کپی رایتینگ چیست؟ کپی‌رایتر کیست؟

کپی رایتینگ چیست؟ کپی‌رایتر کیست؟ | وب فهم

کپی رایتینگ چیست؟ کپی‌رایتر کیست؟ کپی رایتینگ (Copywriting) به معنای نوشتن تجاری است که در آن از قدرت کلمات برای تولید متون تجاری استفاده می‌شود.

مقدمه کپی رایتینگ

کپی‌رایتینگ هنر ایجاد محتوای قانع‌کننده است که به‌صورت استراتژیک طراحی شده است تا تبدیل‌ها را افزایش دهد و میزان فروش را بالا ببرد. کپی رایتینگ شامل ایمیل‌های جذاب و وبلاگ‌های جذاب گرفته تا تبلیغات متقاعدکننده و کاتالوگ‌های تأثیرگذار است.

کپی‌رایتر حرفه‌ای شخصی است که وظیفه ایجاد و اصلاح محتوای متنی بی‌نقصی را بر عهده دارد که دارای جذابیت بسیار بالا باشد.

حتماً بارهاوبارها در آگهی‌های استخدام مشاهده کرده‌اید که در آن درج شده است به یک کپی‌رایتر نیازمندیم. اما بسیاری از افراد همچنان کپی‌رایتر را با نویسندگان اشتباه می‌گیرند. در این مقاله همراه ما باشید تا به طور جامع و مفصل باهم بررسی کنیم که کپی رایتینگ چیست و کپی‌رایتر کیست؟

آیا تابه‌حال شده که با مشاهده یک پیام تبلیغاتی و بیلبورد ذهنتان درگیر شود؟ اگر می‌خواهید شما هم برای کسب و کار خود همچنین متن تبلیغاتی داشته باشید، باید با مفهوم کپی‌رایتینگ آشنا شوید.

در واقع کپی‌رایتینگ به راهکار ایجاد پیام تبلیغاتی برای تشویق مخاطبان به خرید یا برندسازی، گفته می‌شود.

بارها برایتان پیش‌آمده که از کسب و کارهای گوناگون مثل رستوران‌ها از طریق پنل اس‌ام‌اس برایتان پیام و متن‌های تبلیغاتی ارسال شده و برخی از آنها ذهن شما را درگیر کرده‌اند و شما را مشتاق کرده‌اند که به فروشگاه و خدمات آنها مراجعه کنید و خودتان هم آنها را مشاهده کنید.

بخش‌های مهم نگارش متن تبلیغاتی جذاب و تأثیرگذار

عنوان‌نویسی:

مهم‌ترین بخش یک پیام تأثیرگذار تبلیغاتی عنوان‌ آن است.

در واقع یک عنوان خوب، می‌تواند تا چندین برابر نتایج بهتری برای تبلیغ به ارمغان بیاورد.

ساده‌نویسی:

وقتی از زبان روزمره استفاده می‌شود، متن خواندنی‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌شود. پیامی که با صمیمیت نوشته‌شده است حس خوبی برای مخاطب به وجود می‌آورد. برای این کار، لازم است نویسنده به شهود خود اطمینان کند و از آن بهره بگیرد.

ساده‌نویسی باعث می‌شود خواننده احساس کند گام‌به‌گام با نویسنده همراه شده است و فرصت آشنایی با تمام جزئیات را دارد.

 اختصاصی‌نویسی:

متن پیام باید تنها برای یک نفر نوشته شود نه برای میلیون‌ها نفر. اگر چنین باشد ممکن است میلیون‌ها نفر دیگر نیز آن را بپسندند.

مخاطب باید احساس کند که متن تنها برای او نوشته‌شده نه اینکه آن را یک ربات نوشته است.

یک متن خوب و گیرا با زبان مخاطب نوشته شده و متمرکز بر مزیتی است که برای او ایجاد می‌شود.

کپی رایتینگ چیست؟

در واقع کپی‌رایتینگ به کنار هم قراردادن کلمات باهدف ایجاد تأثیرگذاری بر تصمیم کاربران برای خرید، گفته می‌شود.

