کلمات کلیدی مترادف در سئو و انتخاب آن‌ها و استفاده از کلمه کلیدی مترادف در افزونه‌های سئو مثل Yoast SEO | مترادف کلمه کلیدی یا عبارت Synonyms Keywords یک قابلیت جدید و مهم در نسخه پریمیوم  افزونه سئو Yoast SEO است. با خواندن این مقاله از موضوع کلمات کلیدی مترادف در سئو و چگالی کلمات کلیدی غافل نشوید.

ضرورت استفاده از کلمات کلیدی مترادف در سئو

یکی از عوامل بسیار مهم و مؤثر در سئو و بهینه‌سازی استفاده از کلمات کلیدی متناسب با متن است. اما به شرطی که بیش از اندازه و به طور غیرمعمول از کلمات کلیدی استفاده نکنیم؛ چون در غیر این صورت گوگل حتماً صفحه شما را جریمه خواهد کرد؛ بنابراین استفاده مکرر و بی‌اندازه از کلمات کلیدی در متن نه‌تنها خوب نیست؛ بلکه تأثیر بسیار بدی بر سئو و رتبه‌بندی سایت شما دارد.

به همین خاطر ما گزینه بهتری را به شما پیشنهاد می‌کنیم و آن هم استفاده از کلمات کلیدی مترادف یا Synonyms Keywords است.

کلمات کلیدی مترادف در سئو چیست؟

کلمات کلیدی مترادف کلماتی مشابه یا مرتبط با کلمه کلیدی اصلی یا کانونی هستند. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی صفحه “سئو سایت” است کلمات کلیدی مترادف “بهینه‌سازی سایت”، “رتبه‌بندی سایت”، “بهبود رتبه سایت”، “سئو کردن سایت” هستند.

در واقع شما با استفاده از این کلمات کلیدی مترادف این امکان را برای صفحه خود فراهم می‌کنید که محتوای سایت خود را با کمک چندین کلمه کلیدی مرتبط می‌کنید و بدون اینکه به‌صورت تکراری و خسته‌کننده از کلمات کلیدی اصلی خود استفاده کنید از کلمات کلیدی مترادف استفاده می‌کنید.

کلمات کلیدی مترادف در سئو چیست؟ نحوه استفاده از آن در افزونه سئو | وبفهم
کلمات کلیدی مترادف در سئو چیست؟ نحوه استفاده از آن در افزونه سئو

با چند مثال کلمات کلیدی مترادف در سئو را برای شما عزیزان بهتر توصیف می‌کنیم تا خیلی راحت و سریع کلمات کلیدی مترادف خود را حدس بزنید و در محتوای خود بکار ببرید.

مثال 1: کلمات کلیدی مترادف برای حوزه گردش

  • اگر کلمه کلیدی اصلی شما گردش است کلمه کلیدی مترادف شما نیز شامل: تفریح، سیاحت، سیر، گشت و غیره است.

مثال 2: کلمات کلیدی مترادف برای حوزه خرید لباس

  • اگر کلمه کلیدی کانونی خرید لباس است کلمه کلیدی مترادف صفحه سایت شما خرید پوشاک، فروشگاه پوشاک، فروش عمده لباس، فروش تکی لباس و غیره است.

مثال 3: کلمات کلیدی مترادف برای حوزه تعمیر ماشین

  • اگر کلمه کلیدی اصلی صفحه شما تعمیر ماشین است کلمه کلیدی مترادف آن صفحه می‌تواند تعمیرات خودرو، خدمات خودرو در محل، سرویس ماشین، سرویس سیار ماشین و غیره است.

مثال 4: کلمات کلیدی مترادف برای حوزه قیمت گوشی

  • اگر کلمه کلیدی اصلی صفحه شما قیمت گوشی است کلمات کلیدی مترادف قیمت موبایل، خرید گوشی موبایل، لیست قیمت گوشی‌های موبایل، قیمت تلفن همراه و غیره است.

