نکات سئو دسته بندی محصولات در سایت فروشگاهی | صفحه دسته بندی محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است و دسته بندی محصولات شما اگر به‌صورت اصولی و درست انجام شود منجر به فروش چندبرابر وب سایت شما می‌شود. در مقاله امروز به آموزش تکنیک‌های دسته بندی محصولات و سئوی دسته بندی در سایت فروشگاهی می‌پردازیم تا هرآنچه که نیاز است راجع به این موضوع بسیار مهم بدانید را یاد بگیرید.

همچنین شما عزیزان اگر می‌خواهید راجع به سایر مطالب تخصصی ما در زمینه طراحی سایت، سئو، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ و غیره بیشتر بدانید، به صفحه مقالات وب فهم مراجعه کنید.

مقدمه سئو دسته بندی محصولات

  • امروزه سئو دسته بندی محصولات مانند بسیاری از موضوعات دیگر در سئو و بهینه‌سازی وب سایت شما اهمیت بسیاری دارد که متأسفانه بسیاری از کارشناسان سئو و وبسمتر به آن اهمیت چندانی نمی‌دهند و اصلاً راجع به تکنیک‌ها و نکات دسته بندی محصولات چیزی نمی‌دانند.
  • صفحات دسته بندی محصولات و مقالات در وب ‌سایت ‌های فروشگاهی از مهم‌ترین صفحات و کلیدی‌ترین آنها است که ترافیک بسیاری در سایت جذب می‌کند. به همین خاطر ما در این مقاله نکات بسیار مهمی در این حوزه خدمت شما عزیزان بازگو می‌کنیم.
  • اگر شما نیز مدیر وب سایت فروشگاهی باشید یا به عنوان کارشناس سئو و وبسمتر روی سایت در حال انجام کار هستید یقینا یکی از مهم ترین اهداف شما افزایش ترافیک وب سایتتان است. البته که ما در سایر مقالات وب فهم ۱۰ تکنیک افزایش ترافیک سایت را خدمت شما عزیزان نام بردیم. یکی دیگر از این تکنیک ها برای افزایش بازدید و ترافیک سایت و در نهایت بالابردن فروش، اهمیت دادن به صفحات دسته بندی محصولات و سئوی آنها است.

اهمیت سئو دسته ‌بندی محصولات در وردپرس

در ادامه ضرورت و اهمیت سئو دسته بندی محصولات در وب سایت فروشگاهی را خدمت شما عزیزان بررسی می‌کنیم:

اهمیت سئو دسته ‌بندی محصولات در وردپرس چیست؟ | وب فهم
اهمیت سئو دسته ‌بندی محصولات در وردپرس چیست؟

صفحه دسته بندی محصول در سایت فروشگاهی شامل کلمات کلیدی اصلی و فرعی وب سایت شما می‌گردد. این کلمات دقیقاً همان چیزی است که کاربر شما آن را جست و جو کرده و برای وب سایت شما ترافیک ایجاد می‌کند و نرخ کلیک وب سایت شما را بالا می‌برد.

  • صفحات دسته‌بندی از صفحات مقالات و محصولات شما دارای اعتبار بیشتری هستند.

شاید بسیاری از کارشناسان سئو و وبسمتر به صفحات دسته بندی محصولات و مقالات اهمیت ندهند و این کاملاً اشتباه است؛ بلکه صفحات دسته بندی به نسبت سایر صفحات در وب سایت بسیار حائز اهمیت است. همین دو ضرورت کافی است تا شما بدانید که صفحات دسته بندی چقدر روی سئو و بهینه‌سازی و ایجاد کلیک و بازدید سایت شما تأثیرگذار است.

نوع نمایش دسته بندی ها

حتماً برایتان این سؤال پیش می‌آید که وقتی آن‌قدر روی موضوع دسته بندی تأکید داریم، این دسته بندی‌ها بر روی سایت چگونه نمایش داده می‌شود؟

برای مثال اگر محصول شما گوشی هوشمند است و می‌خواهید صفحه دسته گوشی آیفون را ببینید نوع نمایش دسته بندی گوشی آیفون به شکل زیر است.

