چرا فروش سایت ما کم است؟ | فاکتورهای افزایش فروش در سایت | چرا در سایتم با اینکه بازدید بالایی دارم؛ اما بازهم فروشم پایین است؟ در ادامه تکنیک‌هایی که برای جذب مشتری و افزایش فروش آنلاین لازم است پیاده‌سازی کنیم را باهم نام می‌بریم.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

چرا فروش سایت ما کم شده است؟

حتماً برخی از مواقع برایتان این موضوع پیش‌آمده که چرا من با اینکه یک وب سایت خوب و کاربرپسند دارم؛ اما چرا فروشم کم است؟

این موضوع علت‌های متفاوتی دارد؛ اما بی‌توجهی به تجربه کاربری و سئو سایت مهم‌ترین دلایل است. اکنون نوبت به آن رسیده که دلایل کم‌بودن فروش وب سایت ها را باهم بررسی کنیم. چند دلیل بسیار مهم دارد که باهم تک‌تک آنها را بررسی می‌کنیم و اگر شما هر کدام از این فاکتورها را رعایت نکردید حتماً بر روی سایت خود پیاده کنید.

طراحی نامناسب سایت

طراحی سایت استاندارد و مناسب و کاربرپسند اولین نکته‌ای است که باید از همان ابتدای کار به آن توجه کنید. طراحی مناسب تأثیر چشمگیری بر فروش شما خواهد داشت. اگر سایت جذابی طراحی نکرده‌اید و برای تغییر و ویرایش آن کاری انجام نمی‌دهید این را بدانید که بیشتر کاربران فضای وب که به سایت شما وارد می‌شوند را از دست خواهید داد.

بنابراین طراحی نامناسب سایت یکی از مهم ترین دلایل کم شدن میزان فروش سایت شما است.

در کنار برندسازی رعایت پلتفرم‌های طراحی مناسب نقش مهمی بر به‌خاطر سپردن برند شما توسط کاربران دارد. در نتیجه مشتری نیز وب سایت شما را به‌عنوان یک گزینه برای خرید محصول خود انتخاب کند؛ چون هم وب سایت شما طراحی مناسبی دارد و هم برند شما را به‌خاطر دارد.

رعایت‌نکردن اصول UI/UX

طراحی بر اساس استانداردهای وب سایت و رعایت اصول UI/UX بسیار مهم است. اگر این استانداردها و قوانین به‌درستی رعایت و اجرا شود کاربر وارد شده در وب سایت شما با رنگ‌بندی مناسب و محل صحیح قرارگیری دکمه‌ها به صفحه خرید هدایت می‌شود در غیر این صورت وب سایت شما برای کاربر پیچیده و گیج کننده خواهد بود و منجر به کاهش چشمگیر میزان فروش سایت شما میگردد.

همچنین اگر میخواهید خیلی ساده و سریع بدانید که دو مفهوم بسیار مهم UI و UX چیست و چه فرقی باهم دارند به مقاله مرتبط به آن مراجعه کنید.

معنا و مفهوم ui و ux | طراحی ui و ux چیست؟ | وب فهم
معنا و مفهوم ui و ux | طراحی ui و ux چیست؟

آپدیت نبودن قیمت‌ها

اگر قیمت‌ها و تعرفه‌های خدمات و محصولات شما آپدیت نباشد کاربران قطعاً به وب سایت شما اعتماد نخواهند کرد. بروز نبودن قیمت‌های شما یک عامل بسیار مهم در عدم خرید کاربر و تخریب سایت شما است.

حتماً تمامی قیمت‌های محصولات خود را بروز کنید و همین‌طور در عنوان صفحات فروشگاه و لیست قیمت خود درج کنید که قیمت‌ها برای چه سالی است. حتماً تاریخ آخرین به‌روزرسانی محصول را به کاربر نمایش دهید تا بداند که قیمت نمایش‌داده‌شده بروز است.