مزایای استفاده از عبارت کلیدی مترادف چیست؟

اگر از عبارت کلیدی مترادف استفاده کنید محتوای شما با کلمات متعددی توسط کاربران جستجو می‌شود و شما با عبارات کلیدی هم رتبه کسب می‌کنید و در موتورهای جستجو دیده می‌شوید.

با استفاده از کلمات کلیدی مترادف شانس بیشتری برای بالابردن بازدید و ترافیک سایت خود و در نهایت بالابردن مشتری و فروش خود دارید.

وقتی از عبارات کلیدی مترادف استفاده کنید به کاربران اجازه می‌دهید تا با کلمات کلیدی نیز جستجو شوید و کاربران شما را پیدا کنند. در واقع شما یک طیف گسترده‌ای از کلمات کلیدی را ایجاد کردید و به بهبود سئو و رتبه‌بندی سایت خود کمک فراوانی می‌کنید.

کلمات کلیدی مترادف را چگونه پیدا کنیم؟

یافتن کلمات کلیدی در سئو کار چندان سختی نیست و شما به‌راحتی می‌توانید پس از اینکه کلمات کلیدی اصلی خود را پیدا کردید به عبارات کلیدی نیز دست یابید.

برای یافتن عبارت‌های کلیدی مترادف هم می‌توانید در گوگل کلمه کلیدی اصلی خود را جستجو کنید و از نتایج خود گوگل به‌عنوان کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید و هم اینکه با کمک ابزارهای کاربردی این کار را انجام دهید. ابزارهایی که در یافتن کلمات کلیدی مترادف می‌توانید از آن استفاده کنید شامل موارد زیر می‌گردد:

البته که ما در سایر مقالات وب فهم به طور جامع و مفصل راجع به ابزارها، تکنیک‌ها و استراتژی کلمات کلیدی در سئو صحبت کردیم اگر می‌خواهید به‌صورت تخصصی این مطالب را دنبال کنید حتماً به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

مقاله راهنمای جامع انتخاب بهترين كلمات كليدی در سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و انتخاب بهترين كلمه كليدی در سئو قدم اول شروع پروژه سئو سايت شما است.

همچنین شما می‌توانید با انتخاب درست کلمات کلیدی مترادف هم آن را در متن محتوای خود به کار ببرید و هم عنوان تگ alt  تصاویر از آن استفاده کنید. با این کار تأثیر بسیار خوبی در رتبه‌بندی سایت خود در موتورهای جستجو می‌گذارید.

همچنین اگر می‌خواهید به طور تخصصی با موضوع سئو تصاویر و به‌کاربردن تگ‌های alt و title آشنا شوید به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

در هنگام استفاده از عبارات کلیدی مترادف یا Synonyms Keywords به دو موضوع مهم توجه کنید:

  1. اول اینکه از کلمات کلیدی مترادف به‌صورت کاملاً طبیعی و بدون تکرار بیش از اندازه و مزاحمت آور از آن استفاده کنید.
  2. دوم اینکه اولویت اصلی محتوای شما باید کلمات کلیدی اصلی باشد و قطعاً استفاده از عبارات مترادف نباید بیش از کلمه کلیدی کانونی شما باشد.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی مترادف در افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO یکی از بهترین و قدیمی‌ترین پلاگین‌های سئو سایت برای وردپرس است که بیشتر وب سایت های وردپرس از آن استفاده می‌کنند. البته این روزها این افزونه رقیبی بسیار قدرتمند دارد که نامش رنک مث است؛ اما هر دو کاربردی و حرفه‌ای هستند.

Yoast SEO امکان بهینه‌سازی محتوای صفحات شما را فراهم می‌کند و خروجی شما یک صفحه با سئو بسیار خوب می‌شود که رتبه بسیار بالایی می‌تواند کسب کند. با استفاده از این افزونه، شما می‌توانید عناوین صفحات، توضیحات متا، پیوندهای داخلی و خارجی، کلمات کلیدی، چگالی کلمات کلیدی، تگ alt تصاویر، تراکم کلمات کلیدی، طول کلیدواژه، طول محتوای متنی و سایر عوامل سئویی را برای هر صفحه بهینه‌سازی کنید.