همچنین می‌توان این‌گونه بیان کرد اصطلاح کپی‌رایتینگ یکی از انواع بازاریابی محتوایی است و که افراد را به انجام اقداماتی همچون خرید محصول، استفاده و بهره‌برداری از خدمات، ثبت‌نام در دوره و دریافت آموزش آنلاین، نوبت‌گیری برای جلسات مشاوره و غیره تشویق می‌کند.

کپی‌رایتینگ همچنین نوشتن برای تشویق و متقاعدکردن افراد است. نویسنده تلاش می‌کند تا خواننده را از نقطه A به نقطه B برساند. یک جمله جذاب و تبلیغاتی خوب می‌تواند کاربر را به کلیک‌کردن روی دکمه خرید متقاعد کند.

همچنین این شیوه نویسندگی به درک اصول استراتژی محتوایی، روان‌شناسی، روش‌های بازاریابی و شناخت پرسونای مخاطب نیاز دارد.

انجام عمل کپی‌رایتینگ بامحتوا نویسی برای وبلاگ، مقالات، شبکه‌های اجتماعی یا هرگونه محتوانویسی دیگری متفاوت است و دارای هدف بسیار مهم جلب نظر مخاطبان و تأثیرگذاری بر تصمیم آنها هنگام خرید است.

زمانی که شما در حال نوشتن محتوا برای بازاریابی یک محصول یا خدمات هستید، مخاطبان خود را به انجام اقداماتی همچون خرید و سفارش و استفاده از محصولات و خدمات تشویق می‌کنید و در نهایت منجر به فروش و درآمدزایی می‌گردد.

تعریف کپی رایتینگ | کپی رایتر کیست؟ | وب فهم

تعریف کپی رایتینگ | کپی رایتر کیست؟

کپی‌رایتینگ در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کپی‌رایتینگ بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. این اصطلاح بازاریابی می‌تواند توجه مخاطب هدف شما را جلب کند، به احساسات آنها ضربه بزند، حس کنجکاوی ایجاد کند و آنها را برای انجام عمل تحریک کند.

همچنین می‌تواند آگاهی از برند را افزایش دهد، سرنخ‌های باکیفیت‌تری ایجاد کند و به شما در جذب مشتریان جدید کمک کند.

هنگامی که در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود، کپی‌رایتینگ می‌تواند خوانندگان شما را متقاعد کند که فوراً اقدام کنند و اغلب در موارد زیر یافت می‌شود:

تولید محتوای متنی و تصویری و ویدیویی | خدمات دیجیتال مارکتینگ وب فهم

کپی‌رایتینگ در دیجیتال مارکتینگ

تفاوت بین کپی رایتینگ و نوشتن محتوا

بسیاری از افراد تفاوت میان کپی‌رایتینگ و نوشتن محتوا نمی‌دانند و آنها را یکی می‌دانند. بااین‌حال، ذکر این نکته ضروری است که تفاوت‌های مشخصی میان این دو وجود دارد.

هدف از نوشتن محتوا اطلاع‌رسانی، آموزش یا سرگرم‌کردن مخاطب هدف شماست. این رویکرد کندتر است و اعتماد مخاطبان هدف خود را به دست می‌آورد تا آنها را برای بازگشت بیشتر بازگرداند.

درحالی‌که نوشتن کپی‌رایتینگ می‌تواند آموزنده، آموزشی و سرگرم‌کننده باشد، اما هدف واقعی آن این است که به‌عنوان یک مکانیزم متقاعدکننده و تبلیغاتی عمل کند که کاربر با کمک آن اقدامی را انجام دهد.

در کپی رایتینگ، لحن صدا متفاوت است و عمدی است. این انگیزه است و خوانندگان را ترغیب می‌کند تا روی پیوندی کلیک کنند و به هدف شما کمک مالی کنند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

رابطه بین بازاریابی محتوا و کپی‌رایتینگ چیست؟

بازاریابی محتوا نیز همچون کپی‌رایتینگ یک روش قدیمی است که پس از رایج شدن استراتژی‌های تبلیغاتی در اینترنت، ظاهر جدیدی پیدا کرده است.

