اگر می­خواهيد وضعيت سايت و سئوی رقبای خود را آناليز كنيد وب فهم در اين مقاله 7 ابزار كاربری و حرفه‌ای تحليل سايت رقبا را معرفی می­كند تا شما به‌صورت رايگان و سريع وضعيت آنها را بررسی كنيد.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه تحليل سئو سايت رقبا

  • اگر در زمينه بهينه سازی و سئو سايت فعاليت داريد، در كنار تکنیک‌هایی كه برای سئو بايد بدانيد و انجام دهيد آناليز سايت رقبا و سئوی آنها نیز بسيار اهميت دارد. شما بايد برای كسب موفقيت بيشتر در حوزه كسب و كارتان تحقيق بيشتری انجام دهيد اين تحقيق بايد راجع به مخاطبان و رقبای شما نيز باشد.
  • رقابت در فضای مجازی و اينترنت روزبه‌روز در حال افزايش است. چون روزبه‌روز تعداد سایت‌ها افزايش میابد و رقبای شما بيشتر می­شوند و كار شما نيز سخت‌تر میگردد. شناسايی عملكرد رقبا و روش و استراتژی­ آنها بسيار در كار شما مؤثر است. با آناليز سئو رقبا اطلاعات ارزشمندی كسب می­كنيد و كار بسيار مهمی را انجام داديد.
  • اطلاعات كسب شده از آناليز سايت رقبا نقاط ضعف و قوت شما را معرفی می­كند تا وضعيت خودتان و آنها را بشناسيد. همچنين می­توانيد استراتژی خيلی بهتری برای خود ايجاد كنيد و اين استراتژی در توليد محتوا و لینک‌سازی بسيار اهميت دارد.

معرفی ابزار تحليل سايت رقبا

در اين قسمت به معرفی چند ابزار رايگان آناليز سئو و تحليل سايت رقبا می­پردازيم:

معرفی ابزار تحليل سايت رقبا | وب فهم
معرفی ابزار تحليل سايت رقبا

1 – تحليل سايت رقبا با ابزار Maxeo

ابزار ايرانی مکسئو از کاربردی‌ترین ابزارهای تحليل سايت رقبا است كه توسعه آن توسط برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان ايرانی است. اين ابزار در زمينه تحليل سئو، كلمات كليدی، بک لينک و غيره بسيار كاربرد دارد.

شايد شما هم مثل بسياری از كارشناسان سئو وبمستر فكر كنيد كه فقط ابزارهای خارجي را بايد برای تحليل سئو انتخاب كرد و ابزارهای ايرانی امكانات و كارايی لازم را ندارند؛ اما اين ابزار امكانات بسيار خوبی در زمينه سئو، تحليل كلمات كليدی، توليد محتوا، بهینه‌سازی و بک لينک و غيره می­دهد.

تحليل سايت رقبا با ابزار Maxeo | آنالیز سئو رقبا
تحليل سايت رقبا با ابزار Maxeo

2- افزونه AIOSEO

اگر با سایت وردپرس کار می‌کنید قطعاً با افزونه Yoast سروکار دارید. افزونه All in One SEO رقیب اصلی افزونه Yoast است. این افزونه دارای امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی است و تعداد بسیار بالایی از کاربران از این پلاگین استفاده می‌کنند؛ چون اطلاعات بسیار مفیدی از سایت‌های رقیب به شما می‌دهد.

برای مثال از طریق افزونه AIOSEO می‌توانید بررسی کنید که دلیل اصلی ترافیک ارگانیک بقیه وب سایت ها چیست؟ بهبود رتبه آنها در گوگل چگونه است و چگونه اتفاق افتاده است؟ شما با کمک این افزونه می‌توانید نقاط قوت رقبای خود را پیدا کنید و بر روی وب سایت خود پیاده‌سازی کنید.