در ضمن می‌توانید در کنار تمام این نکات سئو و بهینه‌سازی خوانایی محتوای متنی خود را به بهترین حالت ممکن ایجاد کنید و بعد متن خود را انتشار دهید.

در کنار تمام این قابلیت‌های سئو و خوانایی که خدمت شما عزیزان گفتیم این افزون دارای قابلیت افزودن کلمات کلیدی مترادف است که در بخش Focus Keyword می‌توانید آن را وارد کنید و حتی بیش از یک عبارت مترادف می‌توانید در آن به کار ببرید.

استفاده از کلمات کلیدی مترادف در افزونه Yoast SEO | عبارت کلیدی مترادف چیست؟
استفاده از کلمات کلیدی مترادف در افزونه Yoast SEO

با این کار افزونه Yoast SEO کلمات کلیدی مترادف شما را نیز بررسی و آنالیز می‌کند و درصورتی‌که تمامی قواعد را به کار برده باشید موتور جستجوی گوگل نیز به آن رتبه خوبی می‌دهد.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی مترادف در افزونه Yoast SEO | وب فهم
نحوه استفاده از کلمات کلیدی مترادف در افزونه Yoast SEO

آیا استفاده از قابلیت کلمات کلیدی مترداف در نسخه رایگان Yoast SEO است؟

خیر، به این موضوع دقت داشته باشید که استفاده از قابلیت افزودن کلمات کلیدی مترادف در پلاگین Yoast SEO با تهیه نسخه پریمیوم آن امکان‌پذیر است. حتماً نسخه حرفه‌ای آن را برای سایت خود تهیه کنید.

نکات مهم در هنگام استفاده از کلمات کلیدی مترادف در سئو

  • از عبارات مترادف به‌صورت طبیعی استفاده کنید و نباید استفاده بیش از حد از آن باعث شود که سئو سایت و تجربه کاربری سایت شما تخریب شود.
  • حتماً از کلمات کلیدی مترادف مرتبط استفاده کنید؛ چون در غیر این صورت باعث کاهش کیفیت محتوای شما می‌گردد.
  • به تعداد استفاده از کلمات کلیدی مترادف توجه کنید حتماً باید تعداد آن متناسب با محتوای شما باشد و در ضمن نباید بیشتر از کلمات کلیدی اصلی از آن استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی مترادف در متن اصلی، تگ alt، توضیح تصاویر، توضیحات متا، عناوین خود استفاده کنید.
  • درصد استفاده از عبارات کلیدی مرتبط به حجم محتوا و نوع کلمات شما بستگی دارد و عدد ثابت و مشخصی ندارد؛ اما تا جایی که ممکن است به‌صورت طبیعی و در حد متوسط از آن استفاده کنید و از اغراق و تکرار زیاد خودداری کنید.

نتیجه‌گیری استفاده از عبارات کلیدی مترادف

در این مقاله به طور جامع بررسی کردیم که کلمات کلیدی مترادف چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است و چه تأثیری بر سئوی سایت و تجربه کاربری دارد.

در این مقاله به این موضوع پی بردیم که استفاده صحیح و منطقی از کلمات کلیدی مترادف در سئو همان‌طور که می‌تواند کمک بسیاری در سئو و تجربه کاربری داشته باشد استفاده اشتباه از آن نیز می‌تواند برای سایت شما و تجربه کاربران شما تأثیرات مخربی به همراه داشته باشد.  پس به شکلی صحیح و بهبود بخش از آن استفاده کنید.

برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود، باید به ترکیب متناسب کلمات کلیدی، ساختار سایت خود، محتوا، پوشش کلمات کلیدی، تعامل با کاربر و سایر موارد مهم سئو و بهینه‌سازی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا رتبه عالی کسب کنید و ترافیک ارگانیک بسیار خوبی به دست بیاورید.

از همراهی شما عزیزان سپاس گزاریم و درصورتی‌که دیدگاه یا سؤالی در این موضوع داشتید حتماً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین شما می‌توانید سایر مقالات تخصصی ما را در بخش مقالات وب فهم مطالعه کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.