آپدیت نبودن قیمت‌ها | دلایل کم شدن فروش سایت چیست؟
آپدیت نبودن قیمت‌ها | دلایل کم شدن فروش سایت

قدیمی بودن محتوا و مرده بودن سایت شما

قدیمی بودن و بروز نبودن محتوای شما نیز یکی از دلایل مهم در کاهش فروش سایت شما است. قطعاً بسیاری از کاربران که برای اولین‌بار به وب سایت شما مراجعه می‌کند وب سایت و برند شما را نمی‌شناسد. آنها سعی می‌کنند که بیشتر راجع به وب سایت شما تحقیق کنند آخرین مطالب شما را مطالعه و بررسی کنند.

اگر آخرین مطالب شما برای امروز یا چند روز قبل باشد و آخرین آپدیت‌های شما برای چند روز گذشته باشد این به این معنا است که وب سایت شما فعال است و نزد کاربر قابل‌اعتماد است در غیر این صورت اگر آخرین آپدیت‌های شما برای چند ماه گذشته یا حتی یکی دو سال گذشته باشد به این معنی است که وب سایت شما مرده است و بروز نیست.

این موضوع نیز باعث از دست دادن مشتری و کم شدن فروش سایت شما میگردد.

بروز بودن مطالب وب سایت خود را بسیار جدی بگیرید و می‌تواند یکی از عوامل مهم در کم بودن فروشتان شود.

قدیمی بودن محتوا و مرده بودن سایت شما | دلایل کاهش فروش سایت شما
قدیمی بودن محتوا و مرده بودن سایت شما | دلیل کم شدن فروش سایت

طولانی‌بودن مراحل ثبت‌نام

سخت بودن ثبت نام در سایت نیز میتواند دلیل کاهش فروش سایت شما بشود. ثبت‌نام در سایت کار پیچیده‌ای نیست؛ اما به شرطی که شما مراحل فرم ثبت‌نام در سایت خود را به‌گونه‌ای ایجاد کنید که کاربر شما بتواند خیلی راحت ثبت‌نام کند.

سخت بودن مراحل خرید و ثبت سفارش

پیچیدگی زیاد در هنگام خرید باعث می‌شود که تعداد بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت شما از خرید اینترنتی خود پشیمان شوند و اگر راه ارتباطی هم نداشته باشید کلاً به وب سایت دیگری برای خرید مراجعه می‌کنند.

این موضوع خیلی اهمیت دارد و بسیاری از مدیران سایت و فروشگاه های اینترنتی به آن توجه نمیکنندو همین موضوع دلیل میشود که میزان فروش سایت آنها کاهش یابد.

سخت بودن مراحل خرید و ثبت سفارش | دلایل کم بودن فروش سایت | وب فهم
سخت بودن مراحل خرید و ثبت سفارش | دلایل کم بودن فروش سایت

دشوار بودن جستجوی کالا و نبود دسته‌بندی مناسب

حتماً برای محصولات خود دسته‌بندی تعریف کنید؛ چون اگر برای مثال تعداد محصولات شما 200 تا باشد کاربر از میان 200 محصول، کالای مورد نظر خود را پیدا نمیکند.

نکته: اگر هنوز نکات و استانداردهای لازم برای تعریف دسته بندی و سئو دسته بندی محصولات در سایت فروشگاهی را نمیدانید به مقاله مرتبط به آن مراجعه کنید.

در کنار تعریف دسته‌بندی محصولات فرم جستجوی محصول قرار دهید و اگر جستجوی راحت محصول در وب سایت شما نباشد بسیاری از کاربران وارد شده نیز از خرید خود صرف‌نظر خواهند کرد و در نهایت کم شدن میزان فروش سایت شما اتفاق می افتد.

عدم وجود روش‌های مختلف پرداخت

حتماً در کنار درگاه‌های پرداخت آنلاین پرداخت در محل (پرداخت حضوری) را در گزینه‌های پرداخت محصول خود قرار دهید. برخی از کاربران هنوز هم با روش پرداخت در محل خرید خود را انجام می‌دهند. اگر برای مثال پرداخت در محل را قرار ندهید میزان فروش سایت شما نیز کاهش میابد.

عدم توجه به تکنیک‌های بازاریابی

با رعایت تکنیک‌های بازاریابی می‌توانید به‌صورت چشمگیری فروش سایت خود را چندبرابر کنید. با رعایت این قواعد و استانداردها کاربر را به سمت خرید محصولات خود می‌توانید هدایت کنید.

مثلاً به مدت محدودی یا به مناسبت خاصی کد تخفیف قرار دهید.

عدم توجه به بازاریابی محتوا

content marketing یا همان بازاریابی محتوا برای موفقیت و پیشرفت هر کسب و کار اینترنتی و دیجیتالی، امری ضروری است. اما امروزه متأسفانه بسیاری از مدیران وب سایت یا این موضوع را امری بیهوده و ساده می‌پندارند یا اینکه اصلاً آشنایی کافی را با این روش بازاریابی ندارند و حتی اسم آن نیز به گوششان نخورده است.

بی‌اطلاعی کارشناسان سئو و مدیران وب سایت از این موضوع باعث شده است تا بیشتر کسب و کارها با مشکل کمبود محتوای مفید مواجه بشوند و همین موضوع بسیار مهم نیز در کاهش فروش سایت آنها بسیار تاثیر گذاشته است.

ما با اين روش بازاريابی كاربران را مجبور نمی‌کنیم كه حتماً از وب سایت ما خريد كنند بلكه با انتشار مطالب آنها را راهنمايی می‌کنیم تا هوشمندانه‌ترین تصميم را دررابطه‌با خريد خود بگيرند و شايد از ميان انتخاب‌های آنها وب سايت ما بهترين گزينه برای اعتماد و خریدکردن باشد.

بازاریابی محتوا نیز از مهم‌ترین اقداماتی است که برای جذب ترافیک احتمالی و مشتریان انجام می‌دهید و کاربر را به سمت خرید از وب سایت مطمئن هدایت می‌کنید.

عدم توجه به بازاریابی محتوا | دلایل کاهش فروش سایت چیست؟
عدم توجه به بازاریابی محتوا | دلایل کاهش فروش سایت

عدم توجه به سئو تکنیکال

یکی از دلایل بسیار مهم و اصلی که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، بی‌توجهی به سئو تکنیکال در سایت‌ها است که منجر به کم شدن فروش سایت می‌گردد. پس از طراحی وب سایت خود عامل بسیار مهمی که باید به آن توجه شود و سئو و بهینه‌سازی سایت است. چرا که با داشتن سئو حرفه‌ای وب سایت شما در نتایج گوگل از هر وب سایت قدرتمند و رقیبی بالاتر خواهد بود و اولویت انتخاب کاربران هدف قرار می‌گیرید.

در نتیجه فقط داشتن سایت به‌تنهایی به رشد و فروش کسب و کار شما کمک نمی‌کند؛ بلکه داشتن سئو حرفه‌ای و قدرتمند  منجر به پیشرفت کار شما می‌گردد.

عدم توجه به سئو تکنیکال | دلایل کم شدن فروش سایت | وب فهم
عدم توجه به سئو تکنیکال | دلایل کم شدن فروش سایت

اثرات سئو در افزایش فروش سایت

از جمله تأثیراتی که سئو و بهینه‌سازی در افزایش فروش هر وب سایتی از جمله وب سایت شما دارد، شامل موارد زیر می‌گردد:

افزایش ترافیک ورودی مشتریان احتمالی

ترافیک پایین سایت منجر به کاهش فروش شما می‌گردد. افزایش ورودی شما از صفحات وب و فضای مجازی منجر به بالارفتن تعداد مشتریان احتمالی می‌شود. درصورتی‌که نکات و تکنیک‌های فروش آنلاین و بهینه‌سازی را به‌درستی رعایت کرده باشید، می‌توانید فروش خود را چندبرابر وضعیت فعلی خود کنید.

افزایش اعتبار برند خود

یکی از مزایای سئو سایت قدرت‌نمایی در میان رقبا و بالابردن اعتبار برندتان است. شما زمانی که در رتبه‌های برتر باشید می‌توانید اعتماد کاربران را جلب کنید و اعتبار کسب کنید.

افزایش کیفیت محتوا

اگر تولید محتوای سایت شما بهینه نباشد یا از نظر بار علمی، غنی‌بودن بار محتوا (متن، عکس، پادکست، ویدئو و غیره) کافی نباشد بهتر است که آن را اصلاح کنید. با تولید محتوای استاندارد کاربران خیلی بهتر به شما اعتماد خواهند کرد و همین‌طور با تولید محتوای مناسب و مطلوب وب سایت شما رتبه بهترین کسب خواهد کرد.

