید و پلن‌های ما را مشاهده کنید و در صورت نیاز به راهنمایی یا مشاوره با شماره‌های تماس زیر تماس بگیرید.

شماره تماس:

سئو (SEO) چیست؟ تفاوت سئو با گوگل ادز در چیست؟ | وب فهم
سئو (SEO) چیست؟ تکنیک موفقیت در طراحی سایت

5- داشتن بازاریابی جذاب

یکی دیگر از نکات موفقیت در طراحی سایت برخورداری از روش های بازاریابی قدرتمند است. اگر محصول و خدمات خود را چه به‌صورت حضوری می‌فروشید و چه اینترنتی باید با روش‌های درست بازاریابی با کاربران و سایر افراد در ارتباط باشید و بتوانید آنها را جذب کنید. از برندسازی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و شیوه‌های دیگر بازاریابی غافل نشوید.

اگر می‌خواهید به طور مفصل با این موضوع آشنا شوید که بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) چیست؟ به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

مقاله مرتبط: بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) چیست؟

سئو و بهینه‌سازی سایت | روش های بازاریابی آنلاین | وب فهم
سئو و بهینه‌سازی سایت | روش های بازاریابی آنلاین

6- فعالیت در رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی

رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی این روزها بیش از هر جنبه دیگری از بازاریابی، بر فروش فروشندگان تأثیرگذار بوده و کسب و کار آنها را دگرگون ساخته است. فعالیت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مزایا و معایب خاص خود را دارد و می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی برای شما ایجاد کند.

رسانه‌های اجتماعی این روزها از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و با استفاده درست و یا نادرست از آنها می‌تواند نظر دوستان و مخاطبین را تغییر دهد.

برای مثال اگر بدون اجازه شما را به کانال یا گروه تلگرامی آنلاین‌شاپ دعوت کنند می‌تواند باعث تغییر نظر شما شود و از گروه لفت دهید. یا اگر پیام ناخواسته برایتان ارسال شود نتیجه عکس خواهند گرفت.

بهترین راه این است که رابطه‌ای گرم و صمیمانه داشته باشید. بیانتان دوستانه باشد و نشان دهید چقدر حرفه شما جذاب و محصولات شما مفید فایده است.

7- اشتراک‌گذاری انجام دهید

یک شیوه مؤثر دیگر در موفقیت در طراحی سایت و برقراری ارتباط با مشتریان و بالابردن میزان بازدید سایتتان اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و گروه‌ها و کانال‌ها است.

می‌توانید خودتان یک گروه تشکیل دهید و مخاطبین را با پست‌های مفید سایت خود همراه کنید.

دلیل عدم موفقیت برخی از این صفحات، تبلیغات مداوم آنهاست. باید همیشه اتفاق یا مطلب جذابی برای عرضه داشته باشید تا مخاطبین جلب صفحات شما شوند. مطالب اختصاصی را صرفاً در گروه خود به اشتراک بگذارید و از آنها در صفحات اجتماعی دیگر خود استفاده نکنید. سعی کنید بین اعضای گروه خود رابطه ایجاد کنید.

از پست‌های جذاب استفاده کنید تا اعضای گروه ترغیب شوند اطلاعاتی در مورد خودشان فاش کنند و همین امر سبب ایجاد رابطه بین آنها می‌شود.

8- اهمیت پرداختن به نظرات و دیدگاه کاربران

باید بدانیم که نظرات و دیدگاه‌های کاربران راجع به محصول و خدمات ما چیست و باید به آنها اهمیت داد. دوست داریم نظرات دیگران را در مورد محصولاتی که استفاده می‌کنند، بشنویم. در بازاریابی آنلاین، نظرات و دیدگاه کاربران اهمیت زیادی دارد.

اگر ما محصولی را غیرحضوری خریداری می‌کنیم، دوست داریم بدانیم دیگران هم از این محصول استفاده کرده‌اند یا نه و نظرشان چیست.

نظرات کاربران را در سایت، گروه شبکه‌های مجازی و اجتماعی و دیگر حساب‌های اینترنتی خود قرار دهید. این راهی آسان برای بررسی محصولات شما توسط مشتریان و استفاده‌کنندگان است.

9- موارد و المان‌های اضافی را از سایت خود بردارید

وب سایت خود را با موارد و المان‌های اضافی بیش از حد شلوغ نکنید. با شلوغ‌کردن وب سایت و استفاده از المان‌های اضافی وب سایت خود را تنها پیچیده می‌کنید و برای کاربران مزاحمت ایجاد می‌کنید و هیچ فایده‌ای برای شما ندارد.

برای مثال استفاده از تیزرهای بی‌ربط، تصاویر غیرمرتبط، محتوای طولانی و حجم بالا کاربران را سردرگم می‌کنند.

محتوای سایت شما و المان‌های به‌کاررفته باید مختصر، مفید، قدرتمند و گیرا باشد.

10- از تصاویر درست و مناسب در سایت خود استفاده کنید

از تصاویر مرتبط، اصولی، درست با حجم پایین، کیفیت بالا و ابعاد درست استفاده کنید و در ضمن روی سئوی تصاویر خودکار کنید.

هر عکسی که در سایت خود قرار می‌دهید منظور و هدف خاصی دارد و باید مناسب و اصولی باشد.

اگر می‌خواهید به طور کامل راجع به سئو تصاویر در سایت بدانید به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

مقاله مرتبط: 11 تکنیک کاربردی در سئو عکس

11- منوی خلاقانه و کاربردی برای سایت خود ایجاد کنید.

یکی دیگر از نکات موفقیت در طراحی سایت ایجاد و طراحی منوی خلاقانه در سایت است. هر سایتی را که طراحی می‌کنید با ایجاد یک نقشه راه درست و بادقت برای سایت خود جهت‌دهی ایجاد کنید.

این نقشه راه اصولی با استفاده از ایجاد و طراحی منوی کاربردی و خلاقانه برای سایت ایجاد می‌شود. با ایجاد این منو یک سایت اصولی دارید و کاربر شما دیگر گمراه یا گیج نمی‌شود.

12- وب سایت را برای موبایل بهینه‌سازی کنید.

باید بدانید که در حال حاضر بیش از 80 درصد از کاربران اینترنت گوشی هوشمند دارند و از این طریق به سایت‌ها سر می‌زنند، مطالعه می‌کنند و حتی خرید می‌کنند.

پس وبسایت شما باید ریسپانسیو طراحی گردد و برای تمامی انواع موبایل و نسخه‌های آن به طور کامل بهینه سازی شده باشد به طوری که کاربران موبایل در آن احساس راحتی کنند.

13- ایجاد محتوایی متناسب با پرسونای مخاطب

شما با محتوایی می‌نویسید کاربران را درگیر می­کنید و باید مراقب باشید که گیر تله‌های محتوایی نیفتید. برای مثال از محتوای کپی استفاده نکنید و حتما محتوای بی کیفیت را از محتوای حرفه ای و قدرتمند تشخیص دهید.

متناسب با کسب و کارتان با به کار بردن دقت بالا محتوا ایجاد کنید. باید بدانید که مخاطب شما کیست و با چه منظور و هدفی به سایت شما سر می­زند و متناسب با شناخت کسب شده و اهداف تجاریتان و نیاز کاربر محتوا ایجاد کنید.

در این مقاله 13 نکته کلیدی و مهم را برای کسب موفقیت در طراحی سایت را باهم شناسایی کردیم و از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم این مطالب برایتان کاربردی باشد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.