در قسمت‌های قبل هنگام توضیح مفهوم کپی رایتینگ گفته شد که بر تبدیل تمرکز دارد. به همین دلیل، باید در نظر داشته باشید که در پذیرش بازاریابی محتوا توسط یک کسب و کار ارتباط زیادی خواهد داشت.

بازاریابی محتوا چیست؟

هدف از انجام بازاریابی محتوا جذب و آموزش مخاطبان هدف از طریق محتوای مرتبط و غنی برای مخاطبان خاص است.

با ایجاد یک رابطه بلندمدت، می‌توان شبکه مشتریان و مشتریان بالقوه کسب و کار را افزایش داد و محتوایی باکیفیت و مطابق با علایق مخاطبان خود ارائه کرد.

علاوه بر این، این استراتژی برای تبدیل یک شرکت به یک مرجع در بازار خود بسیار مهم است که در نتیجه، مشتریان جدید را جذب می‌کند و به تجارت کمک می‌کند.

محتوای کپی چیست؟ | 8 ابزار بررسی محتوای سایت | وب فهم

محتوای کپی چیست؟ | 8 ابزار بررسی محتوای سایت

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر به کسی گفته می‌شود که وظیفه نوشتن محتوای متنی برای فروش محصولات، خدمات، ارائه دوره‌های آموزشی و جذب مخاطبان از طریق محتوای سایت، مقالات، توضیحات محصول، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، پنل اس‌ام‌اس و غیره را دارد.

در واقع کپی‌رایتر به کسی گفته می‌شد که برای فروش و ارائه خدمات و محصولات متن‌های تبلیغاتی می‌نویسد. هر محتوایی که کپی رایتر ایجاد می‌کند باید خدمات خاص و محصولاتی را به‌خوبی معرفی کند و مخاطبان و استفاده‌کنندگان از آن محصولات و خدمات را مورد هدف قرار می‌دهد.

ما از همان ابتدا کپی رایتر حرفه ایی نداریم؛ بلکه از طریق علاقه، تخصص، آموزش و تمرین می‌توان در این موقعیت حرفه‌ای و موفق شد.

برای موفقیت در حوزه کپی رایتینگ باید خلاقیت و هنر بازی با کلمات را به کار ببرید و اصول بازاریابی را به‌خوبی درک کنید.

بنابراین، وظیفه یک کپی ‌رایتر نوشتن محتوا باهدف تبلیغات است و برای رسیدن به این هدف، مهارت‌های خاصی موردنیاز است.

همچنین باید در موضوع نگارش و دستور زبان مهارت کافی داشته باشد و تا بتواند از عبارت‌ها و لحن مناسب و متناسب با مخاطب هدف استفاده کند.

کپی‌رایتر باید درک خوبی نسبت به بازار، محصولات و خدمات کسب و کار داشته باشد تا ارتباط بین برند و مخاطب را ایجاد کند. یک کپی‌رایتر عالی سؤالات زیادی در مورد مخاطبان هدف خواهد پرسید. او باید به ذهن مشتری نفوذ کرده و سپس سؤالات زیر را طرح کند:

  • نیازهای فوری مشتری و متقاضی چیست؟
  • چگونه محصول یا خدمات کسب و کار ما نیازهای مشتری را برآورده می‌کند؟
  • چه چیزی مشتری را به تصمیم‌گیری جهت خرید سوق می‌دهد و تشویق می‌کند؟

مزایا و اهمیت کپی رایتینگ

این اصطلاح ابزار و تکنیک بسیار مهمی در بازاریابی دیجیتالی است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا فروش بیشتری داشته باشند. در نتیجه هر کسب‌وکاری باید روی کپی‌رایتینگ سرمایه‌گذاری کنند و باید آن را در اولویت کاری و بخشی از استراتژی‌های بازاریابی قرار دهد.