۱۰ ویژگی توليد محتوای خوب و جذاب | اگر می‌خواهید برای وب سايت يا صفحه اينستاگرام خود محتوای خوب ايجاد كنيد، بی شک بايد ویژگی‌های توليد محتوای خوب را بدانيد تا بتوانيد محتوای خوب برای كسب و كار خود ايجاد كنيد. اما برای توليد محتوای مطلوب و عالی چه نكاتی را بايد در نظر بگيريم؟ حتماً مقاله مرتبط با آن را دنبال کنید.

همچنین ابزار copyscape یک ابزار بسیار مفید و کاربردی در زمینه بررسی محتوای شما است.

افزایش کیفیت محتوا | تاثیر سئو در افزایش فروش سایت | وب فهم
افزایش کیفیت محتوا | تاثیر سئو در افزایش فروش سایت

بالابردن کامیونیتی و کاربران

بی شک می‌توانید با تولید محتوای هدفمند، هدف قراردادن کلمات کلیدی، ترافیک بالا، افزایش اعتبار برند و آدرس سایت خود کامیونیتی خود را در فضای وب و مجازی بالا ببرید.

سایر دلایل کم‌بودن فروش سایت

مهم‌ترین دلایل فروش کم در سایت‌های فروشگاهی را باهم بررسی کردیم در ادامه به سایر دلایل فروش کم در وب سایت ها اشاره می‌کنیم:

  • عدم نمایش صحیح سایت در موبایل (ریسپانسیو نبودن)
  • سرعت پایین وب سایت
  • رابط کاربری ضعیف
  • نداشتن درگاه پرداخت آنلاین از بانک‌های معتبر
  • عدم وجود ای نماد (نماد اعتماد الکترونیکی)
  • عدم وجود توضیح کامل و جامع محصول و ویژگی‌های محصول
  • نداشتن عکس دقیق و واضح از تمامی جهت‌ها از محصول
  • عدم وجود پشتیبانی فنی و تلفنی و سریع
  • موجود نبودن اکثر محصولات
  • عدم وجود ارسال سریع و زمان‌بندی برای ارسال
  • تفاوت قیمت زیاد میان محصولات و خدمات شما با رقبایتان
  • وجود محصولات با قیمت بالا و کیفیت پایین و برندهای ناشناخته
  • عدم توجه به دیدگاه‌ها و نظرات مشتریان و کاربران و عدم پاسخگویی سریع به آنها
  • دریافت هزینه بیشتر پس از انتخاب محصول توسط کاربر
  • وجود تبلیغات بیش از حد محصولات
  • عدم وجود شرایط و ضوابط منظم برای کالاهای قابل بازگردانی
  • عدم توانایی در حفظ مشتریان فعلی
  • نداشتن یک برنامه‌ریزی مشخص و منسجم برای فروش ویژه محصولات در سایت
  • عدم اطلاع‌رسانی صحیح هنگام جشنواره‌ها و کاهش قیمت محصولات و فروش ویژه
  • عدم نمایش محصولات پرفروش، پرطرف‌دار و ویژه در صفحه اصلی وب سایت

و کلی دلایل دیگر که منجر به کاهش فروش سایت شما می‌شوند.

 4 فاکتور مهم در افزایش فروش سایت

باتوجه‌به بررسی اینکه چرا فروش سایت ما کم است؟ 4 به  فاکتور مهم و اصلی را در افزایش فروش اشاره میکنیم.

این 4 فاکتور اصلی شامل اعتماد، برندسازی، مشتری مداری و بازاریابی است.

4 فاکتور مهم در افزایش فروش سایت چیست؟ | وب فهم
4 فاکتور مهم در افزایش فروش سایت چیست؟

افزایش اعتماد

این اعتماد است که باعث می‌شود تا فرد راحت‌تر و با اطمینان خاطر بیشتر از شما خرید کند. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک وب سایت و بهینه‌سازی و برندسازی به این موضوع برسید و نتیجه دلخواهتان را کسب کنید.

البته سؤال این است که اعتماد کاربر به سایت شما چگونه به دست می‌آید؟ با کسب نماد الکترونیک و سامان‌دهی و سایر نمادها و اعتبارات برای وب سایت خود و همین‌طور با داشتن سئو حرفه‌ای و قدرتمند و کسب رتبه برتر در گوگل.