فروشگاه اینترنتی تست > گوشی موبایل > گوشی آیفون > آیفون 14

نکات مهم سئو دسته بندی محصولات

در ادامه تمامی نکات و تکنیک‌هایی که لازم است در این زمینه سئو دسته بندی محصولات بدانید را خدمت شما عزیزان نام می‌بریم:

  • تیتر و عنوان مناسب برای دسته بندی محصولات انتخاب کنید.

تیتر و عنوان صفحات دسته بندی شما بسیار حائز اهمیت است و حتماً کلمه کلیدی اصلی را در آن قرار دهید. انتخاب تیتر و عنوان مناسب در رتبه بندی وب سایت شما بسیار مهم است.

  • URL صفحه دسته بندی محصولات را بهینه‌سازی کنید.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم سئو دسته بندی محصولات، بهینه‌سازی آدرس صفحات دسته بندی است. تا جایی که امکان دارد URL صفحات را کوتاه بنویسید و حتماً کلمات کلیدی ارزشمند را در آن قرار دهید. برای مثال یکی از دسته‌های وب سایت وب فهم آموزش سئو است و URL صفحه آموزش سئو به‌صورت مقابل است:        https://webfahm.com/category/seo-training/

  • برای صفحات دسته بندی محصولات محتوای متنی بنویسید.

بسیاری از سئوکاران و مدیران سایت این موضوع را نادیده می‌گیرند؛ اما لازم است که برای هر صفحه دسته بندی محصولات و مقالات محتوای متنی نزدیک به 600 کلمه بنویسید. حتماً در توضیحات خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. اگر سایت شما وردپرس است از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید.

حتماً برای تولید محتوای صفحه دسته بندی محصول خود از محتوای مرتبط با محصول و جذاب و کاربردی استفاده کنید تا هر چه سریع‌تر صفحه شما رنک بسیار خوبی بگیرد.

  • برای صفحات دسته بندی توضیحات متا بنویسید.

اگر می‌خواهید راجع به توضیحات متا و نکات نوشتن توضیح متای خوب مفصل بدانید به مقاله توضیحات متا چیست؟ (۷ تکنیک نوشتن توضیح متا) مراجعه کنید. در این صفحه حتماً از توضیحات متا استفاده کنید و استانداردها و قوانین مرتبط به آن را رعایت کنید. در ضمن از کلمات کلیدی در توضیحات متا نیز استفاده کنید.

توضیحات متا چیست؟ | ویژگی های یک توضیح متای خوب چیست؟
توضیحات متا چیست؟ | ویژگی های یک توضیح متای خوب چیست؟
  • در صفحات دسته بندی از لینک‌سازی داخلی و خارجی استفاده کنید.

لینک‌سازی داخلی

لینک داخلی در سئو و رتبه‌بندی وب سایت شما بسیار مؤثر است. برای ساخت لینک داخلی از محصولات وب سایت، فروشگاه، سایر دسته بندی ها، مقالات و غیره استفاده کنید. برای مثال در یک جمله محصول مشابه را توضیح دهید و اشاره کنید که برای مشاهده توضیحات بیشتر یا خرید محصول به صفحه محصول موردنظر مراجعه کنند.

نکات ساخت لینک داخلی:

  • حتماً لینک‌سازی داخلی شما باید مرتبط با آن صفحه و کلمه موردنظر باشد. برای مثال اگر می‌خواهید راجع به گوشی هوشمند سامسونگ توضیح دهید و به آن صفحه موردنظر لینک دهید روی کلمه (گوشی سامسونگ) این کار را انجام دهید. برخی به‌اشتباه روی عبارت (این مدل گوشی هوشمند) لینک می‌دهند.
  • همهٔ لینک‌های داخلی را برای یک صفحه خاص با یک کلمه کلیدی به کار نبرید. از چند لینک با عبارت‌های مختلف استفاده کنید.
  • در قسمت سربرگ و پاورقی سایت نیز از لینک‌های داخلی بسیار مهم استفاده کنید.
لینک‌سازی داخلی در صفحات سئو دسته بندی محصولات | وب فهم
لینک‌سازی داخلی در صفحات سئو دسته بندی محصولات

