چگونه رپورتاژ آگهی خوب و موفق بنویسیم؟ نگارش رپورتاژ چه قوانین و اصولی دارد که باید بدانیم و رعایت کنیم؟ این روزها تبلیغات در فضای آنلاین و گوگل جایگاه بسیار مهمی دارد پس این مقاله را از دست ندهید.

رپورتاژ آگهی در سئو

امروزه رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های بسیار مهم تبلیغات در فضای آنلاین و گوگل است که بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و با انجام این کار منجر به رشد و توسعه کسب و کار خود می‌گردند.

در ضمن تهیه رپرتاژ آگهی یکی از موارد بسیار مهم چک لیست سئو خارجی است که انجام آن از موارد ضروری برای پیشرفت کار ما است.

مقاله مرتبط: کامل ترین چک لیست سئو سایت

امروزه بسیاری از کسب و کارها به انواع روش‌های تبلیغاتی روی آوردند و برخی از روش‌های تبلیغات در فضای آنلاین هزینه کمتر و بازدهی بیشتری دارد.

برای مثال گوگل ادز به نسبت سئو سایت هزینه بسیار بالایی دارد و هر کسب و کاری روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؛ اما رپورتاژ آگهی یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و اثربخش است.

مقاله مرتبط: تفاوت سئو با گوگل ادز

در برخی از روش‌های تبلیغات در فضای آنلاین شما محدود هستید که تنها در چند کلمه کلیدی مخاطب خود را جذب کنید؛ اما با رپورتاژ آگهی یک نکته مثبتی که دارد این است که با تهیه آن فرصت بیشتری برای جذب مخاطب دارید.

در واقع موفقیت شما در جذب مخاطب دقیقاً به محتوایی که در رپورتاژ می‌نویسید بستگی دارد هر چه اثربخش و مفیدتر باشد مزایای بسیار زیادی برای شما و کسب و کارتان دارد. همچنین هرچه کمتر به قوانین، نکات و اصول آن توجه کرده باشید برای شما بی‌ثمر خواهد بود.

در نتیجه نحوه نگارش آن و محتوایی که در رپورتاژ آگهی می‌نویسید بسیار مهم است در این مطلب نیز تصمیم دارید که هر آنچه نیاز است راجع به رپورتاژ آگهی بدانیم را باهم بررسی کنیم تا بهترین بازخورد را دریافت کنیم.

نکات موردتوجه قبل از نگارش و انتشار رپورتاژ آگهی

اما قبل از اینکه رپورتاژ آگهی را بنویسید باید به چند نکته بسیار مهم و ضروری توجه کنید و آنها را در راستای کار و اهداف خود قرار دهید.

روی سئو داخلی سایت کار کنید

اولین و مهم‌ترین که حتما باید به آن توجه کنید این است که حتما روی سئو داخلی سایت خود کار کنید. این تصور که تنها تبلیغات در قضای آنلاین و گوگل و نوشتن رپورتاژ آگهی برای موفقیت در کسب و کار آنلاین کافی است، اشتباه است.

سئوی داخلی یکی از پیش ­نیازهای بسیار مهم رپورتاژ آگهی است.

حتماً روی محتوای سایت و لینک‌سازی‌های صفحات سایت خود کار کنید.

روی سئو داخلی سایت کار کنید | نکات مهم قبل از نگارش رپورتاژ آگهی | وب فهم
روی سئو داخلی سایت کار کنید | نکات مهم قبل از نگارش رپورتاژ آگهی

هدف خود را از انتشار رپورتاژ تعیین کنید

حتماً هدف خود را از نگارش و انتشار رپورتاژ مشخص کنید. اهداف شامل موارد زیر است:

  • ثبت جهانی برند و افزایش آگاهی مشتریان از برند
  • سئو سایت و تقویت لینک‌سازی و کیفیت بالای لینک‌ها

در انتخاب رسانه ریزبین باشید

قبل از انتشار رپورتاژ آگهی حتماً در انتخاب رسانه دقت کنید. رسانه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با حوزه کاری شما داشته باشد و ارتباط نزدیکی داشته باشد.

در مرحله قبل که باید هدف خود را تعیین کنید نقش بسیار مهمی را نیز در انتخاب رسانه ایفا می‌کنید. برای مثال اگر حوزه کار شما یک حوزه تخصصی است و رپورتاژ خود را در یک سایت عمومی انتشار دهید نتیجه مطلوبی را کسب نخواهید کرد.

باید سایت با موضوع مرتبط را انتخاب کنید تا بازخورد بهتری را دریافت کنید.

اعتبار سایت را بسنجید

اعتبار سایت تنها با یک ابزار مشخصی قابل‌اندازه‌گیری نیست؛ اما با مفاهیم و ابزارهای گوناگون می‌توان تا حدودی متوجه برخی از موارد شد. برای مثال میزان ورودی‌های سایت، تعداد بک‎‌لینک‌های موجود در سایت، دامین آتوریتی، رتبه سایت در الکسا و بسیاری المان دیگر را می‌توان تشخیص داد.

ابزارهای گوناگونی برای این وجود دارد که یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای تشخیص دامین آتوریتی، رتبه الکسا یا سیمیلاروب ابزار Mozbar است.

موضوع رپورتاژ آگهی را انتخاب کنید

اکنون که سایت رسانه را انتخاب کرده‌اید و رسانه مرتبط با حوزه فعالیت شما دارد نوبت به آن رسیده که با استفاده از مواردی که برای مشتریان سؤال است و ویژگی‌هایی که قصد بیان دارید، موضوع رپورتاژ آگهی را انتخاب کنید. به این نکته نیز توجه کنید که موضوع رپورتاژ نباید قبلاً در سایت منتشر شده باشد.

همچنین موضوع رپورتاژ باید به‌گونه‌ای باشد که دغدغه کاربران باشد و به سؤالات آنها پاسخ دهد و هر چه به دغدغه کاربران نزدیک‌تر باشید مفیدتر و اثربخش‌تر خواهد بود.

رپورتاژ رقبا را بررسی کنید

حتماً مطالب و رپورتاژهایی که رقبایتان انتشار داده‌اند بررسی کنید و نگاهی بیندازید. مخصوصاً اگر با موضوع مشابه مطلبی انتشار داده شده است حتماً آنها را مطالعه کنید و به لحن و محتوای آن توجه کنید و از آنها بهره بگیرید.

عناوین و زیرتیترهای رپورتاژ آگهی را مشخص کنید

اکنون که هدف، رسانه و موضوع رپورتاژ مشخص شد نوبت به آن رسیده که عناوین و زیرتیترهایی که برای مطلب خود می‌خواهید بنویسید را مشخص کنید. چیدن عناوین در این مرحله بسیار مهم است و باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر مسیر را به‌خوبی طی کند و در نهایت به سمت کسب و کار شما روی بیاورد. در ضمن از زیاده‌گویی و پیچیده کردن مطلب بپرهیزید.

نکات مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی

اکنون که پیش‌نیازهای نگارش رپورتاژ آگهی را باهم شناختیم نوبت به نگارش محتوای مطلب رپورتاژ می‌رسد. در این مرحله که می‌خواهید محتوای رپورتاژ را بنویسید باید تمامی تلاش خود را کنید تا محتوایی بنویسید که به‌خوبی کاربران را جذب کنید. به این مطلب فقط به چشم یک متن ساده نگاه نکنید.

نگارش رپورتاژ آگهی دقیقاً مثل بازاریابی در یک جمع و فضای شلوغ است که قرار است به کمک آن توجه بسیاری را افراد را جلب کنید. برای نگارش این مطلب نیاز است که نکات و تکنیک‌هایی را باهم بشناسیم و اجرا کنید.

1- مطالعه قوانین رسانه

مطالعه قوانین رسانه و توجه به آن در حین انجام کار یکی از نکات بسیار مهمی است باید هنگام نگارش رپورتاژ آن را در راستای کار خود قرار دهید.

مطالعه قوانین و موارد رسانه‌ها هم در مراحل پیش از نوشتار رپورتاژ مهم است و هم هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی می‌توان در راستای کار خود قرار داد.

قوانین رسانه تعیین می‌کند که:

  • چند کلمه می‌توانید در مطلب خود قرار دهید؟
  • چند لینک و چه تعدادی عکس می­توانید قرار دهید؟
  • چه نوع تصاویری می­توانید در متن خود بکار ببرید؟
  • لینک به رسانه‌های دیگر می­توانید قرار دهید یا خیر؟
  • تا چند ساعت پس از انتشار متن شما قابل‌ویرایش است؟

2- فاکتورها و معیارهای که رسانه را رعایت کنید

اکنون که با قوانین رسانه آشنا شدید و آنها را مطالعه کردید حال نوبت به آن رسیده که فاکتورها و معیارهای رسانه را رعایت کنید.

تعداد کلمات، تعداد لینک‌سازی‌ها و نوع لینک‌ها نیز در این مرحله مشخص می‌شود و می‌توانید آن‌ها را نیز در نظر بگیرید و در راستای کار خود قرار دهید.

3- داشتن استراتژی سئو

حتماً در این گام از متخصص یا تیم سئو و وبمستر خود بخواهید تا هدف خود را برای شما بیان کنند. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما گوشی موبایل است باید تمامی تمرکز خود را بر روی این کلمه کلیدی بگذارید و استراتژی سئو ایجاد کنید و مطابق باهدف خود رپورتاژ بنویسید.

با داشتن استراتژی سئو محتوای بهتر و هدفمندی خواهید داشت. در هنگام نگارش رپورتاژ نیز مثل نوشتن سایر محتواهای سایت اگر با رعایت اصول سئو پیش بروید از کلمات کلیدی به‌صورت بیهوده استفاده نکنید و بیش از حد تبلیغ نکنید نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.

مقاله مرتبط: استراتژی محتوا در سئو چیست؟ 

چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم؟ | وب فهم
چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم؟ | مراحل تدوین استراتژی سئو و محتوا

4- لینک‌سازی طبیعی و اصولی

لینک‌سازی یکی از معیارهای بسیار مهم در حرفه‌ای‌تر شدن رپورتاژ نویسی شما است. اما هر نوع لینک‌سازی برای محتوای شما مفید نیست و حتی می‌تواند به سایت شما نیز ضرر وارد کنید.

لینک‌سازی باید واقعی و طبیعی باشد در واقع لینک‌سازی نباید طوری باشد که کاربر به چشم تبلیغ به آن نگاه کند. ایجاد لینک باید راهکاری و راه‌حلی برای مشکل کاربر باشد.

لینک سازی چیست؟ | لینک های فالو و نوفالو چیست؟ | وبفهم
لینک سازی چیست؟ | لینک سازی صحیح و اصولی

5- اصول سئو و خوانایی را محتوا رعایت کنید

محتوای رپورتاژ آگهی شما باید حتماً با رعایت اصول سئو و بهینه‌سازی سایت باشد. یعنی شما هر چه محتوای خوب و هدفمندی ایجاد کنید؛ اما مطابق اصول سئو نباشد فایده‌ای ندارد.

به این نکته بسیار مهم نیز توجه کنید که در سایت‌های مختلف نباید محتوای یکسانی تولید کنید و انتشار دهید برای هر سایت باید محتوای جداگانه‌ای در نظر بگیرید.

ساخت سایت با رعایت اصول سئو | ساخت سایت حرفه‌ای با وب فهم
رعایت اصول سئو و خوانایی محتوا

6- داستان‌سرایی کنید

در محتوای رپورتاژ با تعداد محدودی کلمات که سروکار دارید باید بتوانید تمام حرف خود را بزنید و منظور خود را برسانید. داستان‌سرایی باعث می‌گردد تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و آنهایی که مخاطبان عام هستند نیز در جریان کار قرار بگیرند و احساس نیاز کنند و تبدیل به مشتری شما شوند.

7- لینک‌سازی را به‌درستی انجام دهید

در هنگام نگارش رپورتاژ آگهی باید به اصول لینک‌سازی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

8- در محتوای خودنمای صادقانه و ساده‌ای داشته باشید.

محتوایی که به‌عنوان متن رپورتاژ آگهی می‌نویسید نمایی از برند و کسب و کار شما است که مخاطب برای اولین‌بار با آن مواجه می‌شوند پس حتماً صادق و ساده باشید و یک نمای درستی از کسب و کارتان نمایش دهید.

زیاده‌گویی نکنید و بیش از حد از کسب و کار خود تعریف و تمجید نکنید. در ضمن اصلاً سایر رقبایتان را زیر سؤال نبرید. تمامی امکانات، خدمات و ویژگی‌های مثبت و منفی کسب و کارتان را با صداقت در متن خود معرفی کنید تا کاربر بتواند خیلی راحت تصمیم خود را بگیرد و راحت‌تر اعتماد کند و تجربه کاربری خوبی را ایجاد کنید.

9- کال تو اکشن را به کار ببرید.

حتماً زمانی که ویژگی‌ها، خدمات و مزایای کسب و کارتان را معرفی کردید کال تو اکشن داشته باشید. یعنی در انتها آدرس و مشخصات کسب و کار خود را بدهید تا کاربر خیلی سریع و راحت به شما دسترسی داشته باشد.

کال تو اکشن را به کار ببرید | نکات مهم در هنگام نگارش رپورتاژ آگهی | وب فهم
کال تو اکشن را به کار ببرید | نکات مهم در هنگام نگارش رپورتاژ آگهی

سفارش خدمات سئو سایت

اگر به دنبال یک تیم یا شرکت با تجربه در زمینه خدمات سئو و بهینه سازی سایت هستید و میخواهید با جستجوی عبارات کلیدی مورد نظر در رتبه های اول گوگل قرار بگیرید، با شماره های تماس زسر جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

شماره تماس:

لینک سایت شرکتی

fahmco.ir

نتیجه‌گیری از رپورتاژ آگهی

در این مقاله با بیان نکات و تکنیک‌های بسیار مهم باهم بررسی کردیم که نحوه نگارش یک رپورتاژ آگهی بسیار خوب و موفق چگونه است؟ اگر یک رپورتاژ خوب انتشار دهید چقدر می‌توانید در افزایش بازدید و ترافیک سایت خود موفق شوید.

اگر تمامی نکات و اصول را به‌درستی انجام دهید و رعایت کنید تعداد زیادی مخاطب دریافت خواهید کرد و بازخورد بسیار خوبی خواهید داشت.

انتشار رپورتاژ آگهی همان‌طور که می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در کار شما داشته باشد اگر به‌درستی انجام نشود می‌تواند فقط برای شما هزینه بر باشد و زیان‌هایی را نیز به سایت شما وارد کند.

اگر قصد دارید با انتشار یک یا چند رپورتاژ بسیار خوب نتیجه عالی کسب کنید حتماً این مطلب را مطالعه کنید و بر روی افزایش ترافیک ورودی، افزایش فروش و بهبود رتبه سایت خود تأثیرگذار باشید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و اگر هر تجربه یا نظری در این موضوع دارید در بخش دیدگاه‌ها و نظرات با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.