افزونه AIOSEO دارای دو ورژن رایگان و پولی است. مسلماً ورژن پولی آن دارای امکانات بسیار بیشتری است و اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

افزونه AIOSEO دارای چه امکاناتی است؟

الف) آنالیز اصول پایه‌ای سئو سایت رقبا

با کمک این افزونه می‌توانید بررسی کنید که رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده کردند؟ امتیاز کلی وب سایت آنها چند است؟ تعداد لینک‌های داخلی و خارجی چند تا است؟ نمایش تگ‌های H1 و H2 چگونه است؟ پیش‌نمایش از تیترها و توضیحات متای صفحات وب سایت شما؟

شما با کمک این اطلاعاتی که از سایت رقبای خود کسب می‌کنید می‌توانید، داده‌ها و محتوای وب سایت خود را با رقبا بررسی کنید و نقاط ضعف خود را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید. همچنین می‌توانید نقاط قوت خود را بیشتر کنید.

برای مثال ممکن است رقیب شما از تگ ALT تصاویر استفاده نکرده باشد؛ اما شما باید برای تمامی تصاویر وب سایتتان تک ALT تعریف کنید. همچنین ما در سایر مقالات وب فهم تکنیک های سئو عکس را خدمت شما عزیزان توضیح میدهیم.

ب) آنالیز سئو پیشرفته سایت رقبا

این افزونه یکی از بهترین ابزارها برای تحلیل پیشرفته وضعیت سایت و سئوی آن است. برای مثال وضعیت ریدایرکت‌ها را بررسی می‌کند. همچنین بررسی می‌کند که صفحات سایت حاوی متاتگ noindex و یا هدر هستند یا خیر؟

ج) افزونه AIOSEO عملکرد رقبای شما را تحلیل می‌کند.

این افزونه حرفه‌ای بررسی می‌کند که عملکرد سایت‌های رقیب شما چگونه است؟ پارامترهای بسیار مهم مثل سرعت و امنیت سایت را بررسی کرده و حتی به شما این اطلاعات را می‌دهد که دلیل بالابودن سرعت سایت رقیب شما چیست؟

3- تحلیل سایت رقبا با ابزار Semrush

ابزار SEMrush جزو حرفه‌ای‌ترین و محبوب‌ترین ابزار تجزیه‌وتحلیل سایت شما و رقبایتان در دنیای بازاریابی اینترنتی در جهان است. استفاده از این ابزار برای کاربران ایرانی محدود شده است و راه استفاده از آن با روش‌های زیر است:

  • تغییر آی پی و استفاده از آی پی غیرایرانی
  • استفاده از فیلترشکن
  • استفاده از سرور مجازی (VPS)

نحوه استفاده از ابزار Semrush بسیار ساده است زمانی که شما وارد وب سایت آن شدید کافی است تا در بخش Domain Overview آدرس سایت (URL) را وارد نمایید و پس از چند ثانیه اطلاعات مربوطه به وضعیت سایت و سئوی سایت رقیب شما را نمایش می‌دهد.

ابزار Semrush گزارش‌هایی در زمینه ترافیک ارگانیک، کلمات کلیدی اصلی و فرعی، کلمات کلیدی با رتبه بالا و ارگانیک، تحلیل بک لینک و غیره به شما می‌دهد.

4- ابزار تحلیل سایت رقبا با Ahref

ابزار Ahref یکی از کامل‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای سئو است. البته برای استفاده از این ابزار حرفه‌ای باید هزینه به‌صورت ماهیانه پرداخت کنید تا از تمامی امکانات آن استفاده کنید. این ابزار کمک بسیار بزرگی جهت تحلیل سئو سایت رقبا، تحلیل بک لینک ها، کلمات کلیدی رقبا و غیره می‌کند.

با کمک ابزار Ahref لیستی از بک‌لینک‌های سایت رقیب خود تهیه کنید.