در ادامه مطلب به‌طورکلی، به اهمیت کپی رایتینگ را در موضوعات زیر اشاره می‌کنیم:

  • به بالابردن میزان شناخت و آگاهی از برند کسب و کار کمک می‌کند.
  • با کمک کپی رایتینگ می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی برای مخاطبان هدف خود ارائه دهید.
  • میان متقاضیان و برند خود یک پیوند تأثیرگذار ایجاد کنید و مشتریان خود را تشویق کنید.
  • توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می‌کند و آنها را به اقدام وامی‌دارد.
  • در نهایت به بالابردن و افزایش میزان فروش خدمات و محصولات و افزایش درآمد کسب و کار کمک می‌کند.

انواع کپی‌رایتینگ

درحالی‌که همه کپی‌رایتینگ‌ها، تا حدی، نوشتن متقاعدکننده هستند، انواع یا تخصص‌های مختلفی وجود دارد.

کپی‌رایتینگ تبلیغات

هدف از کپی‌رایتینگ تبلیغات متقاعدکردن خوانندگان برای اقدام در عین استفاده از حداقل کلمات ممکن است. این به این معنی است که هر کلمه مهم است، و آن کلمات باید یک موضوع یا مشکل خاص را به طور خلاصه هدف قرار دهند و نشان دهند که چگونه یک محصول یا خدمات یک راه‌حل است. این تبلیغات می‌تواند تأثیر زیادی بر نرخ تبدیل شما داشته باشد.

کپی‌رایتینگ ایمیل

ایمیل‌ها هنوز یکی از بهترین روش‌های آنلاین برای دستیابی به مشتریان هستند و می‌توانند بسیار متقاعدکننده باشند. کپی‌رایتینگ ایمیل شامل خطوط موضوعی جذاب و متن جذابی خواهد بود که فراخوانی واضح و غیرقابل‌مقاومت را برای اقدام ایجاد می‌کند.

کپی‌رایتینگ شبکه‌های اجتماعی

کپی‌نویسی در رسانه‌های اجتماعی شامل ایجاد پست‌هایی با پیام‌های هدفمند است که مستقیماً با مخاطبان شما صحبت می‌کند. بااین‌حال، هر پست باید متناسب با پلتفرم رسانه اجتماعی خاص و استانداردهای آن باشد.

کپی‌رایتینگ فنی و تخصصی

کپی متقاعدکننده‌ای که چیزی فنی را به مراحل قابل‌فهم تقسیم می‌کند، مانند مقاله نحوه تنظیم یا استفاده از محصول، کپی‌رایتینگ فنی است. درحالی‌که مفید است، خواننده را تشویق می‌کند تا اقدام کند و خرید کند.

کپی‌رایتینگ سئو

کپی‌رایتینگ سئو شامل تکنیک‌های خاصی مانند گنجاندن مرتبط‌ترین کلمات کلیدی یا برچسب‌های عنوان، باهدف تشویق خوانندگان به عمل و افزایش رتبه سایت در موتور جستجو است.

تکنیک‌های اصلی کپی رایتینگ

  • مخاطبان هدف خود را بشناسید.
  • لحن و زبان مناسب خود را انتخاب کنید.
  • عناوین تأثیرگذار و جذاب انتخاب کنید.
  • با خواننده ارتباط برقرار کنید.
  • مقایسه انجام دهید.
  • از اعداد و نظرسنجی‌ها و آمار دقیق استفاده کنید.
  • نقدهای کاربران را پیش‌بینی کنید.
  • داستان ایجاد کنید.
  • از کاربران سؤالات مرتبط بپرسید.
  • نحوه صحبت و بیان خود را بنویسید.
  • بر موضوع اصلی مطالب خود تأکید کنید.
  • از تجربیات خود و کاربران استفاده کنید.

سفارش خدمات دیجیتال مارکتینگ وب فهم

وب فهم خدمات طراحی و توسعه سایت، سئو و بهینه سازی، طراحی اپلیکیشن موبایل، بازاریابی شبکه های اجتماعی و تولید محتوا را به طور تخصصی به شما کارفرمایان عزیز ارائه میدهد.

برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

وب سایت شرکتی: fahmco.ir

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۵۳۵۳۱۰

۰۹۱۲۵۳۰۶۲۷۷

۰۹۱۲۵۵۰۸۱۶۷

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *