معرفی مشاغل پردرآمد در ایران | در این مقاله بیش از 20 گروه شغلی پردرآمد و ایده آل را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم. یکی از معیارهای مهم انتخاب شغل ایده آل خود درآمد بالای آن شغل است. در نتیجه در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین انتخاب را متناسب با علایق و توانایی های خود داشته باشید.

امروزه با دسترسی به اینترنت و دنیای وب شغل‌های ساده و اما پردرآمد بسیاری وجود دارد که تنها با استفاده از یک لپ‌تاپ یا حتی گوشی موبایل می‌توانید درآمد بسیار عالی داشته باشید. اگر به دنبال یک شغل متفاوت با درآمد بالا و یا حتی به فکر منبع درآمد دیگری هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا فرصت‌های بسیار عالی را باهم بشناسیم.

آیا برای رسیدن به درآمد بالا باید سرمایه زیاد داشته باشم؟

این روزها کسب درآمد بالا با ریسک کمتر دغدغه بسیاری از متقاضیان و کارجویان است. مخصوصاً برای افرادی که هم زمان کمی دارند و هم نمی‌خواهند با صرف هزینه زیاد دچار شکست شوند.

اگر می‌خواهید مشاغل پردرآمد را بشناسید و یک شغل ایده آل برای خود داشته باشید یا اگر شغل و درآمد خود راضی نیستید و می‌خواهید کارهای سودآوری را انجام دهید ما بیش از 20 عنوان شغلی را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.

آیا برای رسیدن به درآمد بالا باید سرمایه زیاد داشته باشم؟ | مشاغل پردرآمد در ایران
آیا برای رسیدن به درآمد بالا باید سرمایه زیاد داشته باشم؟

بیش از 20 مشاغل پردرآمد در ایران

در ادامه با معرفی پول‌سازترین، ایده‌آل‌ترین و مشاغل پردرآمد همراه شما عزیزان هستیم.

1- دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)

امروزه با گسترش اینترنت و دنیای وب مشاغل مرتبط بسیاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که این روزها بازار کار بسیار عالی دارند و با سرمایه و زمان بسیار کمی می‌توان درآمد بسیار عالی از آن کسب کرد.

بازاریابی اینترنتی که اغلب به‌عنوان بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ شناخته شده است به مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها و روش‌های دیجیتالی برای تبلیغ برند با تمرکز بر بازارهای هدف گفته می‌شود.

از جمله شغل‌های متنوع این حوزه می‌توان به بازاریابی محتوا، بازاریاب ایمیلی، بازاریاب سوشیال مدیا، متخصص سئو، طراح و توسعه‌دهنده وب و غیره اشاره کرد.

اگر علاقه‌مند به این حوزه‌های شغلی هستید؛ اما هنوز مهارت کافی برای ورود به این زمینه را ندارید حتماً دوره‌های آموزشی این مهارت‌ها را کسب کنید و مدام آموزش‌های خود را بروز کنید.

فعالیت در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی | روش های بازاریابی اینترنتی | وب فهم
مشاغل پردرآمد در ایران | بازاریابی اینترنتی

2- برنامه‌نویسی (Computer programming)

شغل برنامه‌نویسی نه‌تنها در ایران بلکه در سراسر جهان جزو مشاغل پردرآمد است. برنامه‌نویسان هم از طریق استخدام در شرکت‌ها و هلدینگ‌ها می‌توانند درآمد بسیار خوبی داشته باشند و هم از طریق کار به‌صورت فریلنسری می‌توانند درآمد بسیار خوبی کسب کنند و قطعاً فریلنسرها شرایط شغلی بهتری دارند.

حتماً بروز طریق آموزش‌ها را برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی تهیه کنید و مدام اطلاعات خود را بروز کنید. البته که ما در سایر مقالات 10 زبان برنامه نویسی ساده و پرکاربرد را برای مبتدیان و علاقه مندان معرفی کردیم و حتما به آن مراجعه کنید.

ساده‌ترین زبان برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان کدامند؟ | وب فهم
معرفی ساده‌ترین زبان برنامه نویسی برای مبتدیان

3- راه‌اندازی و طراحی سایت | مشاغل پردرآمد

یکی دیگر از پول‌سازترین مشاغل در ایران طراحی و توسعه سایت است. ازآنجایی‌که هر کسب و کاری برای معرفی و بالابردن میزان فروش خود نیاز به سایت و فروشگاه اینترنتی دارد، در نتیجه به تعداد تمامی کسب و کارهایی که محصول و خدمات دارند سایت موردنیاز است.

اصلاً برای طراحی سایت ضروری نیست که حتماً باید صفر تا صد برنامه‌نویسی را بلد باشید اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید لازم است که وردپرس را آموزش ببینید و برای توسعه وب سایت خود از زبان CSS کمک بگیرید.

در نتیجه طراحی سایت نیز یکی از پردرآمدترین مشاغل با کمترین سرمایه موجود است. از مزایای شغل طراحی سایت این است که هم می‌توانید با داشتن مهارت طراحی سایت استخدام شوید و هم به‌صورت فریلنسر کار کنید. در ضمن این شغل قابلیت کار دورکاری نیز دارد.

چرا طراحی سایت یاد بگیریم؟ | مهارت های لازم برای طراحی سایت چیست؟ | وب فهم
مشاغل پردرآمد در ایران | طراحی و توسعه وب سایت

4- راه‌اندازی و ساخت اپلیکیشن موبایل و وب اپلیکیشن

امروزه هر شخصی تمامی امور و نیازهای روزمره خود را با گوشی هوشمند خود تأمین می‌کند  و به همین دلیل اپلیکیشن موبایل می‌تواند بسیار کاربردی باشد. بازار طراحی اپلیکیشن موبایل و راه‌اندازی وب اپلیکیشن بسیار خوب است.

همچنین اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید و توانایی ای لازم را دارید و زبان‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن را آموزش‌دیده‌اید کار خود را شروع کنید و رزومه خود را ارتقا دهید.

طراحی اپلیکیشن موبایل | روش های بازاریابی آنلاین | وب فهم
طراحی اپلیکیشن موبایل | مشاغل پردرآمد در ایران

5- تریدر (Trader) | مشاغل پردرآمد

تریدر یا معامله‌گر به کسی گفته می‌شود که در بازارهای مالی مثل سهام، اوراق‌قرضه، رمزارز و… خریدوفروش می‌کند. این روزها ترید کردن یکی از پول‌سازترین، شگفت‌انگیزترین و البته پرریسک‌ترین مشاغل دنیا است. حتماً به این نکته توجه کنید که اگر دانش کافی برای ورود به این حوزه کاری را ندارید قبل از شروع کارآموزش های لازم ترید را کسب کنید.

تریدر نیز مانند سرمایه‌گذار باتوجه‌به نوسانات بازار سود و زیان می‌کند. با این تفاوت که تریدر برای مدت‌زمان محدودی دارایی‌هایش را نگهداری می‌کند؛ اما سرمایه‌گذار دارایی‌هایش را برای طولانی‌مدت نگه می‌دارد.

به سه نکته مهم دررابطه‌با شغل تریدر توجه کنید:

  • به‌هیچ‌عنوان تمام سرمایه خود را وارد بازار دیجیتال نکنید.
  • اگر دانش کافی در زمینه ترید کردن ندارید، به این بازار ورود نکنید.
  • اگر صبر کافی را ندارید و فکر می‌کنید همیشه این شغل سودآور است و زیان را در نظر نمی‌گیرید اصلاً وارد این حوزه نشوید.

6- سرمایه‌گذاری در سهام | مشاغل پردرآمد

یکی دیگر از مشاغل مهم و پردرآمد سرمایه‌گذاری در سهام است. امروزه این شغل علاقه‌مندان زیادی در ایران دارد، اما بازهم در نظر بگیرید که اگر نسبت به سهم‌ها و این شغل اطلاعاتی ندارید اصلاً ورود نکنید؛ چون کوچک‌ترین اشتباه یا بی‌اطلاعی شما عزیزان می‌توان منجر به خسارت‌های جبران‌ناپذیری شود.

7- مدیریت شبکه‌های اجتماعی (Social media)

روزانه کاربران بسیاری در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و می‌توان از طریق مدیریت شبکه‌های اجتماعی (سوشیال مدیا) کسب درآمد بسیار خوبی داشت.

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رسیدن به درآمد بالا از طریق شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی آنلاین‌شاپ است. البته که داشتن استراتژی محتوا و تولید محتوای جذاب و عالی در موفقیت شما بسیار مؤثر است.

برای فروش در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام حتماً لازم نیست که محصول فیزیکی داشته باشید هر مهارت یا هر خدماتی که دارید را می‌توانید به مشتری ارائه دهید و اگر در زمینه آموزش نیز فعالیت می‌کنید دوره‌های خود را می‌توانید به‌واسطه تبلیغ حرفه‌ای در شبکه‌های مجازی بفروشید.

8- تولید محتوا | مشاغل پردرآمد

می‌دانستید که تنها با یک گوشی و داشتن مهارت تولید محتوا می‌توانید ماهانه چندین برابر یک کارمند درآمد داشته باشید؟

یکی دیگر از شغل‌های پول‌ساز و کم‌ریسک که اصلاً نیازی به سرمایه چندانی ندارد، شغل تولید محتوا است. تولید محتوا به بخش‌های مختلف تولید محتوای متنی، تصویری و ویدئویی دسته‌بندی می‌شود و در هر کدام از زمینه‌ها که علاقه و مهارت دارید می‌توانید کار خود را شروع کنید.

برای مثال اگر در زمینه نویسندگی مهارت دارید هم می‌توانید به‌عنوان یک کارشناس تولید محتوا و کپی‌رایتر استخدام شوید یا پروژه‌های فریلنسری دریافت کنید.

همچنین اگر بر نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ، کورل و غیره تسلط دارید می‌توانید با کمک این ابزارها بنر، طرح‌های گرافیکی، پست و استوری‌های بی‌نظیری ایجاد کنید.

9- تیزر تبلیغاتی | مشاغل پردرآمد

از آنجایی که تبلیغات نقش بسیار اساسی در پیشرفت کسب و کارها دارد، اگر یک کسب و کاری هر چقدر که در کار خود متخصص و حرفه‌ای باشد؛ اما تبلیغات خوبی برای کار خود در نظر نگیرد نمی‌تواند به موفقیت و پیشرفت ایده‌آل خود برسد.

اگر شما نیز در زمینه عکاسی، فیلم‌برداری، سناریونویسی و… مهارت دارید، می‌توانید به‌عنوان تولیدکننده ویدئو و تیزرهای تبلیغاتی فعالیت خود را شروع کنید و درآمد بسیار عالی کسب کنید. کار در این حوزه هم به‌صورت فریلنسری امکان‌پذیر است و هم با ارسال یک رزومه در شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانید استخدام شوید.

10- خریدوفروش کالای دست‌دوم

یکی دیگر از مشاغل پر سود که حتی می‌توانید در خانه هم انجام دهید، خریدوفروش کالای دست‌دوم از طریق سایت‌های ثبت آگهی مثل دیوار، شیپور و غیره است. فقط کافی است که به این سایت‌ها مراجعه کنید و محصول پر سود و پر فروش خود را پیدا کنید.

11- طراح لباس | مشاغل پردرآمد

اگر علاقه‌مند به حوزه طراحی لباس هستید یا در این رشته تحصیل کردید، بازار کار طراحی لباس بسیار عالی است. شما می‌توانید با ارائه ایده‌های خلاقانه در زمینه مد و فشن طرح‌های خود را اجرا کنید و همچنین می‌توانید مزون شخصی خودتان را افتتاح کنید.

در ضمن می‌توانید کار خود را هم به‌صورت اینترنتی انجام دهید و هم با راه‌اندازی کارگاه یا مزون خود به‌صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهید. طراحی لباس به‌عنوان یکی از مشاغل پر سود در دنیا است و هیچ‌وقت از رده‌ خارج نمی‌شود و همیشه ایده‌های خلاقانه در زمینه طراحی لباس موردنیاز است.

اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید باقدرت شروع کنید و نمونه‌های داخل ایران و خارجی را دنبال کنید و همچنین حتماً برای نمایش نمونه کارهای خود و فروش محصولات خود فروشگاه اینترنتی لباس را راه‌اندازی کنید.

12- طراحی دکوراسیون منزل | مشاغل پردرآمد

ازآنجایی‌که هرساله خانه‌های شخصی بسیاری خریدوفروش می‌شوند و مالکان هر چند سال یکبار تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه خود دارند این یک فرصت عالی برای طراحان دکوراسیون داخلی برای درآمدزایی است.

اگر علاقه‌مند به شغل طراحی داخلی هستید و ذهن خلاقی در زمینه ارائه طرح‌ها و ایده برای دکوراسیون داخلی منزل دارید حتماً کار خود را شروع کنید و سعی کنید پروژه بگیرید و همچنین شما می‌توانید با راه‌اندازی و طراحی سایت معماری خدمات و کسب و کار خود را معرفی کنید و نمونه پروژه‌های خود را به نمایش بگذارید تا کارفرمایان به‌واسطه آن بتوانند شما را بشناسند و به شما اعتماد بیشتری کنند.

13- راه‌اندازی باشگاه بدن‌سازی

امروزه فعالیت‌های ورزشی، به‌خصوص پرورش اندام، ورزش‌های لاغری، هوازی، یوگا و غیره میان جوانان ایرانی طرف‌دار بسیار دارد. اکثر جوانان و نوجوانان اوقات فراغت خود را صرف فعالیت‌های ورزشی در باشگاه‌ها می‌کنند و همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی جزو روزمرگی آنها شده است.

اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید می‌توانید با دریافت مدرک مربیگری به‌عنوان مربی در باشگاه‌ها فعالیت کنید. همچنین می‌توانید باشگاه ورزشی احداث کنید و روزانه چندین هزار نفر در باشگاه شما فعالیت کنند. همچنین می‌توانید با ارائه برنامه‌های ورزشی و غذایی برای بدن‌سازی درآمد کسب کنید.

فعالیت در این حوزه هم می‌تواند به‌صورت حضوری و با پرداخت سرمایه اولیه برای مکان و وسایل ورزشی باشگاه بدن‌سازی راه‌اندازی کنید و اگر شاگردان امکان شرکت حضوری در باشگاه را ندارند با راه‌اندازی و طراحی اپلیکیشن ورزشی به آن‌ها هم برنامه ورزشی و غذایی ارائه دهید و هم تمرینات روزانه به آنها ارائه دهید و کاربران نیز با خیال راحت به انجام فعالیت‌های ورزشی در منزل بپردازند.

14- راه‌اندازی بوتیک | مشاغل پردرآمد

یکی دیگر از فرصت‌های شغلی با سود بسیار بالا تولید و فروش لباس است. اگر شرایط راه‌اندازی یک بوتیک را دارید و علاقه‌مند هستید حتماً باقدرت بسیار کار خود را شروع کنید و مطمئن باشید که اگر به‌درستی این کار را انجام دهید مشتریان بسیاری خواهید داشت. (مخصوصاً اگر فروش خود را با قیمت مناسب شروع کنید.)

البته که ازآنجایی‌که امروزه کاربران نیاز خود را به‌صورت اینترنتی و از طریق شبکه‌های مجازی تأمین می‌کنند، برای خرید پوشاک خود نیز حتماً به آنلاین‌شاپ‌ها و سایت‌های فروشگاهی مراجعه می‌کنند و خرید خود را انجام می‌دهند پس حتماً در کنار راه‌اندازی بوتیک به اقدام به ساخت و طراحی سایت فروشگاهی پوشاک و آنلاین‌شاپ در حوزه فعالیت خود بپردازید.

15- تأسیس آموزشگاه موسیقی

امروزه موسیقی یکی محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین هنرها در ایران و دنیا است. اگر توانایی خوبی در زمینه موسیقی دارید و شرایط راه‌اندازی یک آموزشگاه راه دارید حتماً به فکر یک تأسیس آموزشگاه موسیقی باشید. در ضمن فعالیت خود را فقط به‌صورت حضوری انجام ندهید؛ بلکه از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت به مخاطبین و علاقه‌مندان کسب و کار خود را معرفی کنید.

16- تأسیس آموزشگاه زبان‌های خارجی

آموزش و یادگیری زبان در میان مردم امروزه یکی از واجبات برای آنها است و زبان‌آموزان بسیاری هستند که روزانه ساعت‌ها برای آموزش سپری می‌کنند. در نتیجه یک فرصت عالی برای مدیران و مؤسسان و مدرسان زبان است که می‌توانند با ارائه خدمات حرفه‌ای جایگاه بسیار عالی کسب کنند.

یکی از روش‌های مؤثر برای ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی خود در آموزشگاه زبان راه‌اندازی و طراحی سایت آموزشی و اپلیکیشن آموزشی زبان است.

17- تعمیرکار برقی | مشاغل پردرآمد

هر شغلی که در زمینه تعمیرات است سود خوبی دارد مخصوصاً در حوزه برق‌کاری، موبایل، لپ‌تاپ و غیره که این روزها بسیار کاربردی است. همچنین می‌توانید در کنار ارائه خدمات خود به‌صورت حضوری و تلفنی از طریق راه‌اندازی و طراحی سایت خدماتی خدمات خود را در زمینه تعمیرات، لوازم جانبی، برق‌کاری، مکانیکی و غیره ارائه دهید.

18- خدمات آرایشگاه (پردرآمدترین مشاغل برای بانوان)

یکی از پول‌سازترین مشاغلی که خانم‌ها علاقه‌مند و مشتاق به انجام آن هستند، فعالیت در حوزه آرایشگری و ارائه خدمات مو، ناخن، پاک‌سازی صورت، اکستنشن، کراتین و غیره است که در کشورها طرف‌داران بسیاری دارد.

همچنین علاوه بر ارائه خدمات به‌صورت حضوری می‌توانید با راه‌اندازی و طراحی سایت خدماتی در حوزه آرایشگری سطح کیفی ارائه خدمات خود را بالا ببرید و چندبرابر فعلی مشتری بیشتری جذب کنید.

19- راهنمای تور (تورلیدر) | مشاغل پردرآمد

اگر به حوزه سفر و گردشگری علاقه‌مند هستید شغل راهنمای گردشگر بسیار شغل عالی و پرطرف‌داری است.

باتوجه‌به افزایش آمار ورود گردشگران به کشور به‌خصوص در شهرهای توریستی مثل شیراز و اصفهان بازار کار تور لیدرها بسیار عالی است.

این شغل هم فال است و هم تماشا و دارای درآمد بسیار خوبی است. همچنین می‌توانید با ارائه طراحی سایت گردشگری اماکن مهم را معرفی کنید و تورهای خود را به نمایش بگذارید و نوبت برای تورهای خود رزرو کنید.

20- تعمیرکار خودرو | مشاغل پردرآمد

این شغل یکی از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا است که با تجهیزات و ابزارهای مکانیکی سروکار دارد. اما درآمد این شغل به‌سختی و زحمتش می‌ارزد.

21- واسطه‌گری | مشاغل پردرآمد

شغل واسطه‌گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در ایران به شمار می‌آِید. برای موفقیت در این شغل فقط کافی است که برای کالاهای مصرفی مثل خانه، ماشین، گوشی همراه و غیره مشتری پیدا کنید. واسطه‌گری به آموزش و سرمایه بسیار بالا در شروع کار نیاز ندارد و این شغل امروزه در کشورمان یکی از شغل‌های رایج است و درآمد نسبتاً بالایی دارد.

22- طراح طلا و جواهر | مشاغل پردرآمد

در کشور ایران درآمد طراح طلا و جواهر ارتباط مستقیمی با میزان مهارت او دارد و باید حتماً آموزش‌های لازم را کسب کنید و در این رشته نیز بهتر است تحصیلات آکادمیک داشته باشید. درآمد این شغل نیز متغیر است؛ اما بسیار خوب است.

مزیت راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار

به این نکته نیز توجه کنید که در کنار فعالیت خود در حوزه کاری‌تان باید برای کسب و کار خود وب سایت یا فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و با انجام این کار بدون داشتن محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید به فعالیت خود ادامه دهید. البته ما مزایای طراحی سایت را در ادامه بیان می‌کنیم:

  • بدون محدودیت مکانی و زمانی فعالیت کنید و محصولات و خدمات خود را به مشتری ارائه دهید.
  • در هزینه‌های خود (اجاره مکان، استخدام نیرو، دکوراسیون، ویترین مغازه، لوازم موردنیاز و غیره) صرفه‌جویی کنید.
  • با راه‌اندازی سایت در هزینه‌های تبلیغاتی خود (بروشور، کاتالوگ، چاپ کاغذ و بنر) صرفه‌جویی کنید.
  • با دریافت اطلاعات تماس (شماره تماس، مشخصات، ایمیل) به مشتریان اطلاع‌رسانی کنید.
  • روش‌های تبلیغاتی متنوع و کارآمد را در پیش بگیرید.
  • با سایر شرکت‌ها همکاری کنید.
  • به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شوید.

جمع‌بندی معرفی مشاغل پردرآمد در ایران

همان‌طور که در این مقاله باهم بررسی کردیم امروزه فرصت‌های شغلی با سود بالا در ایران وجود دارند که می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک، آن را انجام داد و درآمد بسیار عالی از آن کسب کرد.

البته که به جز این 22 مورد مشاغل پردرآمد دیگری نیز وجود دارد و ما سعی کردیم محبوب ترین ها و پرسودترین ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم و اگر مشاغل پردرآمد دیگری در این لیست خالی است با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ به “معرفی مشاغل پردرآمد در ایران | بیش از 20 گروه شغلی پر سود”

  1. by ايرج نادري 4 ماه پیش

    لطفا مشاور املاك روهم تو اين ليست اضافه كنيد

    1. سلام ممنونم از حسن توجه شما. بله حتما اضافه میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.