لینک‌سازی خارجی

علاوه بر ساخت لینک‌های داخلی از لینک‌های خارجی هم حتماً استفاده کنید و باتوجه‌به اینکه اکثر رقبای شما به این موضوع اهمیت نمی‌دهند، لینک‌سازی خارجی در صفحه‌های دسته بندی محصولات از طریق بک لینک و رپرتاژ و غیره می‌تواند در رتبه‌بندی سایت شما بسیار مؤثر باشد.

 

کلام آخر سئو دسته بندی محصولات

در این مقاله سعی کردیم به زبان بسیار ساده خدمت شما عزیزان بگوییم که موضوع سئو دسته بندی محصولات و مقالات بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت. همین‌طور نکاتی که لازم است تا به هنگام سئو و بهینه‌سازی دسته بندی محصولات بدانید را خدمت شما عزیزان نام بردیم.

سفارش طراحی سایت فروشگاهی

همین‌طور اگر به دنبال شرکتی هستید که یک سایت فروشگاهی مطابق با تکنیک‌های سئو برای شما طراحی و راه‌اندازی کند، می‌توانید به وب فهم اعتماد کنید ما تمامی نکات مربوط به سئو سایت فروشگاهی را مطابق به‌روزترین تکنیک‌های سئو را رعایت می‌کنیم.

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی و مفید واقع شده باشد و اگر در این زمینه سوالی یا نظری دارید می‌توانید در قسمت نظرات و دیدگاه‌ها آن را با به اشتراک بگذارید.

سایت فروشگاهی چیست؟ | طراحی سایت فروشگاهی | وبفهم
سایت فروشگاهی چیست؟ | طراحی سایت فروشگاهی

خدمات وب فهم

شرکت دانش‌بنیان فن آوران هوش مکانی با بهره‌گیری از دانش بروز و تجربه چندین‌ ساله خود در زمینه‌های طراحی سایت و توسعه آن، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، بهینه‌سازی سایت و خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ باهدف ارائه بهترین خدمات آغاز کرد.

این مجموعه تجربه همکاری با بیش از ۷۰ ارگان، شرکت و برندهای موفق را داشته و توانسته رضایت آنان را جلب کند. وب فهم آمادگی همکاری مداوم و هدفمند را در زمینه تخصصی شما اعلام می‌نماید.

ویژگی‌های وب فهم

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب فهم پشتیبانی سریع و حرفه‌ای کارشناسان وب فهم به مدت‌زمان ۶ – ۸ و ۱۲ماهه به‌صورت رایگان است. درصورتی‌که پس از طراحی سایت شما هرگونه پشتیبانی نیاز داشتید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هدف ما ارائه خدمات حرفه‌ای با جهت جلب رضایت شما کارفرمایان عزیز است. مشاوره طراحی سایت کارشناسان وب فهم به‌صورت جلسات حضوری، تلفنی و آنلاین است. دوره پشتیبانی به مدت‌زمان ۶ – ۱۲ ماه است و بنا به انتخاب پلن طراحی سایت شما متغیر است. اگر برای انتخاب پلن طراحی سایت خود نیز تردید دارید می‌توانید با پشتیبانان ما مشورت کنید.

اگر هم مایل هستید که برای کار و فعالیت خود یک وب‌سایت و اپلیکیشن طراحی کنید گروه حرفه‌ای وب فهم آماده ارائه خدمات طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت با اصول سئو تکنیکال است. هر کسب‌وکار حرفه‌ای نیاز به طراحی یک وب‌ سایت حرفه‌ای دارد.

 

 

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.