برندسازی کسب و کار

برندسازی نیز اقدام بسیار مهمی در جهت اعتمادسازی به کسب و کار شما است.

مشتری‌مداری

مشتری‌مداری یک فاکتور بسیار مهم در فروش است. منظور از مشتری‌مداری دقیقاً فرایندی است که بتوان با آن در چهارچوبی عادلانه اقدام به متقاعدکردن مشتری و فروش به او نمایید.

مشتری‌مداری تا حد زیادی به راضی نگه‌داشتن و ایجاد تجربه کاربری مناسب برای آنها اشاره دارد.

در فروش آنلاین مواردی از جمله ساده‌کردن فرایند خرید، طراحی جذاب و کاربرپسند و مواردی ازاین‌قبیل می‌توانند جزو تکنیک‌های مشتری‌مداری باشد.

اگر فرایند خرید و ثبت سفارش در وب سایتتان سخت و زمان بر است مراحل خرید را کمتر کنید. مشتری شما نهایتاً باید با 3 کلیک بتواند خرید آسان و سریع داشته باشد. همچنین ثبت‌نام در سایت را کوتاه و سریع کنید.

بازاریابی صحیح و اصولی

بازاریابی از نظر لغوی به معنای یافتن بازار جدید است.

وقتی که بازاریابی به‌درستی و خوبی انجام گردد، تقاضا برای محصولات شما نیز افزایش میابد.

شما می‌توانید جدا از روش‌های بازاریابی حضوری و تلفنی با راه‌اندازی یک وب سایت حرفه و خدمات سئو و بهینه‌سازی، برندسازی، طراحی اپلیکیشن پول‌ساز کانال‌های قدرتمند بازاریابی را برای خود ایجاد کنید. همچنین آگاهی کاربران را نسبت به خدمات و محصولات خود بالا ببرید.

نتیجه گیری از دلایل کم شدن میزان فروش سایت

در این مقاله بیش از 15 دلیل بسیار مهم برای شما آورده ایم که چرا میزان فروش سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی شما کم است و حتما تمامی این موارد را بررسی کنید و در صورتی که در وب سایت خود اجرا نکرده اید، پیاده سازی کنید تا تاثیر آن را در میزان فروش سایت خود مشاهده کنید و نتیجه دلخواهتان را کسب کنید.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و اگر سوالی یا نظری در این موضوع دارید در بخش نظرات دیدگاه های خود را ثبت کنید.

از دیگر ویژگی‌های منحصربفرد خدمات طراحی وب سایت وب فهم دارا بودن خدمات پشتیبانی سریع و قدرتمند است. اگر وب سایت طراحی شده شما در زمان بارگذاری و لود سرعت پایینی داشت و کند بود و یا هر مشکلی در زمان بهینه سازی برای وب سایت شما پیش بیاید ما کنار شما هستیم.

برای دریافت مشاوره رایگان برای رشد کسب و کارتان نیز با پشتیبانان ما تماس بگیرید.

طراحی سایت فروشگاهی

اگر هنوز وب سایت برای کسب و کار خود راه‌اندازی نکرده‌اید و به روش سنتی به کسب و کار خود ادامه می‌دهید و خدمات و محصولات خود را می‌فروشید، برای راه‌اندازی و طراحی سایت فروشگاهی با به‌روزترین متدهای برنامه‌نویسی و مطابق با اصول سئو تکنیکال با شماره‌های درج شده بگیرید تا بهترین پلن طراحی سایت را به شما پیشنهاد دهیم.

با هزینه مناسب یک وب سایت با طراحی مناسب و جذاب داشته باشید.

سئو سایت فروشگاهی

همچنین در کنار راه‌اندازی وب سایت فروشگاهی شما نیاز دارید تا وب سایتتان در نتایج گوگل بالاترین جایگاه را داشته باشید و برای دریافت خدمات سئو سایت فروشگاهی نیز وب فهم پلن‌های قیمتی بسیار مناسبی برای شما پیشنهاد دارد تا بهترین بازده را از وب سایت خود داشته باشید و فروشتان چندین برابر وضعیت فعلی شما شود.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.