5- ابزار آنالیز سئو SEO SiteCheckup

  • از دیگر ابزارهای بسیار مهم جهت بررسی سئو رقیبان، ابزار SEO SiteCheckup است. همان‌طور که از اسمش مشخص است از این ابزار جهت بررسی سئو سایت رقبای خود می‌توانید کمک بگیرید. با کمک این آنالیزور جایگاه وب سایت ها و میزان ترافیک آنها را بررسی کنید.
  • همچنین تمامی جزئیات سئو سایت رقیب موردنظر خود را بررسی کنید. این اطلاعات شامل مواردی از جمله میزان امنیت سایت، سرعت سایت، کیفیت سئو، ترافیک سایت، وضعیت بک لینک ها و چگالی آنها، کلمات کلیدی هدفمند و غیره است.
  • SEO SiteCheckup ابزاری است که هم برای تحلیل سئو سایت خودتان کاربرد دارد و هم برای آنالیز سئو رقبای شما به کار می‌رود. این ابزار به وضعیت سایت شما از 0 تا 100 نمره می‌دهد و می‌توانید تمامی ایرادات و اشکالات مطرح شده برای وب سایت خود را نیز رفع کنید.

6- ابزار SimilarWeb

یک ابزار دیگر که با استفاده از آن می‌توانید هم سایت خود را آنالیز کنید و هم سایت رقبایتان را آنالیز کنید، ابزار SimilarWeb است.

قابلیت‌های این ابزار نیز شامل موارد زیر است:

  • نمایش میزان ترافیک سایت
  • بررسی استراتژی پیاده‌سازی شده در سایت
  • میزان مشارکت و تعامل کاربران با سایت شما
  • و غیره
ابزار SimilarWeb | ابزار آنالیز سئو سایت رقبا | وب فهم
ابزار SimilarWeb | ابزار آنالیز سئو سایت رقبا

7- ابزار SeoBility

ابزار تحلیل Seobility یکی از ابزارهای سئو است و استفاده از آن نیز رایگان است. با کمک این ابزار، میزان هماهنگ بودن وب سایت خود را با دستورالعمل‌های بروز سئو را بررسی و ارزیابی کنید.

استفاده از این ابزار خیلی راحت است. تنها کافی است که URL وب سایت خود را ورد کنید و سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. در ضمن با کمک این ابزار علاوه بر اینکه سئوی وب سایت شما به صورت کامل تحلیل و آنالیز میشود بلکه میتوانید به کلی نکات و اخطارها و هشدرهای مهم در مورد صفحات فرعی خود برسید.

امکانات و کاربردهای ابزار Seobility

  • پیداکردن خطاهای فنی و بررسی آن برای بازیابی ترافیک از دست رفته
  • جلوگیری از کاهش ترافیک سایت در آینده
  • دارای قابلیت نمره دهی دقیق سئو با توجه به فاکتورهایی از جمله توضیح متا، کیفیت صفحه، ساختار لینک ها و غیره
  • شناسایی و تحلیل اطلاعات متا مثل عنوان یا توضیحات متا، متا تگ‌ها و نام‌های دامنه.
  • بررسی و آنالیز محتوا و کیفیت صفحه (بررسی متن، محتوای تکراری، طراحی ریسپانسیو و ویژگی‌های alt برای محتوا)
  • بررسی و آنالیز لینک ها و پیشنهادات برای بهبود لینک سازی
  • و کلی قابلیت و امکانات دیگر

نتیجه گیری ابزار تحليل سايت رقبا

در این مقاله 7 ابزار کاربردی در تحلیل سایت رقبا را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. بیشتر کارشناسان و متخصصان سئو و وبمستر از این ابزارها برای تحلیل و آنالیز سئوی خود و رقبایشان استفاده می‌کنند. با کمک این ابزارها به‌سادگی می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بیابید و آنها را برطرف کنید. با این 7 ابزار تحلیل سایت، وب سایت خود و رقبایتان را خیلی سریع و راحت تحلیل و بررسی کنید و از روند پیشرفت آن اطمینان داشته باشید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و اگر سؤالی یا نظری در این زمینه دارید می‌توانید با ما در میان بگذارید.

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدفمند را در زمینه تخصصی شما اعلام می‌نماید.

ویژگی‌های وب فهم

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همچنین اگر به دنبال دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت برای کسب و کار خود هستید و قصد دارید که با اعتماد به یک تیم سئو سایت فروش و مشتریان خود را چند برابر کنید با پشتیبانان وب فهم تماس بگیرد.

اگر هم روی سئوی وب سایت خودتان کار میکنید و قصد دارید وضعیت وب سایت خود را تحلیل و آنالیز کنید ما برای شما این کار را انجام میدهیم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.